Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - syksy 2009

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.

Waltsu

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
28 Kesäkuu 2005
Viestit
777
Nyholmin 58 (Carrus City L) on saanut tilaajavärit ylleen, nähty 25.9. linjalla 28.
 
Vahvistan Waltsun havainnon, mutta ihmettelen vanhan auton maalaamista/teippaamista.
 
Eikai 32/42 linjojen vara-autoina, eikä 428,429 ja 321 linjoilla oikein saisi käyttää vanhaa väritystä keväästä alkaen? Noihan menee siinä vielä 5 vuotta. Kaikkia autoja ei uusita, eikä se olisi järkevääkään.
 
Jalon 31 on saanut matriisikilvet, eteen tekstillisen. Anderssonin 1 ajeli Muhkurin linjaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä 1:sen sopimus sanoo vääränvärisistä autoista? Nimittäin torstai aamuna (1.10.) lähti viikkarin terminaalin luota linjalle mainosteipattu alkujaan TLO-värinen Virtasen 3.
 
Ei tietoa, mutta kyllä niitä tulee pakostakin alkuvaiheesa olemaan, kun otetaan huollot yms huomioon. Ja etenkin, kun otetaan autojen merkki huomioon...:D Jatkossa tilanne on toinen, kun esim. Varissuon autot tulee liikenteeseen, on keltaisia enemmän varallakin.
 
Mitä 1:sen sopimus sanoo vääränvärisistä autoista? Nimittäin torstai aamuna (1.10.) lähti viikkarin terminaalin luota linjalle mainosteipattu alkujaan TLO-värinen Virtasen 3.

Linjan 1 sopimuksessa ei ole mitään tilaajaväristä. Sitä ei ollut vielä silloin edes määritelty, kun ykköstä kilpailutettiin. Ensimmäiset kohteet, joiden bussien pitää aina olla tilaajaväreissä, ovat linjat 28 ja 32/42. Ja tämä määräys tulee voimaan huhtikuun lopusta 2010, kun uudet sopimuskaudet alkavat.
 
Nykyiset tilaajaväribussit ovat siis käytännössä vapaaehtoisesti toimitettuja? Vai onko takana bonuksia tai erillissopimus?
 
Tilaajaväreistä ylipäätään päätettiin joukkoliikennelautakunnassa 6.4.2009

Linjan 1 kulttuuripääkaupunkiteemasta päätettiin 4.6.2009

En löytänyt lautakuntaan tuotua päätöstä tilaajavärityksestä.
Turussa sopimusehtona on, että linjan autot ovat yleensä samanvärisiä ainakin keulaosastaan.
Tilaajaväritys tietysti täyttää tämän kriteerin ;).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
9.10.2009 aamulla SL 825 (Scala) jämähti keula alhaalla linja-autoaseman pysäkille, mutta lähti huoltomiehen käynnin jälkeen omin voimin pois paikalta.

Anderssonin 3 (myös Scala) on Berocca-mainoksissa.
 
10.10. ehtoolla lähti torin kulmalta linja 425 määränpäänään STX Europe - ilmeisestikin erikoislinja loistoristeilijän viimeistelijöitä varten.
 
12.10. oli särkymisvuorossa Anderssonin 7, pyrstö maassa makoili Ikarus useamman tunnin ajan torin pysäkillä T6. Myllyläiset lainasivat harittulaisten T8-tolppaa häiriön ajan.
 
Kauppiaskadulla oleva toripysäkki T22 on 13.10. siirretty korttelin verran edemmäs eli Wiklundin kohdalle. Syynä siirtoon ovat Kauppiaskadun uudet kaistajärjestelyt Yliopistonkadun kulmassa. Samainen T22 toimii risteilijähenkilökunnalle räätälöidyn, mutta kuitenkin kaikkien käytettävissä olevan linjan 425 lähtöpaikkana.
 
21.10. aamukuuden jälkeen SL 190 (Ajokki Victor) linjalla 11.

Mitä yhteistä on Nyholm 65:llä, Jalo 91:llä ja eräällä hinausautolla? Vastaus: Sama rekisterinumero!
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös