Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näytetään tulokset 16-30/30

Viestiketju: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

  1. #16

    Liittynyt
    28.08.2008
    Viestejä
    191

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kalle. Näytä viesti
    Euro 5 vs. Euro 3. Jo se yksin ratkaisee asian.
    Sen lisäksi co2-päästöt ovat merkittävästi alhaisemmat 8500-autoissa. Myös käyttökuluissa ovat taloudellisempia. Ympäristöasiat ja taloudellisuus painavat vaakakupissa kyllä melkoisen paljon ja kuten todettua, jo yksin tuo euroluokitus sinetöi asian.

    (Nämä viestit voi yhdistää ylläpidon toimesta, jos tarve)

  2. #17

    Liittynyt
    07.02.2010
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    109

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kalle. Näytä viesti
    Euro 5 vs. Euro 3. Jo se yksin ratkaisee asian.
    Mutta tuohonkin olisi tälläinen vaihtoehto olemassa https://www.proventia.com/index.php?id=7&lang_id=2

  3. #18
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1715

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut karvinen Näytä viesti
    Mutta tuohonkin olisi tälläinen vaihtoehto olemassa https://www.proventia.com/index.php?id=7&lang_id=2
    Vaihtoehto kyllä, mutta ei välttämättä kovin järkevä, kun uusia autoja on tulossa ja moisten laitteiden hankinta ja asennus maksaa. Vanhimmilla Scaloilla ei kuitenkaan ole enää kovinkaan pitkään käyttöikää jäljellä. Sikäli on ollut järkevää politiikkaa hankkia käytettyjä autoja, kun niitä on ollut tarjolla varsin edulliseen hintaan ja ne ovat olleet uudempia sekä käyttökustannuksiltaan edullisia ja täyttävät päästötasovaatimukset. Kokonaisuus ratkaisee.

    Tulipa eilen mieleen kotimatkalla näistä päästöasioista, että minkälaisia tuloksia autot saavat katsastuksissa vuosittain, eli pysyykö esim. euro IV -tasoinen auto oikeasti tällä päästötasolla ajan saatossa? Entäpä urealiuosta käyttävä EEV-tasoinen Volvo? Tämä tuli mieleen siksi, että on ollut havaittavissa mm. 2006 -vuoden euro IV -Scania joka savuttaa varsin runsaasti. Myös 2008 -vuoden Volvo taisi hieman haiskahtaa nenääni kun sellainen lähti pysäkiltä eteenpäin kun jäin pois kyydistä kotimatkalla illalla.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  4. #19
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    907

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Tulipa eilen mieleen kotimatkalla näistä päästöasioista, että minkälaisia tuloksia autot saavat katsastuksissa vuosittain, eli pysyykö esim. euro IV -tasoinen auto oikeasti tällä päästötasolla ajan saatossa? Entäpä urealiuosta käyttävä EEV-tasoinen Volvo? Tämä tuli mieleen siksi, että on ollut havaittavissa mm. 2006 -vuoden euro IV -Scania joka savuttaa varsin runsaasti. Myös 2008 -vuoden Volvo taisi hieman haiskahtaa nenääni kun sellainen lähti pysäkiltä eteenpäin kun jäin pois kyydistä kotimatkalla illalla.
    Käsittääkseni katsastuksessa ei tehdä muuta kuin "perinteinen" savutustesti, mitään euro-testejä katsastuksessa ei tehdä. Tätä taustaa vasten onkin yleistä että diesel-autoista poistetaan erilaiset hiukkasloukut ym, katalysaattorit, koska auto menee ilma niitäkin läpi katsastuksesta. https://yle.fi/uutiset/3-8486593

  5. #20
    Prompter avatar
    Liittynyt
    29.03.2012
    Sijainti
    Mäntsälä
    Viestejä
    740

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Tulipa eilen mieleen kotimatkalla näistä päästöasioista, että minkälaisia tuloksia autot saavat katsastuksissa vuosittain, eli pysyykö esim. euro IV -tasoinen auto oikeasti tällä päästötasolla ajan saatossa? Entäpä urealiuosta käyttävä EEV-tasoinen Volvo? Tämä tuli mieleen siksi, että on ollut havaittavissa mm. 2006 -vuoden euro IV -Scania joka savuttaa varsin runsaasti. Myös 2008 -vuoden Volvo taisi hieman haiskahtaa nenääni kun sellainen lähti pysäkiltä eteenpäin kun jäin pois kyydistä kotimatkalla illalla.
    Ohessa hyvinkin mielenkiintoista tilastotiedettä kutakuinkin tuon aikaisten bussien todellisista pakokaasupäästöistä. OBD-järjestelmä huolehtii (optimitilanteessa), että ne pysyvät kutakuinkin sallituissa kalibroiduissa rajoissa.
    Piste kuukauden perässä – katoavaa kansanperinnettä, mutta aina yhtä tärkeä.

  6. #21
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    661

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut kalle. Näytä viesti
    Eli nyt toistaiseksi nivelbussi on tilattu vakituiseksi autoksi arkisin 5-linjalle. Lisäksi myöhemmin, noin kolmen viikon päästä, kaikki muut 5-linjan autot muuttuu 2-akselisesta teliin.
    22.11.

    Tähän mennessä kyseisen auton paikalla on useimmin ollut jokin teliauto kuin itse nivelauto. Tänään kuitenkin oli jälleen auto #80 linjalla 5.

    Osa kyytiin nousseista oli ihan silmiinnähden hämääntyneitä haitaribussista. Moni käveli haitarin kohdalle ja sitten peruutti takaisin etuosaan.



    Kuvasin autosta myös lyhyen videon sen sisältä sekä ulkoa. Sen verran poikkeuksellinen auto kun on kyseessä näin Tampereella. Sekä sen kiihtyvyys että ovien nopeus ovat aivan huippuluokkaa moneen muuhun autoon verrattuna.

    https://youtu.be/RQJoKukgt2U
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  7. #22
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    907

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Elias Näytä viesti
    Tuota videota kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä sitä intoa, jolla tilaaja käytännössä vaatii uuteen kalustoon hitaita ja vikaherkkiä sähköovia.

  8. #23

    Liittynyt
    24.10.2013
    Viestejä
    120

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Tuota videota kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä sitä intoa, jolla tilaaja käytännössä vaatii uuteen kalustoon hitaita ja vikaherkkiä sähköovia.
    Toivottavasti on vain sattumaa, että ovien valmistaja Tamware on Tamperelainen yritys ja Tampereen Joukkoliikenne haluaa heidän ovet autoihin. Liekö pidetty hyvät saunaillat kun asiasta on sovittu.

  9. #24
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    382

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rebiaf Näytä viesti
    Toivottavasti on vain sattumaa, että ovien valmistaja Tamware on Tamperelainen yritys ja Tampereen Joukkoliikenne haluaa heidän ovet autoihin. Liekö pidetty hyvät saunaillat kun asiasta on sovittu.
    Onhan Tamwaren ovia Helsingissäkin. Ja ei tilaaja voi oikeastaan yksilöidä juuri tiettyjä ovia. Käsittääkseni kilpailutuksessa saa 0,5 pistettä sähköovista eli eivät edes pakolliset.
    HSL - "Koska mä voin."

  10. #25

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    322

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Tuota videota kun katsoo niin ei voi kuin ihmetellä sitä intoa, jolla tilaaja käytännössä vaatii uuteen kalustoon hitaita ja vikaherkkiä sähköovia.
    Mahtaisikohan kysymys olla siitä, että tilaajalla ei ole kovinkaan kaksista tietotaitoa, miten näinkin suurta liikennepalettia kuten Tampereen seutu tulisi hoitaa kokonaistaloudellisesti ja matkustajaystävällisesti ja varsinkin siten että aikataulut todellakin toimisivat ja mitkä kaikki pikkuasiatkin, kuten mm. autojen ovitoiminnot, voivat hankaloittaa ja hidastaa liikennöintiä ?

  11. #26
    UGe
    UGe ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    21.05.2006
    Viestejä
    2

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Kolmosen auto ajoi pientä peltikolaria Hervannan valtaväylällä Hervantaan päin Laulumaan kohdolla n. klo. 21:30. Bussi henkilöauton perään.

    En ollut itse paikalla, tytär oli bussin kyydissa. Tarkempaa tietoa minulla ei ole.

  12. #27
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    710

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rebiaf Näytä viesti
    Toivottavasti on vain sattumaa, että ovien valmistaja Tamware on Tamperelainen yritys ja Tampereen Joukkoliikenne haluaa heidän ovet autoihin. Liekö pidetty hyvät saunaillat kun asiasta on sovittu.
    Kuten jo todettu, ei tilaaja Tampereella halua tai vaadi Tamwaren ovia. Sähköovia kun saa muidenkin valmistamina, VDL esimerkiksi taitaa oletuksena tarjota Venturan sähköovia?
    Elämä on, mikset sinäkin?

  13. #28
    tkp
    tkp ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Nokia
    Viestejä
    907

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Volvo toimitti TKL:lle kahdeksan Volvo 8908RLE telibussia. https://www.facebook.com/VolvoBussit...22107604681299

  14. #29
    Elias avatar
    Liittynyt
    12.01.2012
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    661

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    Lainaus Alunperin kirjoittanut tkp Näytä viesti
    Volvo toimitti TKL:lle kahdeksan Volvo 8908RLE telibussia. https://www.facebook.com/VolvoBussit...22107604681299
    Joista heti TKL #107 (CKX-107) linjalla 5 tänään 29. marraskuuta.

    Todellakin tarpeeseen. Aiemmin kyseisellä paikalla esim. Hervannasta 7.05 lähdön liikennöinyt TKL:n #75 (8900-pätkä) oli kuin täyteen ammuttu, ja tuulilasilastissa harva se päivä. Tänään vain viitisen henkilöä joutui seisomaan. Mikähän lie näiden autojen välinen todellinen ero kapasiteetissa? Etenkin uudemmat 8900-pätkät etuosan täysmatalilla istuinpaikoilla vaikuttavat kapasiteetiltaan hyvin pieniltä aiempiin verrattuna.

    Esimerkiksi Paunun uusista kulkineista (110-115) poiketen TKL:n autossa #107 ei ole etuosassa yhtään täysmatalaa istuinta, vaan ne kaikki ovat podesterien päällä. Istuinmalli on myös vaihtunut aiemmista (Kielin?) laiskanlinnoista (kuten TKL:n viime teli-8900-erässä, siis 54-57) karsittuun versioon, joka on ilmeisesti Volvon jonkin sortin vakiomalli (esim. Paunu 110-115, TKL 72-75).
    Eliaksen joukkoliikennekuvagalleria
    Kuvia pääasiassa Tampereen linja-autoista, satunnaisesti muualta.

  15. #30

    Liittynyt
    17.07.2016
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    18

    oletus Vs: Havainnoit paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2017

    30.11 TKL.
    #106/37
    #107/5

Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä – marraskuu 2016
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 15
    Viimeisin viesti: 23.11.2016, 22:16
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2014
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 12
    Viimeisin viesti: 19.11.2014, 18:23
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2011
    kirjoittanut Bussimies foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 19
    Viimeisin viesti: 29.11.2011, 15:56
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2010
    kirjoittanut Rester foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 03.12.2010, 07:50
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - marraskuu 2008
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 52
    Viimeisin viesti: 30.11.2008, 18:29

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •