Andersson sohlaa taas

Tuossa ei voi olla kuin kaksi mahdollisuutta miten kuljettaja on ollut alkoholin vaikutuksen alaisena. Kuljettaja on nauttinut todella paljon alkoholia edellisenä iltana eli aamulla lukemat ovat voineet olla todella suuret jopa 3-4 promillea johtuen ihmisen painosta. Toinen mahdollisuus on ollut että kuljettaja on nauttinut suuren määrän alkoholia tuon ajosarjan tauolla.
Muutama viikko sitten oli myös juttua kännissä ajaneesta kuljettajasta iltasanomissa, joka oli lähtenyt viemään humalassa bussia varikolta kotiin. Onneksi humalaisen työkaveri huomasi tilanteen ja soitti paikalle poliisit. Tämäkin tapahtui turussa, ekai ollut simon sirkus kyseessä?
 
Anderssonin kyvystä hoitaa liikennettä tuskin kertoo mitään, jos joku yksittäinen kuljettaja päättää tehdä työtään maistissa.

Ei kerro ei. Mutta kun kaikenlaista tapahtuu, kuten nuo Anderssonin ongelmat lain kanssa... Ehkäpä tämä kertoo Anderssonin ongelmista saada kunnollisia työntekijöitä. Mikä taasen indikoi ongelmista firmassa. Tietenkin tämä on vain yksittäistapaus, mutta tämäkin ketju alkaa olla jo kiitettävän pitkä.
 
Lopputiliin lienee perusteet, mutta mikä on lakipykälä, jonka nojalla ajokortista voitaisiin ottaa kirjaimia rattijuopumuksen perusteella?

Ikävä kyllä ei mikään. Tarkoitus oli sanoa, että näin tulisi tehdä.
 
Tuskin edes Virolaiselle voi antaa kenkää tosta noin vaan vaikka kännissä ajelee. Pitää kaiken maailman viinanvieroitushoitoihin ohjata.
 
Jos olisin liikennöitsijä, niin laittaisin työsuhteen irtisanomisen syyksi HUMALASSA AJAMINEN työtodistukseen. Kortin menettämisen lisäksi
 
Ennen eläköitymistäni ehdin olla toistakymmentä vuotta bussialalla työnjohtotöissä, ja siinä kerkesi olla muutama työsuhteen purku (oikea termi, irtisanominen tässä kohtaa väärä) kuskin alkoholin nauttimisen takia, eikä koskaan tarvinnut puhua mistään hoitoonohjaamisista. Mitä työtodistukseen tulee, niin lain mukaan työntekijän niin pyytäessä sellainen on annettava ilman arvostelua. Ajokortin menetyksistä päättää poliisi ja tuomioistuimet, yleensä määräajan jälkeen asianomainen korttinsa takaisin, eikä esimerkiksi D-kirjaimeen kosketa - tämä on tiedossa olevaa faktaa, ei mitään kannanottoa.
 
Tavallaan allekirjoitan kyllä tuon ajojahdin, sillä jos ihan millimetrimitalla katsottaisiin firmoja, niin itse ainakin pystyisin nimeämään vain yhden yrityksen Turun paikallisliikenteessä, joka oikeasti hoitaa kaikki velvoitteensa kirjaimellisesti.
 
Tavallaan allekirjoitan kyllä tuon ajojahdin, sillä jos ihan millimetrimitalla katsottaisiin firmoja, niin itse ainakin pystyisin nimeämään vain yhden yrityksen Turun paikallisliikenteessä, joka oikeasti hoitaa kaikki velvoitteensa kirjaimellisesti.

Oletkohan ollut kaikissa yrityksissä töissä, vai elätkö kuulopuheiden perusteella?
 
Ei ole millään millimetrimitalla tarvinnut mittailla, Anderssonin touhut ovat olleet omaa luokkaansa mm palkanmaksun osalta. Liikennöitsijöiden pitää toimia samalta viivalta, jotta tarjoukset olisi vertailukelpoisia. Varmasti ihan kaikkiin pieniin puutteisiin ei AKT ole puuttunut, mutta toiminnan pitää olla suhteellisen terveellä pohjalla. Ajojahdista ei ole kysymys.
 
Takaisin
Ylös