Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus kohteista 32 - 34

kuukanko

Moderaattori
Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
7,559
Kilpailutetaan "syksymmällä", vastasi Tampereen joukkoliikenne facebook-sivuillaan jonkun udeltua asiaa siellä tänään.

"Syksyyn" meni Tampereella kolme päivää :) Ehkä siellä katsottiin syksy sään eikä kalenterin mukaan.

Kohteet ovat:
  • kohde 32: linja 80 (Irjala - Keskustori - Haavisto) (5 teliä) ja linja 81 (Keskustori - Vuorentausta - Asuntila) (4 2-akselista). Sopimuskausi 6.6.2016 - 31.5.2021 + 3 vuoden optiokausi. Päästötasovaatimus Euro 5, keski-ikävaatimus 8 vuotta. Hinnan painoarvo 91,5 pistettä, kaluston 8,5 pistettä (Euro6 4 p, EEV 2 p, sähköovet 0,5 p, istumapaikat yli vaatimuksen 0,25 p/paikka max 6 paikasta, kolmas lastenvaunupaikka 0,5 p, ilmastointi 1,5 p, USB-latauspistokkeita vähintään 10 kpl matkustajien käytettävissä 0,5 p)
  • kohde 33: linja 83 (Metsäkylä - Matkatie) (1 2-akselinen), linja 84 (Matkatie - Lakiala, Matkatie - Lakiala - Viljakkala) (1 2-akselinen), linja 86 (Siivikkala - Vuorentausta - Matkatie) (2 2-akselista, joista toinen ajaa vain yhden lähdön arkiaamuisin). Sopimuskausi 6.6.2016 - 31.5.2021 + 3 vuoden optiokausi. Päästötasovaatimus Euro 3, ei keski-ikävaatimusta. Linjan 86 autoissa on oltava alkolukko. Hinnan painoarvo 95,5 pistettä, kaluston 4,5 pistettä (Euro6 3 p, EEV 2 p, Euro 5 1 p, sähköovet 0,5 p, ilmastointi 1 p)
  • kohde 34: linja 29 (Linnainmaa - Pitkäniemi) (2 teliä, 6 2-akselista). Sopimuskausi 8.8.2016 - 8.8.2021 + 3 vuoden optiokausi. Päästötasovaatimus Euro 5, keski-ikävaatimus 8 vuotta. Hinnan painoarvo 91,5 pistettä, kaluston 8,5 pistettä (Euro6 4 p, EEV 2 p, sähköovet 0,5 p, istumapaikat yli vaatimuksen 0,25 p/paikka max 6 paikasta, kolmas lastenvaunupaikka 0,5 p, ilmastointi 1,5 p, USB-latauspistokkeita vähintään 10 kpl matkustajien käytettävissä 0,5 p)
Kohteita 32 ja 34 voi tarjota yhdistelmätarjouksena.

Kaiken kaluston on oltava matalalattiaista ja tilaajaväreissä. Kaluston maksimi-ikä on 15 vuotta.

Linkki tarjouspyyntöön löytyy hankintailmoituksesta. Tarjouspyyntöasiakirjojen lataaminen vaatii rekisteröitymisen.
 
USB-latauksella joukkoliikenteen suosio nousuun? Ei ainakaan allekirjoittaneella ole todellakaan mukanansa mitään irrallista USB-johtoa, sillä sille ei ole mitään käyttöä. Lisäksi latausaika jää lyhyeksi bussimatkalla. Jokseenkin irrelevanttia minkään kannalta maksaa 0,5 pisteen edestä moisesta. Ennemmin pitäisi olla väljää ja mukavia penkkejä, jotta olisi matkustaminen mukavaa.
 
USB-latauksella joukkoliikenteen suosio nousuun? Ei ainakaan allekirjoittaneella ole todellakaan mukanansa mitään irrallista USB-johtoa, sillä sille ei ole mitään käyttöä. Lisäksi latausaika jää lyhyeksi bussimatkalla. Jokseenkin irrelevanttia minkään kannalta maksaa 0,5 pisteen edestä moisesta. Ennemmin pitäisi olla väljää ja mukavia penkkejä, jotta olisi matkustaminen mukavaa.

No eipä tarvitse olla kuin puhelimen oma laturi mukana, ainakin Samsungilla tuo USB-johto on irrotettavana osana laturia.
 
Reittikartat tarjouspalvelusta.
Liite_4b_reittikartat-page-001.jpg
Liite_4b_reittikartat-page-002.jpg
Liite_4b_reittikartat-page-003.jpg
Toivottavasti nämä linjat numeroidaan uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Milloin ja miten aikovat sitten kilpailuttaa (Tampere-)Ylöjärvi-Mutala(-Kuru?) välin?

Tänään julkaistun ennakkoilmoituksen mukaan linja 85 Tampere - Kuru - Virrat tulee seuraavaan kilpailutukseen, jossa kilpailutetaan myös muita reuna-alueiden linjoja (ne muut ovat sellaisia, millä kilpailutetut sopimukset päättyvät ensi vuonna: 41, 44, 46, 63, 90, 91 ja 92 sekä mahdollisesti 79).
 
Eikö linjaa 29 suunniteltu jatkaa Kankaantaan kautta Nokialle vuonna 2016, joten miksi se kilpailutetaan noilla suoritustasoilla, jotka eivät ole enää kilpailituksen alkaessa voimassa? Vai onko linjan 29 jatkaminen Kalkusta Kankaantakaan pysyvästi kuopattu?
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkähän jatkossa linjan 47 lauantailiikenne hoidetaan? Nythän se on hoidettu 29:n autokierron puitteissa
 
Tampereen joukkoliikennelautakunnan pöytäkirjassa on kohteiden 32-34 tulos näkyvillä: http://ktweb.tampere.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/epjattn.htm?JOLILA+23.9.2015 16:00+71+0

Yhdistelmä Kohde 32 ja 34:
Länsilinjat 99,97 pistettä
Paunu 94,75
Leiniön Liikenne 94,27
Pirkanmaan Tilausliikenne 88,83
Pohjolan Liikenne 88,02

Voittaneen tarjouksen kalusto 100% Euro6 (7 teliä, 10 2-akselista)

Kohde 33:
Länsilinjat 98,00 pistettä
Paunu 84,42
Pirkanmaan Tilausliikenne 78,56
Atro Vuolle 69,61

Voittaneessa tarjouksessa 2-aks kalusto 1x Euro6 ja 3x Euro3

Pohjolan Liikenne näemmä hakee kasvua Pääkaupunkiseudun ulkopuolelta, kun juuri tarjosivat Turkuunkin. Toisaalta, kuinka tosissaan mahtavat olla, kun hinnassa eivät ole pärjänneet alkuunkaan.
 
Takaisin
Ylös