Uudet bussit 2018

Liittyykö tämä jo Nyssen keväällä uudistuvaan ilmeeseen vai mistä on kyse?
Ei taida liittyä. Värejä ei ole yhtään enempi, ainoa selvästi huomattava ero onkin, että sinisen värin nousulinja mukailee vetävän pyörän pyöräkoteloa. Oikeasti selvästi suuremmat erot liittyykin auton penkitykseen.
 
Ei taida liittyä. Värejä ei ole yhtään enempi, ainoa selvästi huomattava ero onkin, että sinisen värin nousulinja mukailee vetävän pyörän pyöräkoteloa. Oikeasti selvästi suuremmat erot liittyykin auton penkitykseen.

Kiitos tiedosta. Kuvia odotellessa.

Selvennykseksi Nyssen brändiuudistusta koskien: Kaupungin pöytäkirjoista käy ilmi, että viime vuonna on tilattu Nyssen brändiuudistus ja tänä keväänä olisi tarkoitus ottaa käyttöön uusittu ilme sähköisissä palveluissa ja painomateriaaleissa sekä busseissa. Busseissa uudistus saattaa tosin tarkoittaa ainoastaan uusittua logoa, ei välttämättä uutta tilaajaväritystä. Mielenkiinnolla odotamme.

(Oma mielipiteeni on, että tilaajaväritys kaipaisi freesausta ja ajanmukaistamista, mutta toisaalta kun koko seudun bussit on juuri saatu tilaajaväritykseen, voi olla ettei heti haluta lähteä muuttamaan sitä - ainakaan tässä taloustilanteessa, jos se tarkoittaisi myös vanhojen autojen ulkoasun päivittämistä).
 
--Aika lailla samanlaisia kuin aiemmatkin, suurimmat muutokset ovat maalauskaaviossa, kuljettajan paikassa, matkustamon istuin- ja podesterirakenteessa ja ovissa.--

No niin, tuli koematkustettua auto 117. Tuo istuinjärjestely onkin mielenkiintoinen. Ovisivulla ei ole matalalattiaosuudella podestereita ollenkaan ja ikkunattomalla sivulla puolestaan on. Ainutlaatuinen ratkaisu, jota en missään muussa bussissa aiemmin ole nähnyt. Liekö myös ensimmäiset telibussit Tampereella, joissa ei ole (puoliksi) podestereita?

Aiemmissa Solariksissa ilmeisesti istuinväljyysvaatimusten aiheuttama järjestely, jossa matalalattiaosuudella oli suurin osa penkeistä selkä menosuuntaan päin, on myös saatu taklattua ja nyt näissäkin oli vain tuo etupyöräkotelon aiheuttama neljän vastakkaisen penkin ryhmä. (Hesarihan muuten teki Pohjolan Liikenteen Solaristen vastaavasta penkkijärjestelystä oikein "jutunkin": https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000006043125.html :D )

Ovet näyttivät olleen näissä uusissa Solariksissa Tamwaren liukuovet (toisin kuin saman vuoden uusissa Volvoissa, joissa näytettiin siirtyneen Venturan liukuoviin.). Erikoista oli piippausääni myös ovien auetessa. Lisäksi näissä Solariksissa oli vielä pehmeät istuimet (Kiel Ligero?) kun Volvoissa on siirrytty kevyempiin standardi-istuimiin. Istuinkuosikin näytti olevan samaa kuin viimevuosina, viime vuoden Volvoissa oli eri kuosi.
 
Ovet näyttivät olleen näissä uusissa Solariksissa Tamwaren liukuovet (toisin kuin saman vuoden uusissa Volvoissa, joissa näytettiin siirtyneen Venturan liukuoviin.)

Volvon ovet ovat itse asiassa espanjalaisen Masatsin valmistetta. Ne ovat Volvo 8900LE:n uudet vakio-ovet.

e. typo
 
No niin, tuli koematkustettua auto 117. Tuo istuinjärjestely onkin mielenkiintoinen. Ovisivulla ei ole matalalattiaosuudella podestereita ollenkaan ja ikkunattomalla sivulla puolestaan on. Ainutlaatuinen ratkaisu, jota en missään muussa bussissa aiemmin ole nähnyt. Liekö myös ensimmäiset telibussit Tampereella, joissa ei ole (puoliksi) podestereita?

Ei tainnut olla Suburbaaneissakaan podestereita?
 
No niin, tuli koematkustettua auto 117. Tuo istuinjärjestely onkin mielenkiintoinen. Ovisivulla ei ole matalalattiaosuudella podestereita ollenkaan ja ikkunattomalla sivulla puolestaan on. Ainutlaatuinen ratkaisu, jota en missään muussa bussissa aiemmin ole nähnyt. Liekö myös ensimmäiset telibussit Tampereella, joissa ei ole (puoliksi) podestereita?

Äkkiseltään tulee mieleen myös Paunun teli-8900LE:t #110-#115, joissa ei myöskään etuosassa aivan etummaisia jakkaroita lukuunottamatta ole podestereita.
 
Takaisin
Ylös