Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - huhtikuu 2015

Liittynyt
12 Tammikuu 2012
Viestit
666
22.4.

TKL #88/5
TKL #244/5

Kaksi teliautoa linjalla 5. Vakiona siellä on yksi teliauto, joka tosin vaihtelee miltei joka päivä. Linjalla on ollut muun muassa 278, 28, 283, 273 ja monia muita tuona yhtenä teliautosijoituksena.
 
24.4

TKL
#37/14
#1/31 (saattoi olla myös #2, ollut jo parisen viikkoa joka tapauksessa)

Päivämääräkin saattoi olla eri tuon linjan 14 kohdalla. Varmaan olisi teliautollekin parempiakin kilometrejä tarjolla kuin Pitkäniemen ja Pirkkalan välillä. Hienoa, että 31:lläkin on vaihteeksi hieman tuoreempaa kalustoa.
 
24.4

TKL
#37/14

Päivämääräkin saattoi olla eri tuon linjan 14 kohdalla. Varmaan olisi teliautollekin parempiakin kilometrejä tarjolla kuin Pitkäniemen ja Pirkkalan välillä.


Taas Pirkahallilla messut vaikka vain automessut ovatkin. Kyllä ainakin 18.17 tuli linjan 14 kaksiakselinen Säffle seisomakuormassaHatanpäällä kohti Keskustoria kun messut olivat sulkeutuneet kello 18.00 Toivottavasti kaikki olivat mahtuneet kyytiin. Mututuntumalla 14 linjalla kannattaa ajattaa aina telikalustoa jos siellä jotkut messut ovat. Kun se nyt on ainoa Pirkkahallia normaalisti palveleva linja.
 
Taas Pirkahallilla messut vaikka vain automessut ovatkin. Kyllä ainakin 18.17 tuli linjan 14 kaksiakselinen Säffle seisomakuormassaHatanpäällä kohti Keskustoria kun messut olivat sulkeutuneet kello 18.00 Toivottavasti kaikki olivat mahtuneet kyytiin. Mututuntumalla 14 linjalla kannattaa ajattaa aina telikalustoa jos siellä jotkut messut ovat. Kun se nyt on ainoa Pirkkahallia normaalisti palveleva linja.

No hyvä että löytyi järkevä selitys :D Mutta jos kerran TKL:llä on ns ylimääräistä kalustoa, olisi mielestäni järkevämpää pyörittää herkemmin sitä Y14:a ja tarvittaessa vaikka useammin, kuin ajella typötyhjää 14N-teliä Pitkäniemessä tai mutkittelemassa Petsamon asuinaluekaduilla.
 
No hyvä että löytyi järkevä selitys :D Mutta jos kerran TKL:llä on ns ylimääräistä kalustoa, olisi mielestäni järkevämpää pyörittää herkemmin sitä Y14:a ja tarvittaessa vaikka useammin, kuin ajella typötyhjää 14N-teliä Pitkäniemessä tai mutkittelemassa Petsamon asuinaluekaduilla.

Oletan, että puhut viikonlopusta? Eikös lauantaisin ja sunnuntaisin kaikki linjan 14 vuorot pääty Pereeseen? Tänään mietin, että kuka määrittelee/tilaa Y14 ajamisen? Tilaako Tampereen messut Y14 ajamisen vai järjestääkö JOLI sen automaattisesti suurempien messujen yhteydessä helpottamaan Messukeskuksen liikennettä? Ainakin omasta mielestäni muutaman kerran on yllättänyt Y14 ajaminen sellaisten messujen yhteydessä, joiden kohdalla se ei omasta mielestäni tuntunut tarpeelliselta joukkoliikenteellä messuille tulevan asiakasmäärän valossa (tai siis siinä mututuntumapohjassa mitä itselläni niistä oli).
 
Linjalla 14 on arkena vakiona myös yksi teliauto. Lieneekö syy sitten, että jokin aamun lähdöistä tulee täyteen, iltasella tuota kun ei todellakaan tarvitsisi. Samalla perusteella lienee linjalla 5 teliauto vakiona ainakin yhdessä vuorossa. Toinen vaihtoehto olisi varmaankin tuplaava auto, mutta jostain syystä siihen ei ole päädytty.

Teliautoja varmasti olisi viikonloppuna vapaana (Y)14:lle, mutta eipä niitä kukaan ala ajamaan, jos korvaus maksetaan vain pätkästä.
 
Takaisin
Ylös