Havaintoja ja uutisia Turun ja seudun liikenteestä - kesä 2014

1.7.2014 linjalla 6 SL-Autolinjojen Citywide nro 11402! Mikäs ihmeen numero tämmönen on? Ykkönen, vuosi ja juokseva numero? Onko sillä ensimmäisellä ykkösellä joku syvällisempi merkitys?
 
Tuo 11 taitaa olla SL- Autolinjojen TLO liikennöitsijä numero. Auton varsinainen järkkäri on 402
 
Tuo 11 taitaa olla SL- Autolinjojen TLO liikennöitsijä numero. Auton varsinainen järkkäri on 402
Olkoon vaikka kuljettajan kengän numero, mutta kokolailla karmean näköinen tuollainen keulan kokoinen numerosarja... Hyhhyh.
 
Komea pitkä numero, suuren maailman meininkiä. Kaikenkaikkiaan yllättävän asiallinen kori. Kuvissa ei näytä niin hyvältä, mutta on uuden ja siistin mallinen. Takapään muotoilu vähän niin ja näin. Sisätilojen selkeys pääsi jopa yllättämään. Nätimmillä istuimilla saisi vielä tyylikkyyttä. Takaovi toimivan oloinen, ja puolivälin porras ei haittaa lastenvaunujen liikuttelua. Kuljettajan tila vaikutti ainakin pikaisen kokeilun perusteella hyvältä.
 
3.7.

Länsilinjat #40 (Volvo B12BLE 8500LE teli) / 402
 
Vs: Havainnot paikallis ja lähiliikenteestä - heinäkuu 2014

Havainto ei varsinaisesti ole Tampereen seutuliikenteen alueelta, mutta sen kalustosta.

LL #40 bongattu eilen Turusta Aninkaistenkatua kulkemasta puoli seitsemän aikaan illalla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havainnot paikallis ja lähiliikenteestä - heinäkuu 2014

Havainto ei varsinaisesti ole Tampereen seutuliikenteen alueelta, mutta sen kalustosta.

LL #40 bongattu eilen Turusta Aninkaistenkatua kulkemasta puoli seitsemän aikaan illalla.

Ollut ihan linjalla. Normaalina vara-autona.
 
Helsingin foorumissa kirjoitettiin seuraavaa:
Andersson #9 (GD-teli) siirretty Turkuun, liikkui vielä HSL-väreissä.
Kuulemma lainassa siellä vain, pitäisi tulla takaisin HSL-alueelle talviliikenteen alkaessa. Anderssonin Turun seutuliikenteeseen tilaamat uudet GD:t eivät ole vielä tulleet, siksi siellä tarvitaan lainakalustoa.

Onko tietoa, montako uutta GD:tä on tulossa ja koska?
 
Joulukuussa suljettu Vaistentien jyrkkä mäki on saatu loivennettua, ja Saramäen bussit päästettiin tänään 12.8. ajamaan normaalireitilleen. Kas tässä teille kuva!
 
Kauppiaskatu on palautettu kaksisuuntaiseksi välillä Linnankatu - Eerikinkatu. Nyt olisi mahdollisuus palauttaa ykkösen sataman suunnan pysäkki takaisin Eerikinkadulle ja laittaa sataman ja Kauppatorin väliä kulkevat laivalisävuorot kiertämään reittiä Linnankatu - Kauppiaskatu - Eerikinkatu - Aurakatu - Linnankatu, niin jäisi turha tuottamaton neljän korttelinvälin mittainen "kunniakierros" bussi tyhjänä Wiklundin korttelin ympäri pois.
 
Ykkösen pysäkit voisi olla Eerikinkadulla, ja Ruissalon linja tulla Aurakatua alas nykyiselle ykkösen pysäkille. 8-linja nopeutuisi, ainoastaan yksi Maariankadun pysäkki jäisi pois. Auto olisi nopeammin torilla, useimmat hyötyisivät. Lisäksi jäisi hieman vaarallinen kääntyminen oikealle Maariankadulta pois (samaan aikaan täytyy katsoa teliauton perän vaatima tila sekä vilkas suojatie). Kasi nopeutuisi silläkin, että Ruissalossa hotellin piha kierrettäisi vain kerran, siitä jatkettaisi lähtöajan mukaisesti leirintäalueelle ja sieltä suoraan torille ilman toista kunniakierrosta hotellin edestä. Ehdotettu on... Tuppaa kesällä olemaan kiire 30 min ajoajalla, sallittu nopeus ei riitä.
 
Kasia en toisi suoraan Aurakatua alas torille, sillä Maariankadun pysäkki on näppärä vaihtopaikka Ruissalosta tuleville ja pohjoiseen jatkaville matkustajille.

Ykkösillä taas on tapana huilata hetki keskustassa ennen seuraavaa lähtöä. Aiemmin huili oli Kauppiaskadulla ja nykyään Yliopistonkadulla. Eerikinkadulla ei ole varaa huilata, koska siellä on jatkuva liikenne kaikilla pysäkeillä. Ykkönenhän varaisi koko ajan yhtä paikkaa, joten tukkoon se katu menisi. Torilla käännytään myös muulloinkin kuin laivaliikenteen aikana.
 
Anderssonin hybridi-GD eli nro 7 on taas liikenteessä - oli 20.8. linjalla 206.
 
Takaisin
Ylös