Turun firmojen autoista

034

Liittynyt
16 Marraskuu 2008
Viestit
333
Tutkiskelin tässä kuvia eri vuosilta. En ole tutkinut sen kummemmin kalustoluetteloita (vaikka olisikin pitänyt) vaan olen listannut aina tähän listaani rekkareita joita autoja itse en ole nähnyt 2 viimeiseen vuoteen. Lähinnä paikkureita
Tutkitut sivut ovat:
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/
http://rvleino.kuvat.fi/kuvat/

YFR-700
YFR-706
YFR-704
YFR-695
YFR-702
YFR-879
YFR-708
YFR-707

Tämä kuva selittääkin YFR:ien katoamisen:
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/2010/Toukokuu/P1140341.jpg
Eli Aadenraat on poistettu kaikki.

XFN-412
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=XFN-412

HGL-609
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=HGL-609

VUF-774
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=VUF-774

VIP-917
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=VIP-917

HYO-628
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=HYO-628

KGV-252
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=KGV-252

MGB-867
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=MGB-867

HYO-626
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=HYO-626

JBM-633
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=JBM-633

JCX-997 (Nyk. BOA-581?)
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=JCX-997
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=BOA-581

EYG-879
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=EYG-879

GEJ-368
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=GEJ-368

---
HXU-995
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=HXU-995

GAP-520
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/?type=searchtags&search=GAP-520
---

Mikäs tämä on?
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/2009/9+Syyskuu+2009/P1080427.jpg
Missä kuvattu?
http://vm1.1g.fi/kuvat/Bussit/2010/Maaliskuu/P1120625.jpg

Osa autojen värityksiä on voinut muuttua niin ei erota.
Suurin osa näistä todennäköisesti poistettuja
 
On sentään tällä kertaa vaihdettu paikalliset mainospahvit :)
 
ML-Charter on hankkinut Linjaliikenne Muurisen 111:n, joka ajelee Mäntsälä-Riihimäki -vakiovuoroja. Autossa ei vielä ole mitään uuteen omistajaan viittaavaa :lol:
 
Toiko auto joku polakkien omalla nimellä tekemä eikä enää mitää alihankintaa Volvolle joka täältä pölli delttaplaanin yms.
 
Toiko auto joku polakkien omalla nimellä tekemä eikä enää mitää alihankintaa Volvolle joka täältä pölli delttaplaanin yms.

Carruksen (Delta, Ajokki, Wiima) osti aikoinaan Volvo, joka sittemmin siirsi valtaosan tuotannosta omalle tehtaalleen Puolaan.
Linkissä esiintyvä auto on Scania Citywide, Scanian uusin kaupunkibussimalli, jota valmistavat omalla tehtaallaan Puolassa.
 

Kuvatekstin mukaan TLO:lle, ilmeisesti siis 1.7. alkavaan seutuliikenteeseen.

Photransista löytyi kuva isommastakin rivistöstä TLO-Citywideja. Tuon kuvan kuvatekstin mukaan pääkaupunkiseudulle Lentoparkille oli myös lähtenyt muutama päivä sitten uusia Citywideja tehtaalta Suomeen.

Kolmannen kuvan tekstin mukaan TLO:lle toimitetaan kesäkuun toisella viikolla yli 20 Citywidea, puolet telejä ja puolet 2-akselisia.
 
Viimeksi muokattu:
Seutuliikenteeseen nimenomaan tulevat. Harmi, ettei 320LE ehtinyt markkinoille. Se olisi voinut olla asiallinen vaihtoehto.
 
Luultavasti näihin Citywideihin asennetaan kun saapuvat niin uudet rahastuslaitteet. Eikä näitä nykyisiä.
--
Uusi mobiililippu kokeilu on mielenkiintoinen. Autoissa on Lumia WP puhelin joka sovelluksen avulla lukee matkustajan luuria. Kaupungin sivuilta ei löytynyt suoraa latauslinkkiä tänne: http://www.windowsphone.com/fi-fi/store/app/turunjoukkoliikenne/e1fb6df5-0ce8-46a6-abd8-f26790cbcdbd
Vaan tänne http://app.payiq.net/turku josta en löytäntyt selkeästi linkkiä... em. sivustoon. Miksi mennä monimutkaisesti..
--
Linja 32A herättää kummastusta. Tästä on vähän uutisoitu ja sen kyllä huomaa. Auto vajaa kuormalla ja kun mennään Auransillan kautta tullaan kyselemään että menäänkö Torille ollenkaan. Itse ainakin lukaisin uuden aikataulukirjan kohdan: tärkeät muutokset.
--
Näistä 8900 sen verran kun siinä on vaan ykslehtinen ovi. Jotkut eivät jouda odottamaan oven täysin avautumista vaan koitetaan mahtua oikeaan reunaan oven väliin. Syntyy mahdollinen puristumisvaara. Eiköhän linjan käyttäjät opi ryhmittymään oven vasempaan reunaan. Eikä kaksilehtisistä totuttuun keskeltä tulemiseen tai oikeaan reunaan.
 
No kyllä aika hölmöläinen saa olla, jos onnistuu itsensä oven ja ovenpielen väliin jättämään. Periaatteessa tuo hieman kapeampi on ihan hyvä, mutta leveämpi on komeamman näköinen.
 
No kyllä aika hölmöläinen saa olla, jos onnistuu itsensä oven ja ovenpielen väliin jättämään. Periaatteessa tuo hieman kapeampi on ihan hyvä, mutta leveämpi on komeamman näköinen.

Ja niitä hönöjä muuten riittää.. Perimmäinen syy lienee hirveä kiire, tiedä vaikka siihen bussiin ei ehtisi ennenkuin ovi on kokonaan auennut. :lol: Kapeampi ovi rasittaisi varmasti ovikoneistoa vähemmän, etenkin mäessä oven sulkeutuminen/avautuminen on toisinaan hyvin vaivalloisen oloista. Kiireisimmät joskus vähän avittavat ovea käsin :D Normaaleilla pariovilla ei tällaista ongelmaa ole.
 
Takaisin
Ylös