Näytetään tulokset 1-9/9

Viestiketju: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

  1. #1
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Turun kaupunki on aloittanut Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailuttamisen 1.7.2014 alkavalle sopimuskaudelle. Tarjouspyyntö

    Kohteita on 3:
    1. Linjat Turku - Raisio/Kaanaa - Neste oil, Turku - Raisio/Mylly, Turku - Raisio - Naantali ja Raision sisäinen linja. Yhteensä 5 matalalattiabussia, joista kahdessa vähintään 34 kiinteää istumapaikkaa ja kolmessa vähintään 39 kiinteää istumapaikkaa. Lisäksi yksi matalalattiabussi vara-autoksi. Sopimuskausi 30.6.2020 asti, lisäksi 3 vuoden optio
    2. Linjat Turku - Rusko - Vahto ja Turku - Rusko. Yhteensä 4 matalalattiabussia, joissa vähintään 39 kiinteää istumapaikkaa. Lisäksi yksi matalalattiabussi vara-autoksi. Sopimuskausi 30.6.2020 asti, lisäksi 3 vuoden optio
    3. Linjat Kaarina - Turku - Ihala - Raisio ja Kaarinan sisäinen linja. Yhteensä 6 matalalattiabussia, joista kolmessa vähintään 34 kiinteää istumapaikkaa ja kolmessa vähintään 39 kiinteää istumapaikkaa. Lisäksi yksi matalalattiabussi vara-autoksi. Sopimuskausi 30.6.2019 asti, lisäksi 3 vuoden optio

    Kaikkien bussien on oltava ympäristönormiltaan vähintään Euro3+CRT, paremmasta päästötasosta saa pisteitä. Käytettävien bussien keski-ikä saa olla korkeintaan 8 vuotta.

  2. #2
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Eli 42:n Ihalan optiota ei liene käytetä ja romuralli jatkuu.. (keski-ikä 8 vuotta)

  3. #3

    Liittynyt
    04.11.2010
    Viestejä
    139

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Hyvä homma, että tässä ollaan nyt toden teolla liikkeelle. Mikäli voittaja tulee TLO-leirin ulkopuolelta, saanemme odottaa markkinaoikeuteen valitusta. Tietysti toivotaan, ettei valituksia tulisi ja että kilpailun voittaa toimija, jolla on hyvätasoinen kalusto ja noudattaa työehtosopimuksia.

    Mutta kun seutuliikenne alkaa integroituna ja samalla lipulla pääsen Turun sisäiseltä vaihtamaan vaikka Naantaliin, niin menen kyllä 1.7.2014 Naantaliin ja poksautan pikkupullon kuohuvaa.

  4. #4
    034
    034 ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    16.11.2008
    Viestejä
    329

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut dreamy83 Näytä viesti
    Hyvä homma, että tässä ollaan nyt toden teolla liikkeelle. Mikäli voittaja tulee TLO-leirin ulkopuolelta, saanemme odottaa markkinaoikeuteen valitusta. Tietysti toivotaan, ettei valituksia tulisi ja että kilpailun voittaa toimija, jolla on hyvätasoinen kalusto ja noudattaa työehtosopimuksia.

    Mutta kun seutuliikenne alkaa integroituna ja samalla lipulla pääsen Turun sisäiseltä vaihtamaan vaikka Naantaliin, niin menen kyllä 1.7.2014 Naantaliin ja poksautan pikkupullon kuohuvaa.
    Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

  5. #5

    Liittynyt
    02.09.2005
    Viestejä
    59

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JSL Näytä viesti
    ja romuralli jatkuu.. (keski-ikä 8 vuotta)
    No eipä minusta ihan noin voi sanoa, että romuralli jatkuu. Onhan tuo melkoisen kova vaatimus täyttää 8 vuoden keski-ikä. Jos ajatellaan, että liikennöitsijä tarjoaa kohteeseen 3 kuusi bussia, joka ovat iältään 8 vuotta sopimuksen alkaessa, niin toisen sopimusvuoden käynnistyessä pitääkin yksi bussi olla korkeintaan 3 vuotta. Ja kolmannen sopimusvuoden käynnistyessä (eli kahden vuoden liikennöinnin jälkeen) pitää tuon siinä vaiheessa nelivuotiaan bussin lisäksi olla toinenkin korkeintaan 4 vuotta vanha bussi. Siis näinhän lasketaan:

    Sopimus alkaa: 6x8v=48v jaettuna kuudella antaa keski-iäksi 8 v.
    Vuosi liikennöity: 5x9v+3v=48v jaettuna kuudella antaa keski-iäksi 8 v.
    Kaksi vuotta liikennöity: 4x10v+4v+4v=48v jaettuna kuudella antaa keski-iäksi 8 v.

    Kohteessa 2, jossa on neljä bussia, pitää sopimuksen alkuun tarjotuista 8-vuotiaista busseista yksi vaihtaa korkeintaan 5-vuotiaaksi toisen vuoden alkuun mennessä.

    Kyllä tällainen sopimusmalli tarkoittaa sitä, että kaluston on uusiuduttava sopimuskauden aikana, vaikka lähtötilanteessa ei olisikaan vaadittu uusia busseja. Toki jos tarjoaa kaikki autot parin vuoden ikäisenä, pärjää nämä sopimuskaudet ilman kaluston uusimista.

  6. #6
    JSL
    JSL ei ole kirjautuneena
    JSL avatar
    Liittynyt
    31.07.2005
    Viestejä
    822

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Mutta eihän noita autoja ole mitenkään nimetty mun käsittääkseni vaan muista kontrahdeista jääviä 8 vuotiaita autoja voidaan ajaa linjalla vähän aikaa. No aika näyttää.

  7. #7
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    TLO voitti tässäkin kilpailutuksessa kaikki kohteet.

  8. #8
    Moderaattori
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    6005

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Tarjousvertailut ovat nyt nähtävissä Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnan pöytäkirjassa.

    Kohteeseen 1 TLO:lle tulee 3 Euro6-bussia, kohteeseen 2 2 kpl ja kohteeseen 3 3 kpl. Loput kalustosta on Euro3-päästötasoa.

  9. #9

    Liittynyt
    19.06.2010
    Viestejä
    13

    oletus Vs: Raision, Ruskon ja Kaarinan suunnan linjojen kilpailutus

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kuukanko Näytä viesti
    Tarjousvertailut ovat nyt nähtävissä Turun kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunnan pöytäkirjassa.

    Kohteeseen 1 TLO:lle tulee 3 Euro6-bussia, kohteeseen 2 2 kpl ja kohteeseen 3 3 kpl. Loput kalustosta on Euro3-päästötasoa.
    Kiinnostavaa on todeta että Onnibus OY on ollut kaikissa kolmessa kilpailutuksessa mukana.

    Kaluston ja hinnan (kohde 1 ja 2) osalta TLO voitti kilpailutukset. Ainoastaan kohde 3:ssa Onnibus Oy tarjosi paremman hinnan mutta TLO taas tarjosi paremman kaluston.

    Onkohan Rindell ollu tämän takana vai olisiko Onnibus ostanut niitä CityWideja Turkuunkin?

Vastaavia viestiketjuja

  1. Linjojen 12 ja 20 sekä 14, 15 ja 72 kilpailutus 2013
    kirjoittanut aki foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 13.03.2014, 22:30
  2. Linjojen 28, 32, 42... kilpailutus
    kirjoittanut Waltsu foorumissa Turun paikallisliikenne
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 19.02.2011, 19:07
  3. Keravan linjojen kilpailutus 2006
    kirjoittanut aki foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 31
    Viimeisin viesti: 30.12.2006, 18:08
  4. Linjojen kilpailutus
    kirjoittanut Aleksi.K foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 04.05.2006, 06:59
  5. Helsingin linjojen 54 ja 54B kilpailutus
    kirjoittanut kuukanko foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 6
    Viimeisin viesti: 11.03.2006, 19:21

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •