Joukkoliikenteen tarjouskilpailu 3/2015

JT

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
29 Kesäkuu 2005
Viestit
2,373
Tampereen joukkoliikennelautakunnan 23.9. kokouksessa esitettiin tarjouskilpailun 3/2015 järjestämistä seuraavasti: http://ktweb.tampere.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/pk_asil.htm?+elin=JOLILA&pvm=23.9.2015 16:00

Kohde 31:
-linja 85 Tampere - Kuru - Virrat: 5 bussia
6.6.2016 - 2.6.2019 + 1+1 vuoden optio

Kohde 35:
-linja 90 Pyynikintori - Kämmenniemi - Kaanaa: 4 bussia
-linja 91 Sorila - Aitoniemi, 1 bussi
-linja 92, 1 bussi
6.6.2016 - 2.6.2019 + 1+1 vuoden optio

Kohde 36:
-linja 41 Kangasala - Orivesi, 2 bussia
6.6.2016 - 2.6.2019 + 1+1 vuoden optio

Kohde 37:
-linja 44 Kangasala - Valkeakoski, 2 bussia
-linja 46 Kangasala - Suinula, 2 bussia
8.8.2016 - 11.8.2019 + 1+1 vuoden optio
 
Tarjouskilpailu on nyt alkanut ja hankintailmoituksesta löytyy linkki tarjouspyyntöön, jonka saa rekisteröitymällä.

Kohteiden kalustovaatimukset ovat:
  • kaikissa kohteissa maksimi-ikä 15 vuotta, ei keski-ikävaatimusta
  • kohteessa 31 3 M- tai S-tyypin autoa ja 2 S-tyypin autoa, päästötaso kaikissa vähintään Euro5
  • kohteessa 35 4 M-tyypin autoa ja 2 M- tai S-tyypin autoa, päästötaso neljässä vähintään Euro5 ja lopussa vähintään Euro3
  • kohteessa 36 2 M- tai S-tyypin autoa, päästötaso vähintään Euro3
  • kohteessa 37 4 M- tai S-tyypin autoa, päästötaso vähintään Euro3
M-tyypin bussit ovat matalalattiabusseja (vähintään 34 istumapaikkaa), S-tyypin bussit voivat olla korkeita tai matalia (vähintään 39 istumapaikkaa).

Pisteytyksessä 97 pistettä tulee hinnasta ja 3 pistettä kalustosta (päästötaso EEV tai Euro6 1 piste, ilmastointi 1 piste, turvavyöt 0,5 pistettä, säädettävät selkänojat 0,5 pistettä, istumapaikat yli vaatimuksen 0,25 pistettä/paikka korkeintaan 8 paikasta).
 
Kilpailu lienee ratkennut ja tänään pitäisi tulla voittajien nimet julkiseksi kun kokous on pidetty. Onko kellään jo tietoa voittajista?
 
Pöytäkirja on nyt julkaistu. Voittajat ja niiden kalusto ovat:
  • Kohde 31: Länsilinjat. 4 autoa EEV, 1 Euro5. 3 M-luokan autoa 35 paikkaa, 1 S-luokan auto 39 paikkaa ja 1 S-luokan auto 44 paikkaa.
  • Kohde 35: Paunu. 2 autoa Euro3, 2 autoa Euro5 ja 2 autoa EEV. 2 M-luokan autoa 41 paikkaa, 2 M-luokan autoa 43 paikkaa, 1 S-luokan auto 45 paikkaa, 1 S-luokan auto 49 paikkaa.
  • Kohde 36: Valkeakosken Liikenne. 2 S-luokan autoa 45 paikkaa, molemmat Euro3
  • Kohde 37: Paunu. 4 S-luokan autoa 45 paikkaa, kaikki Euro3
 
Valistunut arvaus lienee, että Paunu alihankkii Kangasala-Valkeakoski välin Valkeakosken Liikenteeltä ja puolestaan Valkeakosken Liikenne alihankkii Paunulta Kangasala-Orivesi välin...
 
Valistunut arvaus lienee, että Paunu alihankkii Kangasala-Valkeakoski välin Valkeakosken Liikenteeltä ja puolestaan Valkeakosken Liikenne alihankkii Paunulta Kangasala-Orivesi välin...

Yksittäisen hankinnan muodostamasta sopimuksesta on kuitenkin allekirjoittaneen liikennöitsijän liikennöitävä yli puolet.
 
Yksittäisen hankinnan muodostamasta sopimuksesta on kuitenkin allekirjoittaneen liikennöitsijän liikennöitävä yli puolet.
Eikä ainakaan "tähän asti" ole Valkkurin ja Paunun kesken suuremmin ollut minkäänlaisia yhteistyöviritelmiä, joten hieman epäillen suhtaudun arvaillun alihankintakuvion toteutumiseen...
 
Eikä ainakaan "tähän asti" ole Valkkurin ja Paunun kesken suuremmin ollut minkäänlaisia yhteistyöviritelmiä, joten hieman epäillen suhtaudun arvaillun alihankintakuvion toteutumiseen...

Kieltämättä itsekin suhtauduin "epäillen" nimimerkki "J_J":n tietoihin Kampin terminaalin WC-tyhjennys-"tiedoista" mutta sittemmin epäilyni kävivät toteen ;)
 
Eikä ainakaan "tähän asti" ole Valkkurin ja Paunun kesken suuremmin ollut minkäänlaisia yhteistyöviritelmiä, joten hieman epäillen suhtaudun arvaillun alihankintakuvion toteutumiseen...

Kyllähän Valkeakosken Liikenne oli Paunun alihankkijana Valkeakoski-Kangasala reitillä oliko vuonna 2007 tms., kun Kangasalan kunta kilpailutti ko. linjan kahdessa osassa autojen asemapaikkojen mukaan. Tuolloin Paunu voitti molemmat päät, mutta ajatti Valkeakoskelta lähtevät Ojalalla.
 
Kyllähän Valkeakosken Liikenne oli Paunun alihankkijana Valkeakoski-Kangasala reitillä oliko vuonna 2007 tms., kun Kangasalan kunta kilpailutti ko. linjan kahdessa osassa autojen asemapaikkojen mukaan. Tuolloin Paunu voitti molemmat päät, mutta ajatti Valkeakoskelta lähtevät Ojalalla.
Voi olla että muistan väärin, mutta ymmärtääkseni tällä reitillä on ollut ennen 2014 tilannetta kaksi tilaajaa. Eli toisen reitin on kilpailuttanut Kangasalan kunta, jonka voittajia on ollut mm Paunu, Tilausliikenne Ari Mattila, Sirpan Bussimatkat ja vastaavasti Valkeakosken autokierron kilpailuttanut Valkeakosken kaupunki.

Ainakin tuo Kangasalta lähtevä autokierto ellei molemmat oli kilpailutettu bruttoliikenteenä, jolloin kunta piti lipputulot.

Kahdesta tilaajasta johtuen, vanhemmissa TKL:n aikataulukirjoissa on nuo autokierrot olleet erikseen. Eli ei oltu saatu kovin käyttäjäystävällistä aikatauluinformaatiota.
 
Takaisin
Ylös