Linnankatu aiotaan yksikaistaistaa/suunta välillä Eskelinkatu-Koulukatu lisäämällä kadunvieriparkkipaikkoja samaan aikaan kun Eskelin parkkitalo ammottaa tyhjyyttään!
Linnankadun yksikaistaistamista/suunta ja liikenteen sujuvuuden heikentämistä perustellaan sattuneilla onnettomuuksilla. Eivät ne onnettomuudet johdu kadun sujuvasta välityskyvystä, vaan syyt ovat ratin ja penkin välissä, ajetaan päin punaista tai tullaan kolmion takaa eteen.
Liikennejärjestelyt eivät saa kuitenkaan vaikeuttaa satamaan kulkevan ykköslinjan sujuvaa liikennöintiä. Ainoastaan Ursininkadun risteyksestä puuttuvat liikennevalot, johon tulisi siis asentaa sellaiset. Joukkoliikenne-etuudet ohjelmoitava kaikkiin välin liikennevaloihin, myös niin, että ne päästävät bussin edessä olevat vasemmalle kääntyvät autot pois bussin kulkutieltä.
Miten näissä liikennejärjestelyissä on otettu huomioon museoraitiotien ja myöhemmin toteutettavan toimiva raitiotien tilavaraukset?
Linnankadun yksikaistaistamista/suunta ja liikenteen sujuvuuden heikentämistä perustellaan sattuneilla onnettomuuksilla. Eivät ne onnettomuudet johdu kadun sujuvasta välityskyvystä, vaan syyt ovat ratin ja penkin välissä, ajetaan päin punaista tai tullaan kolmion takaa eteen.
Liikennejärjestelyt eivät saa kuitenkaan vaikeuttaa satamaan kulkevan ykköslinjan sujuvaa liikennöintiä. Ainoastaan Ursininkadun risteyksestä puuttuvat liikennevalot, johon tulisi siis asentaa sellaiset. Joukkoliikenne-etuudet ohjelmoitava kaikkiin välin liikennevaloihin, myös niin, että ne päästävät bussin edessä olevat vasemmalle kääntyvät autot pois bussin kulkutieltä.
Miten näissä liikennejärjestelyissä on otettu huomioon museoraitiotien ja myöhemmin toteutettavan toimiva raitiotien tilavaraukset?