Näytetään tulokset 1-11/11

Viestiketju: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

  1. #1
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Turun joukkoliikennelautakunnassa on ensi viikolla käsiteltävänä Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimuksen tarkistaminen linjojen 4 ja 40 liikennöinnin siirtyessä TuKL:lle.

    Liitteenä on mm. uusien autojen hankintasuunnitelma:
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Pekka Kirjavainen
    Tukl hankkii vuoden 2012 kevääseen mennessä (26.4.2012 alkava liikennöinti)
    -3 kpl uusia telibusseja
    -2 kpl käytettyjä tai uusia telibusseja
    -3 kpl kaksiakselisia käytettyjä tai uusia busseja (3 lastenvaunupaikkaa + avattavat ikkunat)

    Vuoden 2013 keväällä 2 kpl uusia telibusseja
    Vuoden 2014 keväällä 2 kpl uusia telibusseja, kuitenkin niin, että ko. bussit hankitaan aikaisemmin mikäli linjojen 4 ja 50-54 yhdistäminen toteutuu ennen kevättä 2014.

  2. #2

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Eikö tästä saisi mitään Turkulaista valitusta tehtyä?

  3. #3
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus TuKL:n käytettyjen bussien hankinnat 2012

    Turun Kaupunkiliikenne Oy:n kilpailutuksen kolmen käytetyn matalalattiabussin hankkimiseksi voitti GD-Bus Oy 385 000 euron hinnalla (jälki-ilmoitus).

    Onkohan bussit todella käytettyjä vai saisiko tuolla hinnalla kokonaan uudet Golden Dragonit?

  4. #4
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Vs: TuKL:n käytettyjen bussien hankinnat 2012

    Minun henk.koht mielipiteeni dragoneista on vastustava. Suuret desibelit ulkona ja auton taka-osassa. Vaihteet eivät meinaa mennä päälle ja jne. Auto keikkuu vasemmalta oikealle seisoessaan pysäkillä..

  5. #5
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Markkinaoikeus on 16.1.2012 ratkaissut tähän liikennöintisopimukseen liittyvää uuskalustohankintaa koskevan valituksen. Markkinaoikeuden päätös

    Päätöksen mukaan TuKL saa ostaa vuosina 2012 - 2014 yhteensä 8 matalalattiaista kolmeakselista bussia Oy Scan-Auto Ab:ltä (nykyisin Scania Suomi Oy). Busseista 4 tulee vuonna 2012.

    Markkinaoikeuteen valituksen tehneen GD Bus Oy:n vastaselityksestä ja ratkaisun perusteluista ilmenee, että 8 kpl GD Busin XML6155:iä olisi ollut hinnaltaan yli 280 000 euroa halvempi eli yli 35000 €/bussi. Kun telibussin hinta "perinteisillä toimittajilla" on jossakin välillä 250 000 - 300 000, niin prosenteissa GD Bus olisi siis reilut 10% halvempi.
    Viimeisin muokkaaja kuukanko; 10.02.2012 kello 18:53.

  6. #6

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. Oma arvaus on, että nuo 3 käytettyä on Anderssonin Scaloja - tuo GD nimen käyttö tuossa hämää.

  7. #7
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Koskas näitä käytettyjä pitäisi ilmestyä ajoon?

  8. #8

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Malta vielä hetki...

  9. #9
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Huomenna Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta käsittelee TuKL:n liikennöintisopimuksen jatkamista 30.9.2023 asti + 3 vuoden optio. Sopimuksen jatkaminen liittyy linjan 1 siirtymiseen TuKL:lle.

    Linjan 1 siirtyminen TuKL:lle lisäisi aluksi TuKL:n liikennettä ja vasta vuonna 2019 osa nykyisistä TuKL:n linjoista siirtyisi kilpailutetuiksi niin, että TuKL:n vuotuinen ajokilometrimäärä palautuisi sopimuksen perustasolle. Perusteena ajokilometrimäärän palauttamiselle vasta vuonna 2019 on, että TuKL:lla on nyt hankittuna kalusto, jolla se voi liikennöidä vuoteen 2019 asti. Linjalle 1 tosin tarvitaan sähköbussien lisäksi sekä telibusseja ruuhkavuoroihin että aluksi väliaikaiskalustoa (koska kaikki sähköbussit eivät tule ajoon vielä linjan siirtyessä TuKL:lle 1.10.2016), joten TuKL hankkinee joka tapauksessa käytettyä kalustoa niitä varten. Kalustoargumentti ei siis yksinään ole kovin hyvä.

  10. #10

    Liittynyt
    12.02.2007
    Viestejä
    367

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Todella ongelmallinen tilanne kuljettajien suhteen. Linja 1 siirretään tosta vaan, tosiasiassa mitään syytä tai tarvetta siihen ei olisi ollut. 99, 88, 80 ja 83 linjoilta jääneille kuljettajille ei välttämättä ole työtä tarjolla, kun kyseiset linjat voittanut yritys voi käyttää 1-linjalta vapautuvia kuljettjia. Eli jos ykkösen suhteen ei olisi nyt sooloiltu, olisi Lonkasopimus todennäköisesti toiminut niin kuin pitäisi. Erikoista sekin, että kilpailutuksien ajankohtaan voi vaikuttaa Turun Kaupunkiliikenteen kalusto tilanne, yksityisen puolen kalustohankinnat ei ole koskaan vaikuttaneet vastaavalla tavalla!

  11. #11

    Liittynyt
    02.09.2005
    Viestejä
    59

    oletus Vs: Turun Kaupunkiliikenne Oy:n liikennöintisopimus 26.4.2012 - 25.4.2019

    Lainaus Alunperin kirjoittanut TAKAMOOTTORI Näytä viesti
    Todella ongelmallinen tilanne kuljettajien suhteen. Linja 1 siirretään tosta vaan, tosiasiassa mitään syytä tai tarvetta siihen ei olisi ollut. 99, 88, 80 ja 83 linjoilta jääneille kuljettajille ei välttämättä ole työtä tarjolla, kun kyseiset linjat voittanut yritys voi käyttää 1-linjalta vapautuvia kuljettjia. Eli jos ykkösen suhteen ei olisi nyt sooloiltu, olisi Lonkasopimus todennäköisesti toiminut niin kuin pitäisi.
    Vaikka tässä ei Lonka-sopimus toimisikaan, niin eiköhän Turun Kaupunkiliikenne Oy tule tarvitsemaan uusia kuljettajia linjan 1 liikenteen siirryttyä sille. Ja vaikka linjalle 1 onkin TuKL:lle tulossa sähköbusseja, tarvitaan kuljettajia niitä ajamaan. Toisaalta periaatteessa kyllä Lonka-sopimuksen pitäisi toimia linjojen 80, 83, 88 ja 99 hävinneen liikennöitsijän työtä vaille jäävien kuljettajien osalta, sillä eihän voittanut yritys aja linjaa 1. Nuo linjathan voitti V-S Bussipalvelut Oy, joka liikennöi linjoja 14, 15, 72, P1, P2 ja P3. Mutta Turussa toki tiedetään, ketkä ovat V-S Bussipalvelut Oy:n taustalla...

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen Kaupunkiliikenne Liikelaitos
    kirjoittanut Arvo Aikuinen foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 17.05.2012, 23:30
  2. Kesäliikenne 2012
    kirjoittanut joboo foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 10.07.2011, 13:26
  3. HKL: Kaupunkiliikenne tarjoaa varman työn
    kirjoittanut RSS foorumissa Joukkoliikenneuutiset
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 26.09.2008, 16:50
  4. Uutta www.kaupunkiliikenne.net-sivustolla
    kirjoittanut Antero Alku foorumissa Muuta joukkoliikenteestä
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 02.01.2008, 21:12
  5. Jyrkilä Oy Kaupunkiliikenne Kotkasta myyty Pohjolan Liikenteelle
    kirjoittanut antti foorumissa Paikallisliikenne muualla Suomessa
    Vastauksia: 1
    Viimeisin viesti: 15.11.2007, 21:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •