Turun kilpailutusohjelma?

Waltsu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
28 Kesäkuu 2005
Viestit
780
Mitkä ovat Turun seuraavat kilpailutuskohteet?

Runosmäen paketin uusi liikennöitsijä ratkeaa lähiviikkojen aikana, ja liikenne alkaa ensi syksynä. Samaan aikaan nykyisen sopimuksen kanssa aloitettiin linjan 1 sopimusliikenne, jonka toista kierrosta on jo vuosi ajettu. Myös Paattisten/Jäkärlän paketti aloitettiin syksyllä 1999 - milloin se on tarkoitus kilpailuttaa uudestaan?

Vuoden 2000 keväällä alkoi sopimusliikenne mm. Varissuon, Kohmon ja Muhkurin linjoilla - tulevatko nämä lähiaikoina kilpailuun?
 
Seuraavat kilpailutuskierrokset ovat todennäköisesti ensi vuonna. Tämä riippuu siitä, käyttävätkö liikennöitsijä tai joukkoliikennetoimisto jatko-optiota. Todennäköisesti tällöin tulee mm. Varissuon ja Paattisten / Jäkärlän paketit kilpailuun.

Eräiden asioiden selvittely Varissuon suunnalla olisi nyt saatava tehtyä, ettei kilpailuteta väärää liikennemuotoa ...
 
Kiitos paljon listasta. Kun kilpailutus pitää toteuttaa yli vuosi ennen liikennöinnin alkamista, ensi vuonna kilpailutettavaksi tulevat mm.

Joka tapauksessa (optio jo käytetty)
  • Jäkärlän, Moision, Paattisten paketti (21, 22, 23, 211, 221, 222, 223, 231)
Jos optioita ei käytetä
  • Varissuon - Pansio - Pernon paketti (32, 42)
  • Varissuon ja Härkämäen paketti (12, 20)
  • Länsinummen - Nättinummen - Kuralan - Kohmon paketti (2, 28)
 
Pitäis nämä TLO:n kautta hoidetut maaseutulijatkin kilpailuttaa, niin saatais vanhat, loppuunkäytetyt romuautot pois ja samalla karsittua päällekkäisiä vuoroja, esim. välillä tku-runosmäki 18 ja 420 päällekkäisyys!
 
JSL sanoi:
Pitäis nämä TLO:n kautta hoidetut maaseutulijatkin kilpailuttaa, niin saatais vanhat, loppuunkäytetyt romuautot pois ja samalla karsittua päällekkäisiä vuoroja, esim. välillä tku-runosmäki 18 ja 420 päällekkäisyys!
Hmm - LSLH:n myöntämän liikennelupapohjaisen linjaston kilpailuttaminen ei liene mahdollista ilman erittäin laajaa konsensusta asiassa kaikissa seudun kunnissa.

Mitä muita mahdollisuuksia saada ne 80-luvun lopun ja 90-luvun alun kelvottomat koslat pois linjoilta? Aika epäreilua on, että eniten matkoistaan maksavat joutuvat istumaan näissä kuljettimissa vielä. Naantalin linjan kaltainen imgonkohotus olisi muillakin linjoilla paikallaan. Saisikohan siten jopa lisää matkustajia?
 
Ei kai koskaan. Alueen väestörakenne (lue: tulotaso) takaa sen, että heiltä ei palveluja koskaan karsita!
 
Linjojen 32/42 ja 28 optio käytettiin, 12/20 kilpailuun

Turun kilpailutustilanteeseen päivitystä:

LS-liikennelinjat - tarjousyhteenliittymä ilmoitti olevansa halukas käyttämään linjapaketin 32, 42, 31, 321, 428 ja 429 kolmivuotisen option 25.4.2010 asti.

Sopimus Seitsikko - tarjousyhteenliittymä ilmoitti olevansa halukas käyttämään linjan 28 kolmivuotisen option 25.4.2010 asti. Sen sijaan linjojen 12, 20 ja 24 (24 jo lakkautettu P-linjojen seurauksena) optiota ei käytetty, joten ne kilpailutetaan vuonna 2006 ja uusi kausi alkaa 25.4.2007.

LS-liikennelinjat ja Sopimus Seitsikko ovat käytännössä sama TLO - liikennöitsijöiden yhteenliittymä.

Joukkoliikennelautakunnan kokouksessa 29.12 päätettin käyttää linjojen 28 ja 32/42 jne optiot.

Lisäksi päätettiin tilata linjoille 32/42 kolme teliautoa lisää toukokuun 2006 alusta alkaen, jotta kaikkiin kokopäivävuoroihin saadaan teliauto.

Joukkoliikennelautakunnan pöytäkirja:

28, 12, 20 optioasia

32, 42 optioasia

32, 42 lisätilaus

Omasta mielestäni option käyttö linjoilla 28 sekä 32/42 lisälinjoineen oli tervetullut ratkaisu. Erityisesti linjojen 32/42 kehittämisestä esim. joukkoliikenne-etuuksilla, nivelbusseilla tai Varissuon suunnan pikaraitiotiellä tulisi saada lisätietoa ennen kuin ne kilpailutetaan uudestaan.
 
Re: Linjojen 32/42 ja 28 optio käytettiin, 12/20 kilpailuun

Mikko Laaksonen sanoi:
Lisäksi päätettiin tilata linjoille 32/42 kolme teliautoa lisää toukokuun 2006 alusta alkaen, jotta kaikkiin kokopäivävuoroihin saadaan teliauto.
Olisi tärkeätä, että näihin kolmeen teliautoon tulisi ovijärjestys 2+2+2.
Tämä sujuvuittaisi liikennettä lyhentämällä pysäkkiaikoja. Kaupunkiliikenteen teliautoissa 2+2+1 on liian ahdas, monissa vakiobusseissakin on 2+2+2, eikä se ole yhtään liikaa.
 
Autot ovat vanhoja teliautoja, todennäköisesti linjalta 18 vapautuvia, joten muutosta ovijärjestykseen ei ole luvassa. Kaluston täytyy täyttää keski-ikävaatimus, joten linjalle tulee toki myös uudempia autoja varsinkin sopimuskauden loppupuolella.
 
Takaisin
Ylös