Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - heinäkuu-joulukuu 2006

Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Kesällä kuulin Allisonilta, että tilaajalta olisi jäänyt rahaa pieni määrä käyttämättä. Näihin Y-vuoroihin sitä on sitten hyvä käyttää. Hieman olen kyllä pohtinut, onko tarjonnassa edelleen pientä epätasaisuutta. 1, 19 ja 26 taitavat olla Tesomalle enemmän kuin tarpeeksi ja linja 15 lienee erityisesti ruuhka-aikaan hyvin kuormitettu. Tässä oli nyt vain pari esimerkkiä... Jos jotain voisi vielä parantaa, niin se voisi olla linja 17. Yhdessä 25:n kanssa Sammonkadulle saataisiin tasainen 7,5 minuutin väli yhdellä lisäautolla 17:lle. Mutta tästä voisi sitten keskustella enemmän toisessa ketjussa.
 
Ma 6.11.

Kaukajärven yhdistelmälähdön (Pyynikintorilta 21:30) suoritti TKL #204/22 ja #205/15. Todennäköisyys että samaa korkealattiaista kalustotyyppiä sattuisi saman vaikutusalueen linjoille numerojärjestyksessä, on jokseenkin pieni. Ja ei tuo Jätti-Wiima oikein tutulta viistoistaseltakaan vaikuta
 
TKL

killerpop sanoi:
Ke 1.11.
#230/3

Tässä aiemmin oli #222/3 ... näköjään on laitettu teli (ruuhkaisimpaan vuoroon, kuten 15, 25 ja 27:lle).

Ti 7.11.
#404/17 (Takana on poikkeavasti tummanharmaat raidat.)

Ma 6.11.
#612/27

Su 5.11.
#228/18 (Scanioista poiketen taisi ehkä olla vain tuo Volvo su-vuoroissa? :D )

ultrix sanoi:
255:n linjalla 25 ... miltä tuntuu matkustaa kokomainosbussilla

Juu, on vähän hämärä bussi ;)

Pe 3.11.
#620/10
 
Pe 10.11.
#208/16
#209/19

La 10.11.
#415/Y16 sammui ainakin kuudesti: ensin Keskustorilla, sitten keskelle Hämeenkatua ja Metson, Onkiniemen, Lielahden aseman ja Harjuntaustan koulun pysäkeiltä lähdettäessä. Jäin pysäkillä "Lielahti" pois, mutta todennäköisesti auto jatkoi samaan tapaan. Joka kerta joutui kuljettaja siis sammuttamaan auton täysin ja buuttaamaan niin, että myös PARAS-järjestelmä buuttasi. Ruutuun tuli kaikki pikselit läpikäyvä valopiste, ja sen jälkeen skrollaava teksti "Palvelu ver. 1.0". Automatiikka ei todennäköisesti saanut vaihdetta silmään, koska vaikka kuski kaikesta päätellen yritti painaa kaasua, valui bussi silti ylämäessä taaksepäin ilman mitään ääntä moottorista.


Ma 13.11.
#254/15
#208/18

Ti 14.11.
#234/27
 
Su 19.11.

TKL #643/15 ... autohan tuli uutena ko linjalle ja oli linjan vakiauto tähän syksyyn asti.

Ma 20.11.

TKL #207/15, tai oli... matka jatkui aamulla hinausauton perässä kohti Nekalaa. Lisäksi #625/26
 
Ma 20.11. (jatkoa edelliseen)

TKL #228/1, #206/28 ja #270/18

Ti 21.11.

TKL #255/25, #626/15 ja #625/26
 
To 16.11.
Ensin Jätti-Wiima-havaintoa (ovat olleet syksyn mittaan toki monesti aiemminkin näillä linjoilla):
#207/17
#209/28
Sitten havainto 7000-nivelen sisältä:
#424/16 - missäs vaiheessa autosta on LCD-ovimonitorit poistettu? Onko muistakin seiskatonnisista monitorit otettu veke?

Pe 17.11.

#204/13
#255/25
Ajelin #206:n kyydissä linjan 20, huomasin pysäkillä 3704 päreen "20 RUSKO". Yhdyskuntapalvelut laiskottelee taas. ;) Kuski taas ajoi vaarallista tilannenopeutta risteyksissäkin, että pääsisi viettämään mahdollisimman pitkää röökitaukoa Hikivuoressa.

La 18.11.
Havaitsin päiväsaikaan linjan 32 Sokoksen pysäkillä #410/Y1. Käsityöläisbussi? :)

Su 19.11.

#417/1

Ti 21.11.

#270/27 (laitetaanko telit pätkälinjoille sen perusteella, mikä niiden sarjanumero on? Linjalla on aikaisemmin ollut mm. #207, ja 25:llakin #255.)
 
Sitten havainto 7000-nivelen sisältä:
#424/16 - missäs vaiheessa autosta on LCD-ovimonitorit poistettu? Onko muistakin seiskatonnisista monitorit otettu veke?
Tässä autossa niitä monitoreja ei ole koskaan ollutkaan.
Vaan jokos autoon on asennettu PARAS-laitteet?
 
Tässä autossa niitä monitoreja ei ole koskaan ollutkaan.
Vaan jokos autoon on asennettu PARAS-laitteet?
Aina oppii jotain uutta, luulin kaikissa 7000A-nivelissä monttujen olevan vakiovarusteina. PARAS-laitteisiin en ota kantaa, mutta ainakaan muistikuvaa matkustajainfonäytöstä minulla ei ole.
 
Pe 24.11

TKL:t seuraavasti: #205/30, #254/15, #627/17, #629/25, #635/26. Ehkä merkillepantavinta tilanteessa oli se, että 17:lla ajetaan pätkällä, kun 15:lla on jopa kaksi teliä samaan aikaan (#225 toisena).
 
Tila
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös