Näytetään tulokset 1-7/7

Viestiketju: Runkolinjasto 2020

  1. #1
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    676

    oletus Runkolinjasto 2020

    Turun tulevan runkolinjaston suunnitelmat ovat nyt esillä ja kommentoitavina. Täältä löytyy!

  2. #2

    Liittynyt
    28.05.2010
    Sijainti
    Sipoo
    Viestejä
    3426

    oletus Vs: Runkolinjasto 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Waltsu Näytä viesti
    Turun tulevan runkolinjaston suunnitelmat ovat nyt esillä ja kommentoitavina. Täältä löytyy!
    Katselin noita jo eilen. Tottakai pitkälti vaan oman alueen osalta. Mielenkiintoinen tuo T20 Matkakeskus (huom. sana MATKAKESKUS) - Muhkuri - Vienola - Pansio. Kartalla reitti on vedetty Muhkurin ja Vienolan välillä metsän läpi. Meinaako kaupunki tehdä tämän 2 vuoden aikana jonkun tien/joukkoliikennetien Vienolasta Muhkuriin? Hommaa siinä vähän riittäisi ainakin.

  3. #3

    Liittynyt
    11.07.2018
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Runkolinjasto 2020

    Lainaus Alunperin kirjoittanut zige94 Näytä viesti
    Mielenkiintoinen tuo T20 Matkakeskus (huom. sana MATKAKESKUS) - Muhkuri - Vienola - Pansio. Kartalla reitti on vedetty Muhkurin ja Vienolan välillä metsän läpi. Meinaako kaupunki tehdä tämän 2 vuoden aikana jonkun tien/joukkoliikennetien Vienolasta Muhkuriin?
    Turun seudun joukkoliikennelautakunnan kokouksen pöytäkirjassa lukee, että tuota yhteyttä ei olisi mahdollista toteuttaa vielä vuonna 2020.

  4. #4

    Liittynyt
    14.05.2010
    Viestejä
    60

    oletus Vs: Runkolinjasto 2020

    Osaisiko kukaan täällä valaista runkolinjaston tilannetta ja etenemistä tällä hetkellä? Erityisen kiinnostunut olisin runkolinjojen edellyttämistä kaista-, liikennevalo- ja pysäkkijärjestelyistä: onko näistä olemassa jotakin suunnitelmia tai jopa päätöksiä? Vai onko jotain tällaista jo peräti toteutettu?

    Pikaisen googlailun perusteella selvisi, että kaupunginhallitus olisi 23.1.2017 hyväksynyt Joukkoliikenteen runkolinjaston etuuksien toteuttamissuunnitelman, jonka mukaan keskustan kaistajärjestelyt suunniteltaisiin osuuden Hämeenkatu-Uudenmaantie-Aninkaistenkatu-osalta raitiotiesuunnitelman yhteydessä ja Stålarminkadun osalta erillisessä yleisuunnitelmassa. Toteutuksen oli tarkoitus osua vuodelle 2019, mutta koska runkolinjaston toteutuminen on sittemmin siirtynyt vuoteen 2021, voisi olettaa, että kaistojakaan ei olla toteuttamassa vielä tänä vuonna.

  5. #5

    Liittynyt
    11.07.2018
    Viestejä
    1

    oletus Vs: Runkolinjasto 2020

    Runkolinjaston toteutus on ilmeisesti jälleen viivästynyt, kun Fölin sivuilla on "Runkolinjasto 2022". Fölin mukaan asiaa ei ole vielä päätetty, mutta on todennäköistä.
    https://www.foli.fi/fi/runkolinjasto

  6. #6
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6529

    oletus Vs: Runkolinjasto 2020

    Ensi viikolla kokoontuvalle joukkoliikennelautakunnalle esitetään, että jokaiselle runkolinjalle tulisi oma tunnusvärinsä ja runkolinjabusseissa bussin oikea etukulma ja peräpään vasen reuna teipattaisiin ko. linjan tunnusvärillä. Esityslistateksti

  7. #7
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    676

    oletus Vs: Runkolinjasto 2020

    Esityslistalla on myös Runkolinjaston linjanumerointi ja solmukohtien nimeämisen periaatteet, jonka liitteestä löytyy omituinen "metrokartta". Metrokartan johtavana teemana on näköjään tehdä kehälinjoista väkisin täydellisen ympyrän muotoiset, mikä vääristää karttaa liikaa. Kehälinjatko eivät käänny missään risteyksessä tai isommissa mutkissa? Pysäkkitiheydet kartan risteysten välillä vaihtelevat liikaa. Runosmäessä ei todellakaan kuljeta rinnakkaisia katuja. Jne. Omituista on myös haarautuvien linjojen värien katoaminen linjan haarautuessa. Ja missä on linja 9?

    Linja 9 näkyy olevan suunnitelmien liityntälinja L71, joka siis lie korotettu runkolinjaksi (dia nro 22). Suunnitelmien ysistä tehtiin kymppi ja kympistä seiska. Tämä johti siihen, että Naantaliin ei voikaan viedä seiskaa, vaan sieltä tulee 6A Lietoon ja 6B Kaarinaan - ihan eri suuntiin jatkaa keskustasta kutonen! Runkolinjoja onkin siis 11, mutta haluttiinkohan tässä väkisin pysyä numeroinnissa max. 10? Kun niitä runkolinjoja nyt sitten kuitenkin on yli 10, niin pidetään se Runosmäki-Harittu 18:na (ja Ruissalo ikiaikaisena 8:na)! Pysyvyys ja jatkuvuus on osa hyvää joukkoliikennettä! Kaarinassa saadaan pidettyä vasta opittu seiska ajamalla Härkämäen linjaa edelleen 12:na. Seiskahan sointuu täydellisesti Piikkiön suunnan 700-linjoihin!

    Toivottavasti 100-sarjan numerot on vain esimerkkejä - miksi ahtaa kaikki linjat heti sarjan alkuun? Ja miksi 100-sarjaa edes tarvitaan? Eikö 20-99 riitä sisäisille linjoille?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 11.01.2020, 12:20
  2. Raitioliikenteen kokonaiskehittämissuunnitelma 2020
    kirjoittanut 339-DF foorumissa Raitiovaunut
    Vastauksia: 317
    Viimeisin viesti: 22.08.2014, 09:54
  3. Tukholman joukkoliikennesuunnitelma 2020
    kirjoittanut Hape foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 02.03.2010, 13:25
  4. Tampere 2020 - Strategiakysely
    kirjoittanut jawahl foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 20.04.2009, 10:10
  5. HS: Bussiton keskusta 2020-luvulla..?
    kirjoittanut Rattivaunu foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 97
    Viimeisin viesti: 21.04.2007, 08:28

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •