Turkulaisia kauempana

Yksi turkulainen on näemmä jo kaupan eteenpäin Kazakstanissa:

http://buses.com.ru/id-47142.html

Heh heh, onkohan tosiaan kaasutin (bensiini)moottori? :)
Idässä autojobbarit toimivat päinvastaisella tavalla kuin Suomessa: kazakhstanilaiset autonmyyjät valehtelevat auton ikää vanhemmaksi. :D

(Nuo Lahti 400 - Volvo B10R -bussit tulivat liikenteeseen syksyllä 1991.)
 
Oliskohan peräti vanhoja HKL:läisiä? Tosta v-stä päätellen. Onhan toi Turuski ollu.
 
Tserepovets on jo vähän kauempana Vologdan oblastissa:
http://fotobus.msk.ru/vehicle.php?vid=6448
Hih, sehän on vanha Vantaan Liikenteen 139 (UTJ-639). Noista takaovista ja palikanmuotoisista äärivaloista tunnistaa helposti. Olikos tämä bussi Antti Muurinen #5 silloin aikanaan Turussa?

No näyttihän tuolla kuvastossa olevan myös berliiniläisiä ja esseniläisiä bussejakin. Taitaa olla kalustokirjo melkoinen.
 
Hih, sehän on vanha Vantaan Liikenteen 139 (UTJ-639). Olikos tämä bussi Antti Muurinen #5 silloin aikanaan Turussa?.

Oli ja seitsemän nuolen myötä sai numeron 105, joista näkyy kyljessä olevan jäljellä niin nuolet kuin numerokin.

Tässä todellinen helmi: http://fotobus.msk.ru/photo.php?pid=28423 (Jalo VIP-990). Varmasti joku paikallinen mainostoimisto suunnitellut noin veikeän ulkoasun :)
 
Mikähän kumman hinku noilla on peittää koritehtaan logo, mutta jättää Volvo ja yhteistariffitunnus noihin Tampereen busseihin? :D
 
Saisivat tuolla Itänaapurin puolella pitää vähän parempaa huolta noista busseista! Ovat niin surkeassa kunnossa. Tietääkö joku miksi niistä pidetään niin huonosti huolta?
 
Yksi tekijä lienee ainakin, että teiden suolaus on Venäjällä aivan jotain muuta kuin Suomessa. Suola on jotain todella järeää tavaraa, jolla sulatetaan lumet, ei niinkään aurata. Tiekarhuja näkee harvoin ja monet tiet muuttuvat mahdottomiksi perunapelloiksi talvisin.

Autoja en ole juurikaan havainnut pestävän etenkään pienillä paikkakunnilla. Näin suola pääsee tekemään vapaasti tuhojaan autojen rakenteissa.
 
Takaisin
Ylös