Mikko Laaksonen
Tunnistettu jäsen
- Liittynyt
- 28 Kesäkuu 2005
- Viestit
- 2,789
Helsingin johdinautoselvityksen yhteydessä on selvitetty johdinautojen käyttömahdollisuudet Turussa.
Johtopäätös on se, että johdinautoja ei ole perusteltua toteuttaa Turkuun, koska raskaimmilla linjoilla tarvitaan raitiotien kapasiteetti.
Ylen uutinen
Esityslistateksti
Johdinautomuistio 10.8.2011
---------- Viesti lisätty kello 12:21 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:09 ----------
Selvityksen luettua: johtopäätös on esityslistatekstissä.
Itse muistiossa päätelmä oli se, että ympäristöhyödyt ja +5% lipputuloja eivät vastaa Helsingin selvityksen perusteella laskettuja vuositasolle muutettuja investointikustannusten ja käyttökustannusten lisää.
Selvityksessä tutkittuna linjastona olivat osa Turun seudun joukkoliikenne 2020 - selvityksen mukaisista bussien runkolinjoista.
Johtopäätös on se, että johdinautoja ei ole perusteltua toteuttaa Turkuun, koska raskaimmilla linjoilla tarvitaan raitiotien kapasiteetti.
Ylen uutinen
Esityslistateksti
Johdinautomuistio 10.8.2011
---------- Viesti lisätty kello 12:21 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu kello 12:09 ----------
Selvityksen luettua: johtopäätös on esityslistatekstissä.
Joukkoliikennejohtaja Sirpa Korte sanoi:Johdinautojärjestelmä on periaatteessa potentiaalinen järjestelmä Turulle. En kuitenkaan pidä sitä kannattavana välivaiheena siirryttäessä pikaraitiotieliikenteeseen. Kapasiteettitarve Runosmäen ja Varissuon suunnassa on jo nykyisellään niin suuri, että johdinautojen kapasiteetti ei riitä tiheälläkään vuorovälillä ratkaisemaan tilantarvetta etenkään ruuhka-aikoina.
Itse muistiossa päätelmä oli se, että ympäristöhyödyt ja +5% lipputuloja eivät vastaa Helsingin selvityksen perusteella laskettuja vuositasolle muutettuja investointikustannusten ja käyttökustannusten lisää.
Selvityksessä tutkittuna linjastona olivat osa Turun seudun joukkoliikenne 2020 - selvityksen mukaisista bussien runkolinjoista.