Eiran harkintaan vain taustatiedoksi, että päätöksenteossa on kai ollut tarkoitus muuttaa Aurakatu vain väliltä Yliopistonkatu - Eerikinkatu kävelykaduksi.
Auransillalta Eerikinkadulle bussit kulkisivat edelleen Aurakatua.
Kauppiaskatu olisi bussikatu Maariankadulta Eerikinkadulle.
Liikennejärjestelyistä on kuitenkin lähes mahdotonta sanoa mitään varmaa,
koska sekä toripysäköinnistä että keskustan liikennejärjestelyistä ei ole olemassa mitään suunnitelmaa.
Päätös siis tehtiin ilman tietoa:
- Toriparkin rakentamistavasta, kustannuksista, vaikutuksista tai sisäänajoista
- Bussien käytössä olevista kaduista ja muista järjestelyistä
- Bussilinjastosta.
Voikin olla, että kaavoituksessa tulee ikäviä yllätyksiä.
Onneksi sentään päätös EI ole päätös toriparkin toteuttamisesta, vaan päätös torin asemakaavoituksen aloittamisesta siten, että toriparkki pyritään mahdollistamaan. Asemakaavoituksessa noudatetaan maankäyttö- ja rakennuslakia, ja voi olla, että sen edellyttämien huolellisten tarkastelujen jälkeen älyttömistä ratkaisuista luovutaan.