Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - kevät 2011

Torin pysäkkisiirrot on nyt sitten tehty. Yliopistonkadun kirkonpuoleisella sivulla on satasen pysäkki saanut koodin T51 ja kolmetoistasen lähtötolppa on ristitty T53:ksi. Kuvia.

Heh. :biggrin: Waltsulta taas kuvia; ... mainiota! :smile:

Pysäkit jälleen samoilla paikoilla kuin HTP:n hienoissa 80-luvun kuvissa! Bussi 110 on lähdössä Liuppatorille.

"Testasin" tänään linjan 13 "uuden reitin" (Kauppiaskatu :arrow: Yliopistonkatu).
Hieno juttu, että Yliopistonkadullakin on liikennettä! :smile: Kannatan! :cool:
 
- - linjan 13 - - Hieno juttu, että Yliopistonkadullakin on liikennettä! :smile: Kannatan! :cool:

Toisaalta, nyt eivät uittamolaiset voi väijyä torin kulmalla sekä 9:ää että 13:a, vaan on erikseen tutkittava aikataulusta kumpi linja on seuraavaksi lähdössä, jotta on oikealla pysäkillä oikeaan aikaan.
 
Linjat 20 ja P3 on siirretty hitaalta ja huonosti palvelevalta Ratapihankadun lenkiltä kulkemaan linja-autoasema-alueen läpi. Ajokieltoa laiturialueelta Brahenkadulle on lievennetty sallimaan kulku vain näille linjoille. Satamaan jatkavat kaukovuorot joutuvat siis edelleen kiertämään ympyrän kautta.

Rautatieasemalta päin Aninkaistensillalle ajetaan laiturin 8 kautta, ja toisessa suunnassa pysäkin 89 Rahtiasema kautta, joka siirrettiin Ratapihankadulta tilausajolaiturin 9 paikalle, joka puolestaan siirtyi rahtiaseman päätyyn. 89 Rahtiasema oli ennenkin 20:n ja P3:n ohjelmistossa, mutta eri ajosuunnassa. Brahenkadun jälkeen oleva pysäkki 521 Rahtiasema (sekin kohti rautatieasemaa) jäi paikalleen.
 
Toisaalta, nyt eivät uittamolaiset voi väijyä torin kulmalla sekä 9:ää että 13:a, vaan on erikseen tutkittava aikataulusta kumpi linja on seuraavaksi lähdössä, jotta on oikealla pysäkillä oikeaan aikaan.

Niin. Tai sitten linja 9 voitaisiin siirtää samalle pysäkille linjan 13 kanssa. Kaipa siinäkin järkeä voisi olla... ehkä... :rolleyes:

Turun Sanomissa, taisi olla eilen, oli juttua runkolinjoista. Ei siinä jutussa oikeastaan mitään "uutta" ollut. Sanottiin, että linjoista 18 ja 28 tehdään runkolinjat; oliko se nyt syksyllä 2011. Linjan 28 Petkeltien "keikkaa" pidettiin turhana hidasteena. Tiheitä vuorovälejä ja joukkoliikennekaistoja on joka tapauksessa luvassa. Mutta entä linjanumerointi? Mielestäni voisivat sitäkin järkeistää tässä samalla. :wink:
 
Eilen maanantaina aamulla Anderssonin tilaajaväritetty Ikarus pisti linjalla 28 Kohmossa ennen seitsemää kunnolla savut ulos. Eli ensin savua alkoi tulla auton tuulettimista ja sitten pääteasemalla oli nähtävissä oikein kunnon hattaran nousu ilmeisesti moottorista.
 
¨UUTTA¨kalustoa jälleen 28-linjalla. Anderssonilla tilaajavärinen 13 Volvo B10Ble Ikarus OIS-610. Ihan vuosmallia 1998. Näyttäis olevan ex. HELB/9870 ja STA/225.

Voi veljet =o)
 
Eilen keskiviikkona 9.2.2011 linjan 222 Kauppatorilta kello 18.45 lähtenyt vuoro poikkesi reitiltään. Ko. 222 kävi yhden matkustajan takia pysäkillä numero 1584 (linjan 1 pysäkki). Ko. "reittimuutoksen" jälkeen kuski peruutti vähän matkaa ja palasi oikealle reitilleen (eli Moisiontielle) vastaantulevien kaistan kautta. Onneksi ei ollut vastaantulijoita liikenteessä tuolloin :!:
 
¨UUTTA¨kalustoa jälleen 28-linjalla. Anderssonilla tilaajavärinen 13 Volvo B10Ble Ikarus OIS-610. Ihan vuosmallia 1998. Näyttäis olevan ex. HELB/9870 ja STA/225.

Voi veljet =o)

Eksoottista. ei sitten löydy kuvia millään juuri tästä yksilöstä.
 
¨UUTTA¨kalustoa jälleen 28-linjalla. Anderssonilla tilaajavärinen 13 Volvo B10Ble Ikarus OIS-610. Ihan vuosmallia 1998. Näyttäis olevan ex. HELB/9870 ja STA/225.

Voi veljet =o)

Mikä järki näissä kalustohankinnoissa on, ensin Andersson vuokraa auton 7 (ikarus E94) PK-seudulle Westendin linjalle ja puolen vuoden kuluttua hankkii Helbiltä yhtä vanhan ikaruksen takaisin, Wessu olisi voinut hankkia tuon Helb 9870:n silloin viime syksynä samalla kun osti auton 9864 ja Andersson olisi voinut pitää seiskan.
 
Eilen illalla ja yöllä 28:lla lähes pelkkiä Scaloja Anderssonin punavalkoisissa. Olisiko -20 ollut jo liikaa kinuskibusseille. Toisaalta 36:lla sellainen mennä rymyytteli.
 
Taitaa vaan vanhempi Scala olla sittenkin parempi, kuin kymmenen uutta GD:tä. Saa nähdä, paljonko noita halpa-autoja Turkuun tulee 2012 kevään liikenteeseen. Toivottavasti 0-kappaletta.
 
Takaisin
Ylös