Helsingin Sanomat, elokuun lopussa 1956.
Liikenne tihenee Tampereella
Tampereen liikennelaitos lisää tänä syksynä autokantaansa sekä linjojen liikenneyhteyksiä. Suunnitelmien mukaan tulee syksyn kuluessa liikenteeseen 14 uutta linja-autoa, joista 8 asetetaan palvelemaan ruuhka-ajan liikennettä. Säännöllisille vuoroille asetetaan 6 vaunua. Autot on valmistettu tamperelaisissa koritehtaissa Ajokki Oy:llä ja Valmet Oy:llä ja täyttävät sekä alustojen että korien osalta korkeat vaatimukset. Vuorovaunuiksi asetettavista autoista on 4 rakennettu kuljettajan rahastukseen soveltuviksi. Ruuhkavaunut ovat normaalityyppisiä kuljettaja-rahastaja vaunuja. Mainittakoon, että osassa uusia vaunuja on uudenlaiset lämmityslaitteet, joiden uskotaan entistä paremmin pitävän vaunut talvellakin lämpiminä.
Varsinaisessa vuoroliikenteessä tapahtuvat tärkeimmät parannukset Kalevan kaupunginosassa, jossa Teiskontie ja Sammonkatu tulevat uusiksi liikennereiteiksi. Ikurin ja Kalkun linjoilla paranevat kulkuyhteydet huomattavasti, sillä ajotiheyttä lisätään. Härmälän liikenteessä tapahtuu parannusta liikennetiheyden muuttuessa 7-8 minuutiksi, ja myös keskikaupungin liikenne lisääntyy. Samoin on liikennelaitoksen toimesta tutkittu Peltokylän ja Hatanpään sairaalan liikennekysymyksiä, jotka nykyisellään eivät tunnu tyydyttäviltä. Mahdollista on, että näillekin saadaan aikaiseksi parannuksia.
Liikennelaitoksen toimesta on suoritettu myös pysäkkijärjestelyjä. Tarkoituksena on, että linjat 4, 5 ja 6 ajavat pitkin Kauppakatua paluumatkallaan Pyynikin suuntaan. Tämä toimenpide helpottaa Tuulensuun pysäkin liikenneruuhkaa. Samanlaisia parannuksia on suunnitteilla Hämeenkadun eteläpuolelle muodostamalla paikalle kaksoispysäkki. Useita uusia pysäkkejä ja pysäkkien siirtoja on myös kesän aikana tehty ja tällöin noudatettu matkustavan yleisön toivomuksia.
Liikenne tihenee Tampereella
Tampereen liikennelaitos lisää tänä syksynä autokantaansa sekä linjojen liikenneyhteyksiä. Suunnitelmien mukaan tulee syksyn kuluessa liikenteeseen 14 uutta linja-autoa, joista 8 asetetaan palvelemaan ruuhka-ajan liikennettä. Säännöllisille vuoroille asetetaan 6 vaunua. Autot on valmistettu tamperelaisissa koritehtaissa Ajokki Oy:llä ja Valmet Oy:llä ja täyttävät sekä alustojen että korien osalta korkeat vaatimukset. Vuorovaunuiksi asetettavista autoista on 4 rakennettu kuljettajan rahastukseen soveltuviksi. Ruuhkavaunut ovat normaalityyppisiä kuljettaja-rahastaja vaunuja. Mainittakoon, että osassa uusia vaunuja on uudenlaiset lämmityslaitteet, joiden uskotaan entistä paremmin pitävän vaunut talvellakin lämpiminä.
Varsinaisessa vuoroliikenteessä tapahtuvat tärkeimmät parannukset Kalevan kaupunginosassa, jossa Teiskontie ja Sammonkatu tulevat uusiksi liikennereiteiksi. Ikurin ja Kalkun linjoilla paranevat kulkuyhteydet huomattavasti, sillä ajotiheyttä lisätään. Härmälän liikenteessä tapahtuu parannusta liikennetiheyden muuttuessa 7-8 minuutiksi, ja myös keskikaupungin liikenne lisääntyy. Samoin on liikennelaitoksen toimesta tutkittu Peltokylän ja Hatanpään sairaalan liikennekysymyksiä, jotka nykyisellään eivät tunnu tyydyttäviltä. Mahdollista on, että näillekin saadaan aikaiseksi parannuksia.
Liikennelaitoksen toimesta on suoritettu myös pysäkkijärjestelyjä. Tarkoituksena on, että linjat 4, 5 ja 6 ajavat pitkin Kauppakatua paluumatkallaan Pyynikin suuntaan. Tämä toimenpide helpottaa Tuulensuun pysäkin liikenneruuhkaa. Samanlaisia parannuksia on suunnitteilla Hämeenkadun eteläpuolelle muodostamalla paikalle kaksoispysäkki. Useita uusia pysäkkejä ja pysäkkien siirtoja on myös kesän aikana tehty ja tällöin noudatettu matkustavan yleisön toivomuksia.