Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-38/38

Viestiketju: Pyhäaikataulut

  1. #31

    Liittynyt
    02.09.2005
    Viestejä
    59

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira
    Edelleenkin olen sitä mieltä, että linja 28 voitaisiin kolmella bussilla ajaa 72 minuutin kierroksella 18 minuuttia/siivu.

    Lisäksi pitäisi vakavasti tutkia, voisiko linjaa 1 ajaa kahdella bussilla 30 min välein nykyisen 35 min sijasta.
    Edellä mainitut kierrosaikojen lyhentämiset ovat ristiriidassa sen kanssa, mistä Turun kaupungin netti-sivujen yleisellä keskustelupalstalla kirjoitellaan. Siellä on nimittäin keskustelun aiheena bussien kaahaaminen. Niiden viestien perusteella pitäisi toimia juuri päinvastoin... lisätä kierrosaikoja, jotta kuljettajien ei tarvitsisi kaahata. Osoitehan on www.turku.fi ja siitä sitten sivun alalaidasta linkki Tästä keskustellaan!

    No totta kuitenkin toinen puoli. Onhan se turhaa bussien seistä Kauppatorilla useita minuutteja, jos seisonta-ajan poistamisella voitaisiin kierrosaika saada sellaiseksi, että vuorovälistä tulee järkevämpi.

  2. #32

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus

    En ole linjoilla 1 ja 28 havainnut pyhäisin minkäänlaista kaahailua, enkä myöskään muilla linjoilla ja muulloinkaan. Pikemminkin bussit köröttävät sunnuntaisin, jottei seisonta-aika torilla muodostuisi kohtuuttoman pitkäksi. Kierrosajan lyhentämiseen auttaisi myös liikennevaloetuudet. Myös se helpottaisi, että Aurakadun Eerikin- ja Yliopistonkatujen risteykset vilkuttaisivat keltaista pyhäisin. Tuntuu turhauttavalta seistä tyhjässä risteyksessä.

  3. #33

    Liittynyt
    05.04.2006
    Viestejä
    31

    oletus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jltku
    Edellä mainitut kierrosaikojen lyhentämiset ovat ristiriidassa sen kanssa, mistä Turun kaupungin netti-sivujen yleisellä keskustelupalstalla kirjoitellaan. Siellä on nimittäin keskustelun aiheena bussien kaahaaminen. Niiden viestien perusteella pitäisi toimia juuri päinvastoin... lisätä kierrosaikoja, jotta kuljettajien ei tarvitsisi kaahata.
    Pointti olikin varmaan siinä, että 35 minuutin(!) vuoroväli saataisiin asiakaspalvelun kannalta järkevämmäksi 30 minuutiksi. Itse en tykkää sunnuntaisin kulkea 12:lla, vaikka se kulkisi lähimmäksi kotiovea, koska sen 45 minuutin kiertoa ei millään opi. Kulkisi vaikka tunnin välein, olisi selkeämpää kuin yhdellä tunnilla tasalta ja varttia vaille, toisella puolelta ja kolmannella vartin yli. Kun asiakkaan pitäisi hahmotaa suurin piirtein että milloinka seuraavaa bussia voisi odottaa tulevaksi - ja jos aikataulua ei satu olemaan käsillä, niin muistele siinä sitten että mikä tunti nyt on...

    35 minuutin vuorovälillä kierto onkin sitten 7 tuntia!

    j.siren

  4. #34

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus

    Samaa moni linjaa 28 käyttävä on sanonut: 30 min olisi järkevämpi kuin nykyinen 25 min, vaikka vuoroväli pitenisikin viidellä minuutilla, niin muistaisi lähtöminuutit, oli tunti sitten mikä hyvänsä.

  5. #35
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Pyhäaikataulut

    Alkavaksi kesäksi linjan 28 pyhää on korjailtu: uusi kaava on 3 x 26,7 = 80. Eli vuoroväli on aavistuksen pidentynyt ollen käytännössä 25+25+30, ja samat lähtöminuutit toistuvat jo neljän tunnin välein. Kierroksen kaikille neljänneksille on varattu 20 minuuttia, joten kuljettaja ehtii nyt Länsinummessakin pikku happihypylle.

  6. #36

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Köröttelymaraton Turussa

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TS-Extra 18.11.2006.
    Köröttelymaraton Turussa, Lentoaseman bussi n:o 1 kello 9.45: ...Bussi on nopea. Sen keskimääräiseksi ajoajaksi ilmoitetaan 22 minuuttia, mutta matka taittui 14 minuutissa ja 49 sekunnissa...
    Ylläkuvattu matka lentoasemalle on ilmeisesti tehty arkipäivänä, mutta pyhänä matka taittuu luonnollisesti vieläkin nopeammin.

    Ykkösen pyhävuorovälin saisi helposti muutettua nykyisestä sekavasta 35 minuutista järkeväksi 30 minuutiksi poistamalla molemmista suunnista yli viiden minuutin pysähtymiset Kauppatorilla, esmes:

    Vuoro 1: Lentoas. 12.00 - Ktri 12.17 - Sat 12.30 - Ktri 12.40 - Lentoas. 13.00 jne.
    Vuoro 2: Lentoas. 12.30 - Ktri 12.47 - Sat 13.00 - Ktri 13.10 - Lentoas. 13.30 jne.

    Pysähdysaika lentosemalla pysyisi vähintään samana. (yli 5 min.) Oudolta tuntuu, että matkaan lentoasemalta satamaan ja takaisin lepoaikoineen onnistuisi pyhänä tuhraamaan yli tunnin!

  7. #37

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Pyhäaikataulut

    Huh huh. Täällähän ongelmat kuulostavat ihan vakavilta. Itsekin tosin hämmästelin Tampereen viime aikaisia muutoksia ajoaikapolitiikan osalta, kun esim. 18/25/35/45 minuutin vuorovälit suoraan sanoen kiellettiin. Mutta nyt jo kuulostelen ihmeissäni Turun tilannetta o_O Varsinkin, jos vakavissaan ollaan muuttamassa vuoroväliä 26,7 minuuttiin! Täytyisi varmaan yrittää tutkia itsekin ratkaisuvaihtoehtoja

  8. #38

    Liittynyt
    08.07.2005
    Viestejä
    110

    oletus Vs: Köröttelymaraton Turussa

    Aika pakkotahtisia ovat tunnin kierrokset sellaisilla linjoilla, joissa pääteasemalta ajetaan torin kautta toiselle.

    Onhan noita ollut:
    60 Kuninkoja-Tori-Katariina 15-15-15-15 min (ei missään hetken rauhaa)
    11 Pläkkikaupunki-Tori-Piispanristi 15-15-20-10 min (torilla pikakahvi)
    20 Muhkuri-Tori-Lauste 15-18-17-10 min (Lausteella kuselle)

    Ja sitten on ollut joitain pyhäaamun pikakierroksia muillakin linjoilla.
    Synkintä noissa on Torilla käyntien määrä esim. 11 tunnin vuorolla 22 kertaa.

    Mitenkähän noiden linjapituudet ovat suhteessa nykyiseen ykköseen? Piispanristin siivu on ainakin aika pitkä.
    Kalle Ojanen

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •