Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-53/53

Viestiketju: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

  1. #46
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  2. #47
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Nuo 25.4.2010 alkavan Varissuon sopimuksen liikenteeseen hankitut 76...78 ottivat varaslähdön jo lauantaina 24.4. - päivänä, jolloin Sopimus Seitsikon nimissä ajettava liikenne päättyi. Sunnuntaina onkin sitten linjalla 28 uudet värit, nimet ja autot.

    Männäviikolta värityshavainto: Citybus 3 ei ole enää Martela, vaan Joukkoliikenne.

  3. #48
    Tunnistettu jäsen Waltsu avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    625

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    25.4.2010 alkoi liikenne kiinalaisilla Kultaisilla Lohikäärmeillä linjalla 28. Anderssonin GD:t on numeroitu 8-loppuiksi, siis 8, 18, 28... Suurin näkemäni numero on 88.

    Samana päivänä Varissuon ja Pernon väliä sahaavien 32:n ja 42:n kalusto kellertyi ja uusia Volvoja ilmestyi.

    Kuvia täällä.

  4. #49

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Waltsu Näytä viesti
    25.4.2010 alkoi liikenne kiinalaisilla Kultaisilla Lohikäärmeillä linjalla 28. Anderssonin GD:t on numeroitu 8-loppuiksi, siis 8, 18, 28... Suurin näkemäni numero on 88.
    Busseissa on kyllä eteenpäin selkeät numero- ja määränpäänäytöt. Myös etuoven vieressä olisi saanut olla myös määränpäänäyttö, joka on jo pitkään ollut käytäntö kaikkialla muualla. Tosin sellainen on helppo jälkeenpäinkin asentaa. Takanumero on turhan pieni.

    Seuraavan pysäkin näyttö on selkeä, ja mukautuu tekstin pituuteen, ei ole Helsingin tyylisiä Pikku Huopalaan meneviä tai Kallion virastoilla pysähtyviä. Pysäkkinäyttö näkyy turhaan pysäkin jälkeenkin, tarvinnee hienosäätöä. Esmes Niitunniskantie tulee liika myöhään Varkkavuorentien jälkeen näkyviin, bussi joutuu äkkijarruttamaan tai ajamaan pysäkin ohi, kun ei kerran saa etukäteenkään piipata ennenkuin pysäkki on näytöllä.

    Pysäkkikuittausnäyttö on vähän turhan pieni. Vaeltava Bus Stopping -teksti pienellä taululla, jonka usein peittää oikealla puolella istuvilta toinen tyhjä näyttötaulu.

    Diskovalot takaoven rappusilla ovat ihan hyvät.

  5. #50

    Liittynyt
    07.07.2005
    Viestejä
    106

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eira Näytä viesti
    Busseissa on kyllä eteenpäin selkeät numero- ja määränpäänäytöt. Myös etuoven vieressä olisi saanut olla myös määränpäänäyttö, joka on jo pitkään ollut käytäntö kaikkialla muualla. Tosin sellainen on helppo jälkeenpäinkin asentaa. Takanumero on turhan pieni.
    Tosin edestäpäin katsoessa etulinjakilpeä ei tahdo saada varsinkaan aurinkoisella säällä mitään selvää mitä linjakilvessä lukee. Ei numeroa. Ei määränpäätä.
    Viimeisin muokkaaja vko; 29.04.2010 kello 20:21. Syy: lainausta lyhennetty

  6. #51

    Liittynyt
    29.06.2005
    Viestejä
    426

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut helleh Näytä viesti
    Tosin edestäpäin katsoessa etulinjakilpeä ei tahdo saada varsinkaan aurinkoisella säällä mitään selvää mitä linjakilvessä lukee. Ei numeroa. Ei määränpäätä.
    Yleensä etunäytössä on säädettävä yö- ja päivävalaistus. Ilmeisesti yövalaistus oli jäänyt päiväksi päälle. Jollei säätömahdollisuutta ole, täytyy vaihtaa kirkkaampi ledimatto tilalle.

    Kauppatorin suunnasta tultaessa Puutori paistoi näytössä vielä melkein Linja-autoaseman pysäkille. Jollei bussiin olisi samalla noussut matkustajia, olisi se joutunut tekemään äkkijarrutuksen tai ajamaan seuraavalle pysäkille. Sama koskee Niitunniskantien pysäkkiä. Keskiviikkona kuski pysähtyi vasta seuraavalla pysäkillä, vaikka edellisessä olisi jäänyt matkustajia. Kuski vielä väitti että piippasivat liika myöhään!

  7. #52
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    7549

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Waltsu Näytä viesti
    25.4.2010 alkoi liikenne kiinalaisilla Kultaisilla Lohikäärmeillä linjalla 28. Anderssonin GD:t on numeroitu 8-loppuiksi, siis 8, 18, 28... Suurin näkemäni numero on 88.
    Taisimme saada kiinalaiset uskomuksetkin Turkuun. Eikös 8 ole kiinassa onnennumero?

    Antero

  8. #53
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - talvi 2010

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Antero Alku Näytä viesti
    Taisimme saada kiinalaiset uskomuksetkin Turkuun. Eikös 8 ole kiinassa onnennumero?
    Antero: http://jlf.fi/f14/4148-havainnot-pai...html#post83984 Parempi nää kiinalaiset uskomukset, kuin ameriikkalaiset, joissa 13 tuo epäonnea ja suositaan 2 samaa peräkkäistä merkkiä, kuten 11, 22, 33 etc.

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - syksy 2010
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 50
    Viimeisin viesti: 10.01.2011, 18:30
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kesä 2010
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 54
    Viimeisin viesti: 10.10.2010, 14:03
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - syyskuu 2010
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 21
    Viimeisin viesti: 02.10.2010, 09:09
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - maaliskuu 2010
    kirjoittanut Aaro R foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 01.04.2010, 10:26
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2010
    kirjoittanut Rester foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 74
    Viimeisin viesti: 07.02.2010, 11:36

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •