vristo
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 4,143
Itse totean, että erittäin mielenkiintoinen hankinta. Golden Dragon Busin pääpaikka on tuossa meikäläisen naapurikaupungissa Xiamenissa, joka on erityistalousalueen asemassa täällä Kiinassa. Erittäin kaunis ja kehittynyt kaupunki täällä Kiinassa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Xiamen
Mitä tulee kiinalaisiin nykyaikaisiin kaupunkibusseihin, niin niiden tekniikka on monesti täysin länsimaista (ZF, Cummins, Iveco, Allison, jne.). Kulkevat tasaisesti ja hyvin. Työnlaatu sisätiloissa on ollut hyvää ja pohjoiseurooppalaisista malleista tuttuja nitinoitä ja muita ylimääraisiä, laatubussiin kuluumattomia ääniä en ole havainnut. Kiinnipitotangot ja penkit ovat tiukasti kiinni, eivätkä helise.
Fuzhou kaduilla ajelee tätä nykyä yli 50 tällaista (25 tulossa taas lisää syyskuussa) ja matkustusmukavuudeltaan nämä ovat täysin länsimaista tasoa. Lisäksi jousitus tuntuu erittäin mukavalta; pehmeä, mutta kuitenkin jämäkkä. Ajo-ominaisuudet ovat siis varsin hyvät.
Jotain tällaisia (mutta siis telejä) nuo Auto Anderssonin Golden Dragonit tulevat ilmeisestikin olemaan.
thaitransit.blogspot.com
Golden Dragon in Bangkok
Xiamen Golden Dragon Hybrid Bus Praised by Hangzhou
Lisää tietoa kiinalaisista busseista; tämän kaupan jälkeen ne on syytä ottaa vakavasti myös Suomessa. Toki se on myös testi niiden soveltuvuudesta Suomen oloihin:
http://english.chinabuses.com
http://english.chinabuses.com/exposition/busworld2008/
---------- Viesti lisätty kello 4:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 3:32 ----------
Pari videopätkää tuollaisen nykyaikaisen kiinalaiskaturi äänimaailmasta. Nämä ovat siis Sun Longeja Fuzhousta, mutta hyvinkin samanlaisella tekniikalla, kun Golden Dragonitkin:
http://voristo.1g.fi/kuvat/Fuzhoun+kaupunkiliikennetta/Fuzhoun+kaupunkibusseja/Videoita/
---------- Viesti lisätty kello 8:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 4:54 ----------
Hieman vielä lisää tekniikkatietoa Golden Dragonin nykyaikaisista busseista:
http://busesline.com/news/2009/0323/article_1166.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Xiamen
Mitä tulee kiinalaisiin nykyaikaisiin kaupunkibusseihin, niin niiden tekniikka on monesti täysin länsimaista (ZF, Cummins, Iveco, Allison, jne.). Kulkevat tasaisesti ja hyvin. Työnlaatu sisätiloissa on ollut hyvää ja pohjoiseurooppalaisista malleista tuttuja nitinoitä ja muita ylimääraisiä, laatubussiin kuluumattomia ääniä en ole havainnut. Kiinnipitotangot ja penkit ovat tiukasti kiinni, eivätkä helise.
Fuzhou kaduilla ajelee tätä nykyä yli 50 tällaista (25 tulossa taas lisää syyskuussa) ja matkustusmukavuudeltaan nämä ovat täysin länsimaista tasoa. Lisäksi jousitus tuntuu erittäin mukavalta; pehmeä, mutta kuitenkin jämäkkä. Ajo-ominaisuudet ovat siis varsin hyvät.
Jotain tällaisia (mutta siis telejä) nuo Auto Anderssonin Golden Dragonit tulevat ilmeisestikin olemaan.
thaitransit.blogspot.com
Golden Dragon in Bangkok
Xiamen Golden Dragon Hybrid Bus Praised by Hangzhou
Lisää tietoa kiinalaisista busseista; tämän kaupan jälkeen ne on syytä ottaa vakavasti myös Suomessa. Toki se on myös testi niiden soveltuvuudesta Suomen oloihin:
http://english.chinabuses.com
http://english.chinabuses.com/exposition/busworld2008/
---------- Viesti lisätty kello 4:54 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 3:32 ----------
Pari videopätkää tuollaisen nykyaikaisen kiinalaiskaturi äänimaailmasta. Nämä ovat siis Sun Longeja Fuzhousta, mutta hyvinkin samanlaisella tekniikalla, kun Golden Dragonitkin:
http://voristo.1g.fi/kuvat/Fuzhoun+kaupunkiliikennetta/Fuzhoun+kaupunkibusseja/Videoita/
---------- Viesti lisätty kello 8:08 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 4:54 ----------
Hieman vielä lisää tekniikkatietoa Golden Dragonin nykyaikaisista busseista:
http://busesline.com/news/2009/0323/article_1166.html
Viimeksi muokattu: