Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 1-15/35

Viestiketju: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

  1. #1
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    2.8 Sunnuntai TKL:
    #17/3

  2. #2
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1940

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    3.8 Tkl:
    #639/29, vanhuksetkin tullut takaisin ajoon!

  3. #3

    Liittynyt
    26.03.2014
    Viestejä
    73

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    4.8

    TKL
    #235/4
    #239/8
    #241/13
    #242/8
    #244/3
    #243/3
    #247/13
    #248/13
    #636/12
    #637/31

    Taitaa olla vanhan kaluston testausta ennen kesäaikataulujen tuloa. Lienevätkö autot #227-233 siirtyneen eläkkeelle kun eivät kartalla näy?

  4. #4
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    649

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    3.8.

    TKL #21/13:

    Hämeenkadulla auto kolisi sähköoviensa ansiosta hyvin paljon esimerkiksi yleistä paineilmaovista Scalaa enemmän. Pispalan valtatiellä Ahjolan pysäkin kohdalla Ylöjärven suuntaan mentäessä auton keskimmäiset sähköovet eivät suostuneet sulkeutumaan. Sulkemisyrityksen jälkeen ne eivät pysyneet kiinni vaan avautuivat uudelleen. Tätä jatkui muutaman kerran kuljettajan yrittäessä ratkaista ongelmaa ovien sulkemisella ja avaamisella. Ei auttanut. Ongelma ratkesi, kun kuljettaja käynnisti auton kokonaan uudelleen. Toisaalta lienee vain ajan kysymys, milloin vastaavanlainen ongelma esiintyy uudelleen pahempana ja auto joutaa korjaukseen. Varmasti monenlaisia muitakin ongelmia aiheutuu sähköovien käsittämättömästä räminästä päätellen.

    Kyllä se Hämeenkadun epätasainen nupukivipinnoitus varmasti työllistää monia ihmisiä varikoilla. Kuitenkin tällaisella säästämisen aikakaudella Hämeenkadun tasoittaminen jollain tapaa varmasti maksaisi itsensä takaisin muun muassa säästettyinä linja-autojen huoltokuluina.

    No, jatketaan kivien suojelua ja kolinan kuuntelemista. Onhan se historiallisesti arvokasta.
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  5. #5

    Liittynyt
    07.02.2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    97

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias Näytä viesti
    3.8.

    TKL #21/13:

    Hämeenkadulla auto kolisi sähköoviensa ansiosta hyvin paljon esimerkiksi yleistä paineilmaovista Scalaa enemmän. Pispalan valtatiellä Ahjolan pysäkin kohdalla Ylöjärven suuntaan mentäessä auton keskimmäiset sähköovet eivät suostuneet sulkeutumaan. Sulkemisyrityksen jälkeen ne eivät pysyneet kiinni vaan avautuivat uudelleen. Tätä jatkui muutaman kerran kuljettajan yrittäessä ratkaista ongelmaa ovien sulkemisella ja avaamisella. Ei auttanut. Ongelma ratkesi, kun kuljettaja käynnisti auton kokonaan uudelleen. Toisaalta lienee vain ajan kysymys, milloin vastaavanlainen ongelma esiintyy uudelleen pahempana ja auto joutaa korjaukseen. Varmasti monenlaisia muitakin ongelmia aiheutuu sähköovien käsittämättömästä räminästä päätellen.

    Kyllä se Hämeenkadun epätasainen nupukivipinnoitus varmasti työllistää monia ihmisiä varikoilla. Kuitenkin tällaisella säästämisen aikakaudella Hämeenkadun tasoittaminen jollain tapaa varmasti maksaisi itsensä takaisin muun muassa säästettyinä linja-autojen huoltokuluina.

    No, jatketaan kivien suojelua ja kolinan kuuntelemista. Onhan se historiallisesti arvokasta.
    Vähän offtopicina tämä mutta tuosta Eliaksen kirjotuksesta tuli mieleeni että noita sähkö vikoja on ollut jo ainakin TKL #37 kun siitä hukkui sähköt Keskustorin valoihin teatterin puolelle viikko sitten ja taisi olla toista tuntia niillä sijoillaan "ehkä olisi kuulunut kait viime kuun juttuihin"

  6. #6

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    Paunun autossa #146 oli vastaavaa noin viikko sitten, muutaman päivän päästä toimivat taas normaalisti. Kolinasta huolimatta kokonaisuutena ovat luotettavampia ja nopeampia kuin paineilmakäyttöiset.

    Hämeenkadulla tuskin tapahtunee enää mitään radikaalia ennen ratikkaa eli muutamaan vuoteen.

  7. #7
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    Kesällä hankittuja Keolis Sverigen Säfflejä on nyt myös liikenteessä sekä Tampereella että Hämeenlinnassa

    La 8.8.
    TKL #29/21, #53/33
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  8. #8

    Liittynyt
    07.02.2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    97

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Kesällä hankittuja Keolis Sverigen Säfflejä on nyt myös liikenteessä sekä Tampereella että Hämeenlinnassa

    La 8.8.
    TKL #29/21, #53/33
    Lisätään Killerpopin havainnon lisäksi vielä että TKL #51 myös linjalla 21 (Killerpop oletko sattunut huomaamaan että listallasi on TKL #51 ja #53 autoilla on samat korinumerot 080059?)

  9. #9
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karvinen Näytä viesti
    Lisätään Killerpopin havainnon lisäksi vielä että TKL #51 myös linjalla 21 (Killerpop oletko sattunut huomaamaan että listallasi on TKL #51 ja #53 autoilla on samat korinumerot 080059?)
    Mjoo, korjataan mitä korjattavissa on. Tässä vielä nuo #51/21 ja #53/33
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  10. #10

    Liittynyt
    26.03.2014
    Viestejä
    73

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    10.8.

    TKL

    #227/36
    #233/5

  11. #11
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    649

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    10.8.

    Talvikausi on alkanut. Siitä huolimatta kaikki linjan 4 autot ajelevat linjakilvin "Länsi-Hervanta - Hervantakeskus", vaikka linja tästä päivästä lähtien ei kulje enää Hervantakeskukselle.

    Lisäksi
    Paunu #66/42
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  12. #12

    Liittynyt
    19.07.2006
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    346

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias Näytä viesti
    10.8.

    Talvikausi on alkanut. Siitä huolimatta kaikki linjan 4 autot ajelevat linjakilvin "Länsi-Hervanta - Hervantakeskus", vaikka linja tästä päivästä lähtien ei kulje enää Hervantakeskukselle.
    Voisiko olla sama juttu kun aikoinaan linjan 29 aloittaessa Kalkun lähdöt? Tilaaja ei ollut missään vaiheessa käsittääkseni ilmoittanut moista kilpimuutosta?

  13. #13

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    11.8. TKL

    #30/26

    Nelosella on näkynyt myös autoja, joissa lukee pelkkä Länsi-Hervanta, ei vain ole kerennyt kaikkiin autoihin. Olisin lisännyt kilpeen myös Iidesranta-nimen samaan tyyliin kuin Sammonkatu, TAYS jne.

    Ykkösellä oli jo eilen uudistetusta aikataulusta huolimatta paljon peräkkäinajoa. Tänään hieman vähemmän.

  14. #14

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    71

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    16.8. Paunun #131 linjalla 27 seikkaili oikein urakalla (lähtö 13:22 Keskustorilta Ryydynpohjaan).

    Auto ajoi Hämeenkadun jälkeen suoraan Pirkankatua Pispalaan asti, jolloin kuski ilmeisesti tajusi virheensä ja alkoi jarruttelemaan ja soittelemaan liikenteenohjaukseen tai vastaavaan. Nokian valtatien risteystä lähestyttäessä kuljettaja huuteli matkustajille, että jos on jäämässä tällä alueella pois, niin nyt kannattaa jäädä, koska auto palaa takaisin keskustan suuntaan ja ajaa matkan uudelleen oikeaa reittiä. Niinpä Kekkosen-Paasikiventietä sitten käännyttiinkin oikealle vasemman sijaan ja köröteltiin takaisin Särkänniemen ja Hämeenpuiston kautta Satakunnankadulle, eli oikealle reitille. (Ketään ei noussut kyytiin sieltä, mutta eipähän voi ainakaan kuljettajaa syyttää reitin ajamatta jättämisestä ) Siitä sitten köröteltiin Pispalan valtatietä pitkin uudelleen - tällä kertaa Kekkosen-Paasikiventien risteyksestä käännyttiin onneksi vasemmalle

  15. #15

    Liittynyt
    23.04.2013
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    273

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2015

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussimies Näytä viesti
    16.8. Paunun #131 linjalla 27 seikkaili oikein urakalla (lähtö 13:22 Keskustorilta Ryydynpohjaan).

    Auto ajoi Hämeenkadun jälkeen suoraan Pirkankatua Pispalaan asti, jolloin kuski ilmeisesti tajusi virheensä ja alkoi jarruttelemaan ja soittelemaan liikenteenohjaukseen tai vastaavaan. Nokian valtatien risteystä lähestyttäessä kuljettaja huuteli matkustajille, että jos on jäämässä tällä alueella pois, niin nyt kannattaa jäädä, koska auto palaa takaisin keskustan suuntaan ja ajaa matkan uudelleen oikeaa reittiä. Niinpä Kekkosen-Paasikiventietä sitten käännyttiinkin oikealle vasemman sijaan ja köröteltiin takaisin Särkänniemen ja Hämeenpuiston kautta Satakunnankadulle, eli oikealle reitille. (Ketään ei noussut kyytiin sieltä, mutta eipähän voi ainakaan kuljettajaa syyttää reitin ajamatta jättämisestä ) Siitä sitten köröteltiin Pispalan valtatietä pitkin uudelleen - tällä kertaa Kekkosen-Paasikiventien risteyksestä käännyttiin onneksi vasemmalle
    Huhhuh. Eikö tuossa aja jo seuraava auto kiinni? Hienoa että palvellaan, mutta varmasti kaikilla olisi ollut parempi mieli jos olisi jatkanut matkaa vaan ihan normaalisti, Amurista kuitenkin on vartin vuoroväli Lielahteen ja 30min Ryydynpohjaan. Ei sillä, kuljettajia on satoja ja inhimillisiä virheitä sattuu ymmärrettävästi jatkuvasti. Pisteet tilanteen hyvästä hoidosta!

Sivu 1 / 3 123 ViimeisinViimeisin

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä, elokuu 2012
    kirjoittanut Aaro R foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 37
    Viimeisin viesti: 31.08.2012, 22:21
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2010
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 31.08.2010, 13:35
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2009
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 01.09.2009, 23:29
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2008
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 76
    Viimeisin viesti: 04.09.2008, 12:31
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - elokuu 2007
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 69
    Viimeisin viesti: 01.09.2007, 11:18

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •