Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Näytetään tulokset 31-38/38

Viestiketju: Linjasto2021

  1. #31

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    680

    oletus Vs: Linjasto2021

    Tuohon kun saisi vielä eri linjojen kohdalle lisänä suunnittelijan kommentteja juuri noista Villen mainitsemista asioista, että mikä linjoista alkaa olla lopullisesta muodostaan, ja missä nuo viivat ovat vain placeholdereita. Useampi sellainen kohta tuolla on, joista pystyy jo nyt sanomaan, etteivät tule toteutumaan. Esimerkiksi linjan 6 veto Näyttelijänkadun asuntoalueen läpi suoraan Lintyhyttiin tuskin koskaan toteutuu.

  2. #32

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    99

    oletus Vs: Linjasto2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Kertoo vain siitä että palautteita ei ainakaan vakavasti ole otettu huomioon.
    Itse löysin ainakin useita muutoksia ensimmäisiin luonnoksiin verrattuna, joista voi suoraan sanoa, että annetut kommentit ja palaute ON otettu huomioon.

    Esimerkiksi linjan 29 oikaiseminen keskustassa Satakunnankadulle (Ratinan kierron sijaan), Risson palveleminen suoremmin ja ilman vaihtoa (linja 29, alunperin luonnoksessa 250 Jankan kautta Kalevan ratikkapysäkille), Linjan 11 jatkaminen Lahdesjärvelle/Nirvaan, jolloin alue tulee palveltua ja linja luo myös uuden poikittaisyhteyden Partolan palveluihin ja Härmäläläisille pääsyn Ikeaan. Hervannan ja Lempäälän välinen yhteys linjalla 55 (Vesilahdesta oletettavasti vaihto junaan) jne.

    Paljon on edelleen muokattavaa, kuten suunnittelusta sivustolla kommentoidaankin. Itse näkisin kriittisimmäksi Raholan, Pohtola-Ryydynpohjan ja mahdollisesti Pispalanharjun palvelemisen. Kuitenkin monet ideat ovat jalostuneet jo ensimmäisistä luonnoksista eteenpäin toteuttamiskelpoisempaan suuntaan. Linjan 7 koukkaus Jankan kautta on tehokkuuden kannalta järkevä, koska se ei kestä ajallisesti erityisen kauan ja poistaa tarpeen päällekkäiselle Jankan-linjalle. Linjan 10 keskustan osio on erinomainen ja tiheä vuoroväli (10 min) palvelee uuden Ranta-Tampellan tehokkaasti. Suora tunnelin kautta ajava 33 Lentävänniemestä Taysiin on usein toivottu ja hieno lisä tarjontaan. Keskustan reuna-alueet (mm. Ratinanranta, Eteläpuisto, Satakunnankatu, Tampella ja Juhannuskylä) palvellaan nyt vihdoinkin kunnollisesti, kun aiemmin joukkoliikennettä on ollut lähinnä Hämeenkadun linjauksella. Isoja parannuksia on siis tulossa jo tällä luonnoksella. Hyvä tästä tulee, kunhan suunnitelmia kehitetään edelleen palautteen perusteella.

  3. #33

    Liittynyt
    24.07.2007
    Sijainti
    Nummi-Pusula (Lohja)
    Viestejä
    115

    oletus Vs: Linjasto2021

    Kellonajat on noissa aikatauluissa varsin hassusti esitetty... "from 23:00 to 27:00"
    ---->

  4. #34

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1314

    oletus Vs: Linjasto2021

    Näyttääkin siltä, että osa tässä esitetyistä muutoksista toteutuukin jo nyt kesäkaudella: Aamulehden juttu. Ehkäpä tämä on hyvä, kun päästään näin jo etukäteen kokeilemaan, miten muutokset toimivat käytännössä. Osa muutoksista on tietysti hyvinkin perusteltuja ainakin väliaikaisina ratkaisuina työmaita ajatellen.
    Ville

  5. #35
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    3012

    oletus Vs: Linjasto2021

    Kummasti tuo linjan 10 reittimuutos kiertämään Muotialantie–Uotilantie tuntuu pysyvän jatkosuunnitelmissakin. Jos nytkin kierrosajat ovat toisinaan koetuksella, niin tuo on omiaan joko lisäämään kalustotarvetta (ja sitä myöten veronmaksajien kustannuksia) kierrosajan puitteissa tai sitten mennään loppupäivä ilman aikataulua.

    Ei nuo Hallilantien ja Nekalantien pysäkit pitäisi olla tuolta alueelta niin mahdottoman hankalasti saavutettavissa. Toki linjan olisi voinut suunnitella näinkin https://goo.gl/maps/K5KbE7aAMQR2 ...
    Bussikirjasto | Suomen kirjastoautot

    Nämä ovat vakioita.

  6. #36
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    2042

    oletus Vs: Linjasto2021

    Taas pääsee "vaikuttamaan"! Vuorossa luonnos yönysseistä runsaalla Y-linjojen paluulla.

    http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohj...-yonysset.html

  7. #37
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    382

    oletus Vs: Linjasto2021

    Idässä saadaan yöliikenteessä makua entisestä, kun Y8 kiertää Kissanmaan ja Takahuhdin kautta.
    HSL - "Koska mä voin."

  8. #38
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    284

    oletus Vs: Linjasto2021

    Melko alkutaipaleelle jää Atalan suunnassa. Idässä melkoisia aukkoja, ja toisaalta taas paikoitellen älytöntä ylitarjontaa, esim. 3 linjaa Koilliskeskukseen. Lännessäkin ehkä kannattaisi hakea lisää peittoa kiemurtelulla.

Sivu 3 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •