Tarjouspyyntö löytyy Turun kaupungin sivuilta.
Joukkoliikennelautakunta on 8.10.2008 päättänyt käynnistää linjan 1 kilpailutuksen. Uusi sopimus astuu voimaan 27.9.2009.
Viimeisin muokkaaja vko; 27.10.2008 kello 22:25. Syy: turun kaupungin rikkoma linkki korjattu
Tarjouspyyntö löytyy Turun kaupungin sivuilta.
Sopimuskausi on 7-vuotinen eli 27.9.2009 - 30.9.2016. Lisäksi sopimus sisältää 3 vuoden option. Linjan 1 liikennöinti hoidetaan yhteensä 8 autolla, joiden kaikkien tulee olla uusia (2008-mallisia tai uudempia) Euro 4 -päästötason alittavia telibusseja. Ykköslinjan erikoisvaatimuksena busseissa tulee olla vähintään 3 metriä pitkä lastenvaunu-/seisomatila auton matalassa osassa (käytännössä siis vähintään 4 penkkiparin verran).
Lisäpisteitä saa EEV-päästötasosta (0,25 p. / auto) sekä jäähdytysilmastoinnista (0,75 p. / auto). Enimmillään kalustopisteitä voi saada 8. Vara-autona saa käyttää vähintään Euro 3 -tason (+ CRT-suodatin) 2- tai 3-akselista matalalattiabussia.
Ei ota, mutta miksi ihmeessä noita telibusseja vaaditaan? Pienen hetken tarpeen vuoksi ajetaan ylisuurella, ja paljon kuluttavalla kalustolla hiljaista linjaa, ja takalaseja menee...![]()
No olisko yritetty löytää sellaiset kalustovaatimukset, joita Auto Andersonin / Turun Euroliikenteen olisi hankalaa täyttää?
Kyllä niitä autoja saa kaupasta ja pankista rahaa. Mitä kilpailutusta se sellainen on jos ennen tarjousten ottoa on jo hommat annettu 7-Seinähullulle? Kyllä minä ainakin haluan että Turussa on muitakin kuin Seinähullujen/TLO:n monopoli.
ehkä niinkin, mutta tuskin kukaan haluaa sellaista liikennöitsijää ajamaan linjoja, jossa jatkuvasti poljetaan työntekijöiden oikeuksia, käytetään harjoittelijoita ja ulkomaalaisperisiä työntekjöitä suorastaan hyväksi ja vähät välitetään niin työehtosopimuksista, kuin liikennöintisopimuksista.
En minä ainakaan. Mutta se ei poista sitä faktaa, että tarjouskilpailu etenee kuitenkin voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti. Ja kuten jo aiemmin todettiinkin, saavat toki lainarahaa ja leasing-sopimuksia nekin liikennöitsijät, jotka eivät kansan tai ammattiyhdistysliikkeen pelisäännöistä piittaa. Valitettavasti?
Saa toki, mutta kilpailun järjestäjällä pitäisi olla "munaa" sen verran, että uskaltaa ottaa huomioon vain sopimuksia ja lakeja noudattavat yritykset, ja jättää huomioimatta ne yritykset, joissa ongelmat ovat aina "väärinkäsityksiä". Täytyy kyllä ihmetellä miten firma voi pysyä pystyssä, jos talousoppi on sitä luokkaa että prosentit ja sentit menee sekaisin...
Ja lain mukaan TILAAJALLA on TÄYSI VASTUU tilaamastaan palvelusta tai tuotannosta. Tämä asia on monessa kunnassa tuntunut unohtuneen kilpailutushuumassa.
Tuohonkin ku laitettas raitioliikenne niin bussit ois aika tyhjiä![]()
Pikaraitiota Suomessa..?
Turun Sanomat kertoi 6.12.2008, että kisan voitti LS-Liikennelinjat ja että kustannukset kasvavat 1,8 prosenttia. Kisaan jätettiin viisi tarjousta, joiden jättäjiä ei kerrota julkisuuteen. Tarjouskilpailussa hinta oli ratkaisevassa asemassa.
(Valitettavasti en löytänyt TS:n verkkolehdestä ko. uutista.)
En löytänyt verkkolehdestä minäkään. Tässä uutinen kuitenkin tekstinlukuohjelmalla käytettynä asianmukaisesti lainauksena.Alunperin kirjoittanut Turun Sanomat 6.12.2008.
Vaikka tarjousten jättäjiä ei suoraan kerrottaisi, niin tietoa kysyville se on kerrottava. Julkisuuslain mukaan viranomaisten tarjouskilpailuihin jätetyt tarjoukset ovat julkisia muuten paitsi liikesalaisuuksien osalta. KHO:n ennakkopäätöksen mukaan tarjoajan nimi ja tarjouksen kokonaishinta eivät voi olla liikesalaisuuksia.