TKL 2006 kesäaikataulut

Liittynyt
5 Heinäkuu 2005
Viestit
444
Tulevan kesän aikataulut ovat ilmestyneet TKL:n sivuille. Mielenkiintoista, että joillakin linjoilla palvelutaso jopa paranee talviaikatauluista :)

Havaintoja:
  • K-merkinnät otettu jälleen käyttöön Keskustorilta lähdettäessä
  • Kakkonen ajaa edelleen vain osan päivästä ja 10 korvaa iltaisin
  • Linjalle 21 yksi auto lisää arkisin
  • Linjalle 3 palautettu kolmas auto myös keskipäivällä
  • Lauantaisin ajetaan nykyistä tiheämmin linjoilla 13,15,18,27,30. Linjan 18 lauantain aikataulu olisi ehkä johdonmukaisempi jos koko päivä ajettaisiin vaikka 35 min välein.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Jufo sanoi:
K-merkinnät otettu jälleen käyttöön Keskustorilta lähdettäessä
On hyvä, kun merkitty myös alkavat vuorot. Esim. jos Tuulensuun, Koskipuiston tai Stockmannin pysäkeillä katsoo aikataulusta heilurilinjojen vuoroja Keskustorilta jatkaen.
 
Kesäaikataulukirjatkin on julkaistu ja saatavilla ilmaiseksi. Kannessa lukeekin "Tampereen paikallisliikenteen aikataulut", kun aiemmin kyse oli TKL:n kirjasta. Sisäkannessa tuodaan esille Johonki -palvelulle uutta osoitetta www.tampere.fi/johonki , mutta ainakin tällä hetkellä se tuottaa virheellisen pyynnön.

Lamminpään yhteisaikatauluun on nyt merkitty alleviivauksella, mitkä Ylöjärven bussit ajavat Vuorentaustantietä (kirjassa lukee kylläkin Vuorentaustankatu, mutta eiköhän se saada jo talvikirjaan korjattua).

Uutta on myöskin linjalle 50 tehty TKL-konseptin aikataulu, jossa ei ole enää Pohtolaan välipisteaikaa.
 
Viimeksi muokattu:
killerpop sanoi:
50 tehty TKL-konseptin aikataulu
On selkeä myös Höytämön puoleinen aikataulu erillisenä ja on edelleen tuttuun tapaan myös 7 ja 26 -yhdistelmissä.

Paunun 45-vuorot kulkevat tänä kesänä kaikki Tays:n kautta.
 
Itse järkytyn kyllä aika reippaasti tuon linjan 5 tilanteesta keskipäivällä. Puolen tunnin välit huolimatta siitä, että asiakkaita ei näy eikä kuulu... Ja samalla 7 ajaa koko päivän tunnin välein (lukuunottamatta Sarankulman ylimääräistä ruuhkavuoroa). Nythän kävi myös niin, että linjoilla 21 ja 3 on viimeisen vuoden aikana ollut kesällä talvea parempi tarjonta. Jos minulta kysytään, niin näiltä kolmelta mainitsemaltani tapaukselta voisi hiljaisena aikana ottaa sen yhden auton pois, melkeinpä ihan vain jotta tämän talven tarjontalinja säilyisi. Oli kuitenkin jo aika pösilöä elokuussa todeta 21 tarjonnan vähentyneen, niin miksi pitäisi nyt uudelleen ihmetellä samaa kesätarjonnan reippautta?

Ja linjalla 26 on sitten melko löysä aikataulu; Multisillassa seisonta-aikaa kokonaiset kaksikymmentä minuuttia. Onhan se hyvä, että kaikilla on puolen tunnin välit ja vaihtoyhteydet on helppo järjestää, mutta että linjalla 3 olisi sama vuorotarve kuin linjoilla 12 ja 26? Ehkä pieni vaihtelu kaavassa voisi virkistää...
 
Paikallisliikenteen aikataulukirja oli jo uudistuksia ja selkeitä virheitä täynnä. Huomasittehan heti alkusivuilla Tiltu-mallin mukaisesti eritellyt tilaajan ja tuottajan?

killerpop: www.tampere.fi/johonki on korjattu redirectiksi.

Razer: Mitäs jos linjalla 5 onkin enemmän käyttäjiä keskipäivällä kesäaikaan? Vehmaisten ja Järvensivun mummot ym. :) Minusta on vain hyvä, että vuoroväli pidetään koko päivän tasaisena, vaikka kuormituksessa olisi jonkinlaista heittoa.

Huomatkaa muuten, että jos linjalla 24 haluaa vielä matkustaa, se on mahdollista tämän viikon perjantaihin klo 15:25 Eteläpuiston lähtöön saakka. Kesäaikatauluista linja puuttuu kokonaan, eikä se palaa enää syksyllä, kuten hyvin tiedämme. Samoin linjat 19 ja 29 nykyreiteillään liikennöivät enää perjantai-iltapäivään asti.
 
ultrix sanoi:
Mitäs jos linjalla 5 onkin enemmän käyttäjiä keskipäivällä kesäaikaan? Vehmaisten ja Järvensivun mummot ym. :) Minusta on vain hyvä, että vuoroväli pidetään koko päivän tasaisena, vaikka kuormituksessa olisi jonkinlaista heittoa.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että vähintään perustaso (30 min) tulisi säilyttää linjoilla läpi päivän, mutta koen sen tavallaan epäoikeutettuna, että tarjonta näillä tietyillä linjoilla nousee nyt kesällä vasten yleistä käytäntöä. En tietenkään ole varma käyttäjämääristä, mutta uskoisin Ruotulan ansaitsevan ihan samaa kuin Vehmainen. Ja jos Ruotulasta karsitaan, niin millä perustein Vehmaisissa korotetaan tarjontaa, linjan kuitenkin syksyllä lakkautuessa? En kuitenkaan vaadi mitään muutoksia, pidän sitä enemmänkin vain yllätyksenä, että ihan hyvä nyt näinkin...
 
Särkänniemen vuoroväliä on parannettu 25 minuutista 20 minuuttiin. Matkailijaa ajatellen vuoroväli 25 min näytti ehkä hieman epämääräiseltä noin 2-3 autoa tunnissa. Nyt on selkeä, muistaa että vuoroja lähtee tasalta, 20 yli ja 20 vaille.

Aikatauluissa on muuten tasaisesta 5 min vuoroväli- ja päättäritarkkuudesta poiketen la-su linjojen 3 ja 21 vuoroväli 42 min, Multisillasta lähdöt 35 min välein x3/x8 sekä linjan 17 arkiaamun ja iltapäivän noin 27 min vuoroväli.
 
Viimeksi muokattu:
Ihemettelen mitenkäs tuossa nelosella kerkeää tänä kesänä kun viimekesänä oli tuo vuoroväli 25 minuuttia ja nyt on 20 minuuttia ja silloinkaan ei kerennyt pahinpaan ruuhkaaikaan/kuuminpaan aikaan ja kun siinä kiusataan kuskia kun pahinmassa tapauksessa ajoa on yhteen putkeen muistaakseni ainakin yli 5 tuntia

T: Kuski joka ajoi sitä viimekesänä
 
Voisko olla niin, että siinä olis kolme autoa linjalla?

Huomasin muuten, että vitosen keskimääräinen matka-aika on tippunut 35 minuutista 25 minuuttiin. Tullessani Vehmaisista kuski tosin porhalsi matkan 20 minuutissa :D
 
Takaisin
Ylös