Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-18/18

Viestiketju: Tutkimus: Tampereen seudun joukkoliikenteen suunnittelu yhtenä kokonaisuutena

  1. #16
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Tutkimus: Tampereen seudun joukkoliikenteen suunnittelu yhtenä kokonaisuutena

    Kannattaisi nyt kuitenkin muistaa, että Tampereen sisäisen liikenteen matkamäärät asukasta kohden ovat noin 2-3 kertaa suuremmat kuin seutuliikenteen, eli Tampereen sisäinen liikenne on noin 2-3 kertaa vetovoimaisempaa kuin seutuliikenne.

  2. #17

    Liittynyt
    01.11.2005
    Viestejä
    13

    oletus Vs: Tutkimus: Tampereen seudun joukkoliikenteen suunnittelu yhtenä kokonaisuutena

    Miten nyt asioita katsotaan. Seutuliikenne on kuitenkin pääasiassa siirtymistä paikkakunnalta toiselle ja vain murto-osa matkoista on "pysäkin väli" matkoja joita taas kaupungin sisäisessä liikenteessä on huomattavan paljon enemmän.
    Mutta kaikki lasketaan....

  3. #18
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Viestejä
    2789

    oletus Vs: Tutkimus: Tampereen seudun joukkoliikenteen suunnittelu yhtenä kokonaisuutena

    Taas kerran joutuu vääntämään rautalangasta:

    Tarkoitin joukkoliikenteen matkamäärillä Tampereen seutuliikenteessä kaikkia Tampereen ympäryskunnista (esim. Nokia, Pirkkala, Kangasala jne) lähteviä ja niihin päättyviä matkoja.

    Myös ympäryskunnissa merkittävä osa matkoja on lyhyempiä, kunnan sisäisiä matkoja esim. kouluun tai terveyskeskukseen. Aiemmissa täällä käydyissä keskusteluissa on korostunut, että esimerkiksi Nokialla tehdään merkittävä määrä myös esimerkiksi koulumatkoja keskustaan. Nokian joukkoliikennelinjasto on suurelta osin suunniteltu niin, että se palvelee sisäisiä matkoja.

    Kaupunkirakenne tai sosiaalinen rakenne ei juuri muutu kun Tampereen raja ylitetään. Joukkoliikenteen käyttö vain vähenee puoleen tai kolmasosaan. Suurin syy on varmasti se, että joukkoliikenteen palvelutaso, matka-ajat ja lipun hinta ovat Tampereella houkuttelevampia kuin naapurikunnissa.

    Tämä ei tietenkään tarkoita, etteikö Tampereen sisäistä joukkoliikennettä olisi syytä merkittävästi parantaa, ja etteikö siinä ole epäkohtia. Tampereen sisäinen joukkoliikenne vain on matkamäärillä asukasta kohden mitattuna 2-3 kertaa houkuttelevampaa kuin esim. Nokian, Pirkkalan ja Kangasalan.

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen seudun joukkoliikennesuunnitelma
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 34
    Viimeisin viesti: 12.10.2011, 17:53
  2. Helsingin seudun joukkoliikenteen brändi
    kirjoittanut kemkim foorumissa HSL-alueen paikallisliikenne
    Vastauksia: 32
    Viimeisin viesti: 01.10.2009, 07:47
  3. Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 27.04.2009, 13:53
  4. Lontoon seudun joukkoliikenteen kehittämishankkeita
    kirjoittanut LVi foorumissa Kehittämishankkeet
    Vastauksia: 0
    Viimeisin viesti: 02.06.2006, 09:52
  5. Tampereen seudun lähijunaliikenne 1980-luvulla
    kirjoittanut vompatti foorumissa Junat
    Vastauksia: 2
    Viimeisin viesti: 31.10.2005, 22:42

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •