TKL:n kalustopoistot 2006

killerpop

Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
3,569
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2006 alkaen

Eppu sanoi:
wiima-nivelistä #357 ja #361 sekä autosta #611 on rahastuslaitteet poistettu.

Ilmeisesti tämä kolmikko on eilen siirtynyt kohti etelää odottaan laivakyytiä. Vaan kukapa pystyis varmistaan autot numeroiltaan? Eräs foorumilainen bongannut letkan eilen illalla kolmosmoottoritiellä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2006 alkaen

killerpop sanoi:
Ilmeisesti tämä kolmikko on eilen siirtynyt kohti etelää odottaan laivakyytiä. Vaan kukapa pystyis varmistaan autot numeroiltaan? Eräs foorumilainen bongannut letkan eilen illalla kolmosmoottoritiellä.
Ahaa! Olisi siis hyvinkin mahdollista että nämä autot löytäisivät uuden kodin etelänaapurista. Tietääkseni ainakin GoBus -niminen firma on hankkinut käytettyjä matalalattiabusseja Tarton laivastoonsa. Pärnussa sen sijaan olisi tarvetta nivelbusseille, sillä siellä on ilmeisestikin edelleen ajossa 5 kappaletta yksilehtisillä ovilla varustettua vm. 1980 ex. tukholmalaisniveltä, jotka varmasti olisi syytä korvata uudemmalla kalustolla. Parhaimmassa tapauksessa voinen siis bongata nämä wiima-nivelet tulevalla Viron-reissullani heinäkuussa.
 
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2006 alkaen

Ainakin 357, 358 ja 361 olivat tänä aamuna Helsingissä Mannerheimintiellä matkalla kohti etelää.
 
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2006 alkaen

kuukanko sanoi:
Ainakin 357, 358 ja 361 olivat tänä aamuna Helsingissä Mannerheimintiellä matkalla kohti etelää.

Ostajana BaltibusGroup (huhu).
 
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2006 alkaen

Allison sanoi:
Ostajana BaltibusGroup (huhu).
Siellähän näitä on myynnissä: Nivel-Wiima, Jätti-Wiima

Olisiko Virossakin laki muuttunut, koska kaupunkiteliautojakin myydään...? Muussa tapauksessa Jätti-Wiimat saattavat jatkaa matkaa esim. Liettuaan
 
Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2006 alkaen

Eppu sanoi:
Siellähän näitä on myynnissä: Nivel-Wiima, Jätti-Wiima

Olisiko Virossakin laki muuttunut, koska kaupunkiteliautojakin myydään...? Muussa tapauksessa Jätti-Wiimat saattavat jatkaa matkaa esim. Liettuaan
Vaan mikä laki kieltäisi siellä laittoman kuvakopioinnin? :/
http://koti.mbnet.fi/b10m/tsb3/kortti.php?uid=4
http://www.bbg.ee/images/3343.jpg

Ja tämän päivän 6.6.2006 havaintona, että TKL #122 oli palannut vihdoin liikenteeseen, ollen linjalla 1
 
Viimeksi muokattu:
Julkista tietoa kalustopoistoista kiiri myös tänne Seinäjoelle. Autoja myytiin 11 kpl seuraavasti:

#355, #356, #357, #358, #361, #200, #201 ja #611: Baltic Bussi Group
#359, #202 ja #203: Savon keskusautopurkaamo

TKL:n kaluston keski-ikä on tämän jälkeen ennätyksellisen alhainen, ollen vain 6,1 vuotta..
 
Viimeksi muokattu:
Voi saakeli- jätti-Wiimoja puretaan. Ihmetys,ettei noita kukaan halua ostaa. eri asia on sitten, onko niitä kenellekään edes ostettavaksi tarjottu.
 
Savon Keskuspurkaamo myy jonkin verran busseja myös ehjinä jatkokäyttöön: erityisesti Venäjälle on heidän kauttaan päätynyt "ajoautoja".
Nyssen meneminen kyseiselle firmalle ei siis ihan välttämättä tarkoita suoraan nahkurin orrelle joutumista. :)
En tosin tunne heidän aikomuksiaan näiden autojen suhteen.
 
Aamulehdessä oli pieni juttu aiheesta su 11.6. sivulla 8.
Aamulehti sanoi:
AL / Helena Saari

Mistä kysymys
Eksyikö Nekalan bussi Savoon?

Tamperelainen autoilija äimistyi Pieksämäen ja Varkauden välillä, kun vastaan tuli kaksi Tampereen kaupungin liikennelaitoksen tutunnäköistä nivelonnikkaa. Toisessa oli vielä linjamerkintä päällä: 22 Nekalan halli.

Olivatko nysset vähän eksyneet reitiltään, TKL:n korjaamon työnjohtaja Timo Savolainen?

-No, ei nyt sentään. Ne olivat myytyjä, yli 15 vuotta vanhoja, yli miljoona kilometriä ajettuja bussejamme ja olivat Savossa matkalla uudelle omistajalle. Meillä on 153 autoa ja aina kun saamme uusia, myymme kerran vuodessa tarjouskilpailulla vanhoja autojamme vastaavasti pois. Tänä vuonna saamme kymmenen uutta bussia.

Mitä teette Tampereen nysseillä, Savon Keskuspurkaamo Oy:n toimitusjohtaja Jukka Vesanka?

- Olemme erikoistuneet vanhojen linja-autojen purkamiseen ja myyntiin. Käsittelemme niitä noin sata vuodessa, Suomen lisäksi ostamme niitä esimerkiksi Ruotsista. Noin 85 prosenttia puramme varaosiksi ja korit murskataan. Tampereen bussit ovat ostamistamme parhaita, koska niillä pääsee aina huolettomasti perille.

Kenelle kelpaa vanha linja-auto?

-Niitä menee esimerkiksi urheiluseuroille ja jopa toiset liikennöitsijät ostavat niitä. Viroon niitä menee aika paljon ja virolaiset myyvät niitä myös eteenpäin. Varaosia haetaan paljon, jopa syyrialaiset ovat noutaneet varaosia.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
TKL:n wiimanivel havaittu linjalla Tallinnassa keskiviikkona 14.6.2006
 
Takaisin
Ylös