Uudet bussit 2016

kuukanko

Moderaattori
Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
7,557
TKL:n johtokunta on päättänyt viime viikolla tilata Volvolta 4 telibussia, jotka hankitaan vuodenvaihteessa 2013/2014 käydyn kilpailutuksen optiolla. Listatekstissä perustellaan, että vuosina 2014 ja 2015 tulleiden teli-Volvojen polttoaineen kulutus on ollut erittäin alhainen ja kyseinen malli on TKL:n tähänastisen historian polttoainetaloudellisin kolmiakselinen linja-auto.

Näiden neljän telin hankintahinta on yhteensä n. miljoona euroa. Ensi vuoden talousarviossa TKL:n bussihankintoihin on varattu 3,2 miljoonaa euroa, joten myöhemmin on varaa hankkia vielä n. 8 uutta bussia.
 
Näiden neljän telin hankintahinta on yhteensä n. miljoona euroa. Ensi vuoden talousarviossa TKL:n bussihankintoihin on varattu 3,2 miljoonaa euroa, joten myöhemmin on varaa hankkia vielä n. 8 uutta bussia.
Tähän summan ei ilmeisesti kuulu lainkaan tuo sähköbussien leasing?
Tuo pöytäkirjan teksti muisti myös mainita, että vanhimmat kolmiakseliset autot (=scalat) ovat teknisesti huonossa kunnossa ja paljon ajettuja. Olettaa sopii että nuo mahdolliset 8 muuta autoa ovat myös kolmiakselisia, jos ja kun teli-scaloja lähtee poistoon.
 
Olettaa sopii että nuo mahdolliset 8 muuta autoa ovat myös kolmiakselisia

Eivät olleetkaan, vaan noiden 4:n teli-Volvon ja leasingillä tulevien sähköbussien lisäksi TKL:lle tulee tänä vuonna 8 2-akselista Volvo 8900LE:tä. TKL:n johtokunta päätti tilauksesta kokouksessaan 17.2.
 
Eivät olleetkaan, vaan noiden 4:n teli-Volvon ja leasingillä tulevien sähköbussien lisäksi TKL:lle tulee tänä vuonna 8 2-akselista Volvo 8900LE:tä. TKL:n johtokunta päätti tilauksesta kokouksessaan 17.2.
Ahaa. No sittenpä taitaa käydä niin että vuoden 2003 lyhyet scalat pois ja sen lisäksi #234 ja muutama 2002 tilattu teli-scala. Kun vielä ottaa huomioon että 29 siirtyy länskärille ja ilmeisesti Lamminpää ei myöskään ole TKL:n heiniä enää syksyllä, helpottanee tämä seikka autopulaa hieman.
 
Kaksi tilaajaväristä teli-Volvoa havaittu matkalla Tampereelle lähellä Sääksjärven liittymää n. klo 13:30.
Istuimet huputettu, joten ei täyttä varmuutta olivatko TKL:n vai Länsilinjojen yksilöitä, mutta veikkaisin jälkimmäistä.
 
Sarankulmassa volvomaassa oli tänään viisi Länsilinjoille menevää teliä ja yksi pätkä.
Tässä versiossa näyttäisi olevan ilmeisesti ledit päiväajovaloina. Muuta ulkoista eroa en muihin kaupungissa nähtyihin 8900 malleihin huomannut.

 
Sarankulmassa volvomaassa oli tänään viisi Länsilinjoille menevää teliä ja yksi pätkä.
Tässä versiossa näyttäisi olevan ilmeisesti ledit päiväajovaloina. Muuta ulkoista eroa en muihin kaupungissa nähtyihin 8900 malleihin huomannut.

Maalaus taitaa erota aika huomattavasti. Tässä muutama muistin virkistämiseksi:

TKL 8900, sininen hallitsee keulaa
TKL 8900, jossa keula valkaistu mutta sininen linja nousee
Paunu 8900, keula valkopesty, sininen linja nousee.

Onhan tämä uusi setti ihan toista maata, keulassa on vieläkin enemmän tilaa valkoiselle.
 
Maalaus taitaa erota aika huomattavasti.
Onhan tämä uusi setti ihan toista maata, keulassa on vieläkin enemmän tilaa valkoiselle.
No niin onkin. Jokin tuossa (keulan) maalauksessa näytti oudolle, mutta ajattelin vain tottuneeni liikaa Paunun tyyliin, missä keulaluukku on valkoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään 11.5. tuli sitten aamupäivällä vastaan Rautatienkadulla peräkanaa kaksi Länsilinjojen uutuutta, eli #119 (teli, linjakilvissä "Nysse on tyylikäs!" ja kyljissä ja takana tilaajavärityksen sininen osuus oli muokattu uuden Finlayson-yhteistyön myötä Coronna-kuosin mukaiseksi) sekä #120 (pätkä).

Molemmissa tosiaan led-nauhat ajovaloina ja olivat ilmeisesti Moro-lehden ja Länsilinjojen järjestämää "design-busseihin" tutustumiskierrosta ajelemassa. Komeita busseja kyllä.
 
Onko tietoa, milloin TKL:n sähkö-Solarikset ja pätkä-Volvot on tarkoitus toimittaa?
 
Takaisin
Ylös