Linjojen 6, 7 ja 7A kilpailutus käynnistynyt

Tuolla on nyt ihan järkevästi esitetty, että autojen keski-ikävaatimuksena olisi 8 vuotta ja sopimuksen pituus samoin 8 vuotta. Jos 2 vuoden optio käytetään, olisi keski-ikävaatimus optiokaudella 10 vuotta. Erittäin fiksua, liikennöitsijä voi panostaa kalustoon heti alkuun ja saadaan enemmän uutta kalustoa koko linjan hoidon ajalle. Kyllä autojen täytyy 10 vuotta kelvata ilman, että sopimuksen loppupäässä pitää investoida muutamaan uuteen autoon muutaman vuoden ajoa varten. Minusta tämä olisi kuulunut olla näin jo viimeiset 20 vuotta!
 
Mielenkiintoisia yksityiskohtia tuossa tarjouspyynnössä:

-Tilaajaväritystä ehdotetaan päivitettäväksi runkolinjojen osalta teemaväreillä (asia tuodaan joukkoliikennelautakunnan käsittelyyn tammikuussa 2020)
-Teemavärit ulottuisivat myös linjakilpiin, joihin vaaditaan mahdollisuus toistaa eri värejä
-Sähköbusseja ei vaadita, mutta käytettynä vaadittujen autojen (12 kpl) tarjoaminen sähköbusseina antaa lisäpisteitä reilusti.
 
Kilpailutuksen voitti Nobina Finland. Se hankkii liikenteeseen 12 sähköbussia.
 
Viimeksi muokattu:
Olipa yllättävä voittaja! Oho!

Yllätti myös itsenikin. Sen verran kauan Nobina/Concordia jo toiminut, ja vasta nyt ensimmäinen kerta, kun liikenne laajenee alkuperäisten YTV-kuntien ulkopuolelle, jos Sipoon pakkoliitosalueita ei lasketa.
 
Laajeneeko Nobina Finlandin toiminta nyt myös Turkuun? ite Nobinan ystävänä tää uutinen toi hymyn huuleen. Onhan Nobinalla Ruotsissakin toimintaa hyvin usealla eri paikkakunnalla (ei pelkästään Tukholman seudulla). :)
 
Laajeneeko Nobina Finlandin toiminta nyt myös Turkuun? ite Nobinan ystävänä tää uutinen toi hymyn huuleen. Onhan Nobinalla Ruotsissakin toimintaa hyvin usealla eri paikkakunnalla (ei pelkästään Tukholman seudulla). :)

Kunhan sopimus on allekirjoitettu, niin eiköhän, pk-seudulta on turhan pitkät siirtoajot. :)
 
Ja tarvitseeko Nobina sitten Turkuun noiden uusien sähköbussien lisäksi myös dieselkalustoa vara-autoiksi jne.?
 
Ite odotan innolla sitä, kun Nobinan logo alkaa näkymään Turun katukuvassa ja oli kyllä todella viisas päätös Nobinalta laajentaa toimintaa Suomessa muuallekin kuin HSL-alueelle. Tällöin Nobina voi myös siirtää HSL-alueelta poistuneita busseja Turkuun tarpeen mukaan. :)
 
Ite odotan innolla sitä, kun Nobinan logo alkaa näkymään Turun katukuvassa ja oli kyllä todella viisas päätös Nobinalta laajentaa toimintaa Suomessa muuallekin kuin HSL-alueelle. Tällöin Nobina voi myös siirtää HSL-alueelta poistuneita busseja Turkuun tarpeen mukaan. :)

Onhan Nobina tarjonnut useaan otteeseen eri puolilla Suomea, vastikään mm. Ouluun. Vielä ei näy vertailutaulukkoja, mutta nyt onnisti jollain saralla muita paremmin.

Kaluston osalta kuvittelisin 12 sähköbussin tulevan uutena, jonka lisäksi vaaditaan vielä yksi uusi bussi. Ja vaikka 12 bussia saa olla käytettyjä, liekö Nobinalla tarpeeksi uusia ja tarpeeksi monta teliä HSL-alueella vapaana, vai tuleeko kenties koko kalusto uutena, pois lukien vara-autot.

Tarkemmin voit varmaan lukea vaatimuksista ym. tästä viestiketjusta ja linkin takaa löytyvästä kaupungin pöytäkirjasta.
 
Laajeneeko Nobina Finlandin toiminta nyt myös Turkuun? ite Nobinan ystävänä tää uutinen toi hymyn huuleen. Onhan Nobinalla Ruotsissakin toimintaa hyvin usealla eri paikkakunnalla (ei pelkästään Tukholman seudulla). :)
Ruotsissa Nobinalla, erityisesti sen edeltäjillä, onkin varsin toisenlainen historia verrattuna Suomen Nobinaan. Swebus oli aikanaan erittäin valtakunnallinen ruotsalaisliikennöitsijä, muodostettiinhan se SJ Bussista, GDG:stä ja Postens diligenstrafikista.
 
Takaisin
Ylös