Näytetään tulokset 1-4/4

Viestiketju: Asiakaskokemuksen kehittäminen

  1. #1

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    140

    oletus Asiakaskokemuksen kehittäminen

    Avataas tällainen lanka. Turun seudulla on viime vuosina tapahtunut huikea hyppäys asiakaskokemuksen kehityksessä, mutta paljon on vielä mielestäni tekemistä.

    Jo tehdyt kehitystehtävät:

    - Infokioski kauppatorin yhteyteen. Lisäksi puhelinpalvelu fokusoitu tarkemmin ja on avattu chat.
    - Sujuva matkakortin nettilataus
    - Mobiilimaksun tuotteet
    - Yhtenäinen tilaajaväritys
    - Yhtenäinen lippujärjestelmä koko seudulla
    - Lisätty lataus- ja palvelupisteitä

    Mitä tulisi tapahtua:

    - Kuljettajien yhtenäinen työvaatetus
    - Matkakorttien hallinnointi verkossa
    - Pysäkkivälien hallittu pidentäminen eli matka-ajan nopeutus
    - Poikittainen runkolinja
    - Toinen solmu Kupittaalle
    - Raitiotie 😎
    - Lisää Fölix yhdistelmäkyytejä
    - Laajempi liikennöintiaika, viikonloppuna klo 04 asti
    - Jonkinlainen arkiyölinjasto
    - Matkakeskus
    - Värikoodatut linjat karttoineen

    Tässä nyt muutamia, joista osa menee jo päätettyihin / työn alla oleviin hankkeisiin.

  2. #2
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1365

    oletus Vs: Asiakaskokemuksen kehittäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dreamy83 Näytä viesti
    - Pysäkkivälien hallittu pidentäminen eli matka-ajan nopeutus
    Olen Turussa käydessäni kiinnittänyt monesti huomiota paikoin erittäin lyhyisiin pysäkkiväleihin. Samanaikaisesti pysäkki-infra on monin paikoin puutteellista: pysäkit ovat alimittaisia, epäoptimaalisissa paikoissa, pysäkeiltä puuttuu huomioraidoitus ym. Monin paikoin pysäkkivälejä olisi varmasti mahdollista pidentää suhteellisen helposti yksinkertaisesti vain poistamalla välistä pysäkkejä. Joissain paikoissa taas voisi olla paikallaan yrittää etsiä pysäkeille kokonaan uudet paikat samalla pysäkkiväliä hieman pidentäen. Mitä olen Turun seudun joukkoliikennelautakunnan päätöksentekoa seurannut, voi pysäkkivälin pidentäminen kuitenkin olla poliittisesti hyvin hankalaa viedä läpi.

  3. #3
    Tunnistettu jäsen Nakkiputka avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Kauniainen
    Viestejä
    537

    oletus Vs: Asiakaskokemuksen kehittäminen

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Miska Näytä viesti
    Olen Turussa käydessäni kiinnittänyt monesti huomiota paikoin erittäin lyhyisiin pysäkkiväleihin. Samanaikaisesti pysäkki-infra on monin paikoin puutteellista: pysäkit ovat alimittaisia, epäoptimaalisissa paikoissa, pysäkeiltä puuttuu huomioraidoitus ym. Monin paikoin pysäkkivälejä olisi varmasti mahdollista pidentää suhteellisen helposti yksinkertaisesti vain poistamalla välistä pysäkkejä. Joissain paikoissa taas voisi olla paikallaan yrittää etsiä pysäkeille kokonaan uudet paikat samalla pysäkkiväliä hieman pidentäen. Mitä olen Turun seudun joukkoliikennelautakunnan päätöksentekoa seurannut, voi pysäkkivälin pidentäminen kuitenkin olla poliittisesti hyvin hankalaa viedä läpi.
    Tuota voisi yrittää viedä läpi niin, että teetetään ensin kokonaisselvitys siitä, että mitä optimaalisemmalla pysäkkiverkostolla ja pysäkki-infralla voisi saada ja esitellä tämän hyödyt, haitat, säästöt ja kustannukset päätäjille. Tuodaan esille myös vaikutukset joukkoliikenteen operointikustanuksiin. Yksittäin jos noita muutoksia lähtee esittämään, niin siinä on kivinen tie, sen uskon
    "Tavoitteiden asettamisen pitää olla riittävän kunnianhimoista, jotta se pakottaa uudenlaiseen ajatteluun ja uusien läpimurtojen tavoitteluun." - Kone Oyj:n evp toimitusjohtaja Matti Alahuhta kirjassaan:"Johtajuus – kirkas suunta ja ihmisten voima".

  4. #4

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    140

    oletus Vs: Asiakaskokemuksen kehittäminen

    Itse käyttäjänä käytän paljon linjoja 2, 2A-C ja 18 näissä on kyllä useita turhan lyhyitä pysäkkivälejä. Niistä tosiaan saisi helposti ihan vain vähentämällä pysähdyksiä jo nopeammat linjat. Joskin nöistä olikin jo mainintaa nyt kaupunginhallituksen tekemässä runkolinjaston toteuttamispäätöksessä.

    Matka-aikoja nopeuttaisi myös tosiaan tuo kaavailta poikittainen runkolinja laadukkaine vaihtoineen.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Raitiolinjan 8 kehittäminen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 188
    Viimeisin viesti: 21.02.2017, 11:42
  2. Hämeentien raitiotien kehittäminen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 28.12.2015, 11:15
  3. Linjan 1 kehittäminen
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 227
    Viimeisin viesti: 15.04.2012, 21:00
  4. Aikataulukirjan kehittäminen
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 7
    Viimeisin viesti: 06.03.2006, 21:01
  5. Turun raideliikenteen kehittäminen
    kirjoittanut helleh foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 07.08.2005, 18:29

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •