Turun firmojen autoista

Hauskaa että muutkin ovat todenneet etuoven hitauden. Tuntuu että keski ja takaovi menee nopeampaa kiinni kuin etummainen. En ole ehtinyt tarkistaa tilannetta V-S palveluiden 8900. Onko sielläkin hidas etuovi :cool:
 
ML-Charter on hankkinut Linjaliikenne Muurisen 111:n, joka ajelee Mäntsälä-Riihimäki -vakiovuoroja. Autossa ei vielä ole mitään uuteen omistajaan viittaavaa :lol:

ML-Charter Oy on hankkinut nämä autot ostaneet Turusta
TUKL
------------
KYA-709
KYA-710
-----------
Muurinen
GBX-730
MYF-412
MYF-316
MYF-227
MYF-289
--------
Lisäksi Turussa ennen palvelleita
KYA-707-- 1999-2013 Tukl
2013-2014 Liikenne Pihlavamäki
2014- ML-Charter Oy
------------------------------------
BIJ-694-- 1999-2013 Tukl
2013-2014 Turun Ammattikorkeakoulu Oy
2014- ML-Charter Oy
 
ML-Charter Oy on hankkinut nämä autot ostaneet Turusta
TUKL
------------
KYA-709
KYA-710
-----------
Muurinen
GBX-730
MYF-412
MYF-316
MYF-227
MYF-289
--------
Lisäksi Turussa ennen palvelleita
KYA-707-- 1999-2013 Tukl
2013-2014 Liikenne Pihlavamäki
2014- ML-Charter Oy
------------------------------------
BIJ-694-- 1999-2013 Tukl
2013-2014 Turun Ammattikorkeakoulu Oy
2014- ML-Charter Oy

Surullista seuravat millä tasolla tuon maan joukkoliikenne räpeltää! Esimerkiksi Virossa ei pystyisi voittamaan yhtikäs mitään tuontasoisella museokalustolla!
Hävetkää!
 
Pitäisikö siis esim. kaikki 2000-malliset linja-autot romuttaa? Vaikka ne ovatkin Euro 2 tasoa, niin kyllä 250000 euroa maksavan auton käyttöikä täytyy olla yli 14 vuotta. Kalusto uusiutuu vähitellen, kaikki ei voi olla uusia. Vanhemmatkin autot voi olla vieläpä ihan siistejä ja toimintavarmoja, kuten esim. monet Vainion liikenteen bussit.
 
Pitäisikö siis esim. kaikki 2000-malliset linja-autot romuttaa? Vaikka ne ovatkin Euro 2 tasoa, niin kyllä 250000 euroa maksavan auton käyttöikä täytyy olla yli 14 vuotta. Kalusto uusiutuu vähitellen, kaikki ei voi olla uusia. Vanhemmatkin autot voi olla vieläpä ihan siistejä ja toimintavarmoja, kuten esim. monet Vainion liikenteen bussit.

Ja elämme vuotta 2014. Nopeasti laskettuna ovat 14 vuotiaita. Ei sen ikäisellä tulisi liikennettä pystyä aloittamaan! Vara-autoina ehkä kävisivät hetken.
 
Tuokin on totta, mutta monessa tapauksessa sopimuskaudet on vaan muutaman vuoden pituisia, eikä jatkosta ole mitään tietoa. Sopimukset pitäisi olla noin 10 vuoden mittaisia, ja silloinkin osa autoista käytettyjä kiireisempiin ajankohtiin. Noiden Scanioiden lähtö Turusta vähän ihmetytti, samanikäisiä Ikaruksia ja Citaroita jäi Turun Kaupunkiliikenteelle, mutta uutena tulleet Carrus City L koriset poistettiin alle 15 vuotiaina. Ja halvalla meni. Tuo korimalli kestää vertailun moneen uudempaan.
 
Tuokin on totta, mutta monessa tapauksessa sopimuskaudet on vaan muutaman vuoden pituisia, eikä jatkosta ole mitään tietoa. Sopimukset pitäisi olla noin 10 vuoden mittaisia, ja silloinkin osa autoista käytettyjä kiireisempiin ajankohtiin. Noiden Scanioiden lähtö Turusta vähän ihmetytti, samanikäisiä Ikaruksia ja Citaroita jäi Turun Kaupunkiliikenteelle, mutta uutena tulleet Carrus City L koriset poistettiin alle 15 vuotiaina. Ja halvalla meni. Tuo korimalli kestää vertailun moneen uudempaan.

Citarot ovat ainakin myyty kuulemma Scanialle mutta poistunee kesän aikana

---------- Viestit yhdistetty klo 11:29 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 11:26 ----------

Surullista seuravat millä tasolla tuon maan joukkoliikenne räpeltää! Esimerkiksi Virossa ei pystyisi voittamaan yhtikäs mitään tuontasoisella museokalustolla!
Hävetkää!

Niin, siinä kunnossa missä ne OLIVAT niillä ei kovin kummosta liikennettä voi harjoittaa mutta autoista osa on jo verhoiltu ja maalattu paikallisliikennettä varten
 
Myöskin Turun väreissä näytti Autokorin tallissa olevan 1 kpl Omniexpress 320LE
 
Viimeksi muokattu:
...Mikäli oikein ymmärsin, niin TLO:n Citywideista 7 pätkää ja 11 teliä toimitetaan Suomeen puolentoista viikon kuluttua. Tämän jälkeen on tulossa toinen erä, joka koostuu 8 telistä.

http://vm1.1g.fi/kuvat/2014/Kesäkuu/IMG_8201.jpg
Näin on. Tässä VM kuva. Itsekin kävin katsomassa näitä. Oli teletkin saapuneet. Jossain mainittiin että ohjaamo pitäisi olla jonkun standardin mukainen ja kyllä ovi nappulat ovat tismalleen samanlaiset kuin 8900.
 
Luulen että sinua vastaantullut on tätä jälkimmäistä sarjaa. Käsittääkseni kahdessa osassa ne tuli. Ensimmäiset kun ovat jo tulleet :)
 
Olisi ollut harmi jos nuo 402 olisivat menneet purkuun. Naapuri maalla palvelusvuosia vielä onneksi löytyi :)
 
Olisi ollut harmi jos nuo 402 olisivat menneet purkuun. Naapuri maalla palvelusvuosia vielä onneksi löytyi :)

Purkuun menivät kaikki 3 kappaletta. Parhaat palat otettiin pois jo tallilla ja sen jälkeen virolaiset hakivat ne purettavaksi.
 
Takaisin
Ylös