Sivu 3 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/53

Viestiketju: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

  1. #31

    Liittynyt
    07.07.2005
    Viestejä
    106

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Niko Näytä viesti
    8 on Kiinalainen onnennumero. Mitä enemmän kaseja, niin sitä parempi.
    Okei =o). Kekseliäs veto

  2. #32
    Scania-111 avatar
    Liittynyt
    25.03.2010
    Sijainti
    Turku
    Viestejä
    52

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Muutamia huomioita ja kysymyksiä:

    - Uusista tilaajaväritys busseista 1-linjalla näyttää puuttuva JLT "ukkeli" tarrat keulasta, kuin myös muista vastaavista. Milloinhan tälläinen lupa on tullut jättää pois tuo merkki? Kaupunki taas uskollisesti laittanut tarrat uusiin Scaloihinsa.

    - Kulttuurilinja autot osittain teipattu niin umpeen ettei paljon tilaajaväristä tietoa, esim. Svenska Teatern mainos auto on lähes musta-punainen, joten se siitä värityksestä ja mainoksettomuudesta (ei sinänsä yllätys Turussa).

    - Onko Tarjous-7/LS-linjan, Volvo-Säffle (ex. SL-autolinjat nro.XXX) Muurisen nykyään ? Hauska sinänsä auto tehnyt paluun entiselle SL:n 13 linjalle tässä muodossa.

    - TuKL 106/107 siispä mennyt kouluautoiksi, ilmankos näin toisen kyseisistä autoista oliko loppuvuodesta 2009/alkuvuodesta 2010 valkoisena TuKL pihalla ilman järjestynumeroa. Ovat muuten molemmat melko surkeassa kunnossa, satuin viime kesänä kyytiin. Sisusta oli esimerkiksi revitty ihan palasiksi, oven lasit puolillaan vettä ja ties mitä hätäkorjauksia tehty sinne tänne.

    - Anderssonin auto:1 tilaajaväritys, keula maalattu keltaiseksi kun autoa oli kolhittu keulaan ja perään viime syksynä. Liekö ollut joutilasta keltaista maalia

  3. #33

    Liittynyt
    07.07.2005
    Viestejä
    106

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Scania-111 Näytä viesti
    - Uusista tilaajaväritys busseista 1-linjalla näyttää puuttuva JLT "ukkeli" tarrat keulasta, kuin myös muista vastaavista. Milloinhan tälläinen lupa on tullut jättää pois tuo merkki? Kaupunki taas uskollisesti laittanut tarrat uusiin Scaloihinsa.
    Tilaajaväritteisisissä autoissa ei Joukkoliikennetoimiston mielestä ole enää tarvetta käyttää JLT Yhteistariffi"ukkeli"tarraa. Eipähän tuolla merkillä tosin muutenkaan ole mitään merkitystä enää ollut moneen vuoteen, kun 99,9 prosenttia linjoista ajelee yhteistariffialueella.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 26.03.2010 kello 12:47. Syy: lyhennetty lainausta

  4. #34
    NK
    NK ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    04.07.2005
    Viestejä
    30

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Scania-111 Näytä viesti
    - Kulttuurilinja autot osittain teipattu niin umpeen ettei paljon tilaajaväristä tietoa, esim. Svenska Teatern mainos auto on lähes musta-punainen, joten se siitä värityksestä ja mainoksettomuudesta (ei sinänsä yllätys Turussa).

    http://www05.turku.fi/ah/jlk/2009/0604008x/2110522.htm
    Mukavaa matkaa bussilla Turun seudulla!

  5. #35

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Waltsu Näytä viesti
    Tiistaina liikennejärjestelyjä muokattiin lisää:

    • Ykkönen nousee Linnankadulta Eerikinkadulle Sairashuoneenkatua pitkin.
    Kummastuttaa tuo ykkösen siirtäminen kulkemaan Sairashuoneen- ja Eerikinkatua, kun mitään järkevää liikenteellistä syytä ei tuohon siirtoon todellakaan löydy. Päinvastoin helpompikin olisi kulkea Linnankatua, kun Koulukadun risteyksessä ei tarvitse nyt väistää Myllysillan suunnasta tulevaa liikennettä.

    Ainoa syy siirtoon kuulemma olikin, etteivät laivoilta saapuvat turistit pääse näkemään notkahtanutta Myllysiltaa!
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 27.03.2010 kello 22:04. Syy: korjattu lainausta

  6. #36
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira Näytä viesti
    Kummastuttaa tuo ykkösen siirtäminen kulkemaan Sairashuoneen- ja Eerikinkatua, kun mitään järkevää liikenteellistä syytä ei tuohon siirtoon todellakaan löydy.
    Syy siirtoon on juurikin liikenteellinen. Jotta Martinsillan keskustaan päin tuova kaista vetäisi, sallitaan sillalta vain kääntyminen oikealle Linnankadulle. Risteyksestä poistettiin myös suojatie, jotta sillalta tulijoille olisi ikivihreän turvaama vapaa oikea. Ikivihreä edellyttää sitä, ettei satamasta päästetä ketään Linnankatua Puistokadun yli. Puistokadulta sentään pääsee Linnankadulle kohti keskustaa, mutta vastaantulevana liikenteenä se ei katkaise ikivihreää.

    Sairashuoneenkadun kautta koukkaa siis kaikki keskustaan tuleva liikenne, ei vain ykkösen bussit. Voisihan ykkönen ajaa normaalireittiäkin - Sairashuoneenpuiston ja Borenpuiston pysäkkien väli pitäisi silti kiertää poliisitalon ympäri, mutta siinä taas kuluu turhan päiten aikaa.

    Satamaan päin ykkönen ajaa Linnankatua, joten kyllä laivamatkustajat voivat ihailla maailman sirointa, upeinta ja ohuinta siltaa!

    Sillan toisessakin päässä on liikenteen sujumiseksi kääntymisrajoituksia: sillalta vasemmalle kohti teatteria kääntyminen on kokonaan kielletty, ja oikealle saa ruuhka-aikana kääntyä vain busseilla.

  7. #37

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Homman olisi voinut ratkaista vielä sujuvammin seuraavasti:

    Linnankatua sataman suunnasta kaksi oikeanpuoleista kaistaa Martinsillalle kääntyville, keskiviivan puoleinen suoraan ajaville, joka siis jatkuu risteyksen jälkeenkin keskiviivan puoleisena.

    Martinsillalta oikealle Linnankadulle kääntyville olisi silti ikivihreä. Heidänhän kuuluu jatkaa oikeanpuoleisella kaistalla, nyt valitettavan moni ottaa liikennesääntöjen vastaisesti heti keskiviivan puoleisen kaistan. Tämän välttämiseksi jonkin matkaa (esim. 1/3 korttelinväliä) tilapäinen aita kaistojen väliin, samanlainen kuin Martinsillalla. Vasta sen jälkeeen mahdolliset kaistojen vaihdot. Vaikka vihreä palaa yhtaikaa sataman ja Martinsillan suunnasta tulijoille, liikenne ohjautuu eri kaistoille.

    Ainoastaan Borenpuiston pysäkki olisi siirretty Borentalon kohdalle poistamalla siksi aikaa kadunreunan parkkipaikat.

    Näin eivät ruuhkautuisi lisää jo ennnestään raskaasti kuormitetut Eerikin-Puistokadun ja Eerikin-Koulukadun risteykset.

  8. #38
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    TuKL 5 mainostaa rahalaitoksia.

  9. #39
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    29.3. Someron linjalla taas "uusi" Turkubussi.

  10. #40

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Waltsu Näytä viesti
    TuKL 5 mainostaa rahalaitoksia.
    Hienoa, että ikkunaverhot tulevat uudelleen käyttöön Turun paikallisliikenteessä! Niitä ei ole ollutkaan sitten pikkuruotsalaisten raitsikoiden alkuaikojen.

  11. #41
    vk
    vk ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    30.06.2005
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira Näytä viesti
    Martinsillalta oikealle Linnankadulle kääntyville olisi silti ikivihreä. Heidänhän kuuluu jatkaa oikeanpuoleisella kaistalla, nyt valitettavan moni ottaa liikennesääntöjen vastaisesti heti keskiviivan puoleisen kaistan. Tämän välttämiseksi jonkin matkaa (esim. 1/3 korttelinväliä) tilapäinen aita kaistojen väliin, samanlainen kuin Martinsillalla. Vasta sen jälkeeen mahdolliset kaistojen vaihdot. Vaikka vihreä palaa yhtaikaa sataman ja Martinsillan suunnasta tulijoille, liikenne ohjautuu eri kaistoille.
    Isolla autolla ei vaan mahdu kääntymään siihen oikeanpuoleiselle kaistalle ilman koukkausta vasemman kautta (tai mahtuu, mut takapyörät menee väkisin kanttikiven yli). Tokihan sen ison auton kuljettaja voisi odottaa että liikennevirta sataman suunnasta loppuu, mutta se sit taas ruuhkauttais martinsiltaa ylittävää kaistaa turhaan.
    Viimeisin muokkaaja vko; 02.04.2010 kello 10:27. Syy: lainaus korjattu

  12. #42
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    1.4.2010: Citybus 227 on luonut kuplivan nahkansa ja palannut Veolian väreihin.

  13. #43
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Waltsu Näytä viesti
    1.4.2010: Citybus 227 on luonut kuplivan nahkansa ja palannut Veolian väreihin.
    Nyt en ole itse kovin ajantasalla turun liikenteestä mutta miksikäs ko. auto on veolian väreissä? Voisiko olla että mainosten alta paljastui veolin väritys?

  14. #44

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Olet asian ytimessä. Tämä on yksi niistä Euro 4 Scanioista, jotka Veolialta vaihtui lähes uusina Euro 5 malleihin.

  15. #45
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010


Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - syksy 2010
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 10.01.2011, 18:30
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesä 2010
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 10.10.2010, 14:03
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - syyskuu 2010
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 02.10.2010, 09:09
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Aaro R foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 01.04.2010, 10:26
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2010
    kirjoittanut Rester foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 74
    Viimeisin viesti: 07.02.2010, 11:36

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •