Sivu 3 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 31-45/78

Viestiketju: Linjasto2021

  1. #31

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    683

    oletus Vs: Linjasto2021

    Tuohon kun saisi vielä eri linjojen kohdalle lisänä suunnittelijan kommentteja juuri noista Villen mainitsemista asioista, että mikä linjoista alkaa olla lopullisesta muodostaan, ja missä nuo viivat ovat vain placeholdereita. Useampi sellainen kohta tuolla on, joista pystyy jo nyt sanomaan, etteivät tule toteutumaan. Esimerkiksi linjan 6 veto Näyttelijänkadun asuntoalueen läpi suoraan Lintyhyttiin tuskin koskaan toteutuu.

  2. #32

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Linjasto2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Kertoo vain siitä että palautteita ei ainakaan vakavasti ole otettu huomioon.
    Itse löysin ainakin useita muutoksia ensimmäisiin luonnoksiin verrattuna, joista voi suoraan sanoa, että annetut kommentit ja palaute ON otettu huomioon.

    Esimerkiksi linjan 29 oikaiseminen keskustassa Satakunnankadulle (Ratinan kierron sijaan), Risson palveleminen suoremmin ja ilman vaihtoa (linja 29, alunperin luonnoksessa 250 Jankan kautta Kalevan ratikkapysäkille), Linjan 11 jatkaminen Lahdesjärvelle/Nirvaan, jolloin alue tulee palveltua ja linja luo myös uuden poikittaisyhteyden Partolan palveluihin ja Härmäläläisille pääsyn Ikeaan. Hervannan ja Lempäälän välinen yhteys linjalla 55 (Vesilahdesta oletettavasti vaihto junaan) jne.

    Paljon on edelleen muokattavaa, kuten suunnittelusta sivustolla kommentoidaankin. Itse näkisin kriittisimmäksi Raholan, Pohtola-Ryydynpohjan ja mahdollisesti Pispalanharjun palvelemisen. Kuitenkin monet ideat ovat jalostuneet jo ensimmäisistä luonnoksista eteenpäin toteuttamiskelpoisempaan suuntaan. Linjan 7 koukkaus Jankan kautta on tehokkuuden kannalta järkevä, koska se ei kestä ajallisesti erityisen kauan ja poistaa tarpeen päällekkäiselle Jankan-linjalle. Linjan 10 keskustan osio on erinomainen ja tiheä vuoroväli (10 min) palvelee uuden Ranta-Tampellan tehokkaasti. Suora tunnelin kautta ajava 33 Lentävänniemestä Taysiin on usein toivottu ja hieno lisä tarjontaan. Keskustan reuna-alueet (mm. Ratinanranta, Eteläpuisto, Satakunnankatu, Tampella ja Juhannuskylä) palvellaan nyt vihdoinkin kunnollisesti, kun aiemmin joukkoliikennettä on ollut lähinnä Hämeenkadun linjauksella. Isoja parannuksia on siis tulossa jo tällä luonnoksella. Hyvä tästä tulee, kunhan suunnitelmia kehitetään edelleen palautteen perusteella.

  3. #33

    Liittynyt
    24.07.2007
    Sijainti
    Nummi-Pusula (Lohja)
    Viestejä
    117

    oletus Vs: Linjasto2021

    Kellonajat on noissa aikatauluissa varsin hassusti esitetty... "from 23:00 to 27:00"
    ---->

  4. #34

    Liittynyt
    20.07.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1337

    oletus Vs: Linjasto2021

    Näyttääkin siltä, että osa tässä esitetyistä muutoksista toteutuukin jo nyt kesäkaudella: Aamulehden juttu. Ehkäpä tämä on hyvä, kun päästään näin jo etukäteen kokeilemaan, miten muutokset toimivat käytännössä. Osa muutoksista on tietysti hyvinkin perusteltuja ainakin väliaikaisina ratkaisuina työmaita ajatellen.
    Ville

  5. #35
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    3071

    oletus Vs: Linjasto2021

    Kummasti tuo linjan 10 reittimuutos kiertämään Muotialantie–Uotilantie tuntuu pysyvän jatkosuunnitelmissakin. Jos nytkin kierrosajat ovat toisinaan koetuksella, niin tuo on omiaan joko lisäämään kalustotarvetta (ja sitä myöten veronmaksajien kustannuksia) kierrosajan puitteissa tai sitten mennään loppupäivä ilman aikataulua.

    Ei nuo Hallilantien ja Nekalantien pysäkit pitäisi olla tuolta alueelta niin mahdottoman hankalasti saavutettavissa. Toki linjan olisi voinut suunnitella näinkin https://goo.gl/maps/K5KbE7aAMQR2 ...
    Bussikirjasto | Suomen kirjastoautot

    Nämä ovat vakioita.

  6. #36
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    2089

    oletus Vs: Linjasto2021

    Taas pääsee "vaikuttamaan"! Vuorossa luonnos yönysseistä runsaalla Y-linjojen paluulla.

    http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohj...-yonysset.html

  7. #37
    PepeB avatar
    Liittynyt
    31.12.2008
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    418

    oletus Vs: Linjasto2021

    Idässä saadaan yöliikenteessä makua entisestä, kun Y8 kiertää Kissanmaan ja Takahuhdin kautta.
    HSL - "Koska mä voin."

  8. #38
    sub
    sub ei ole kirjautuneena

    Liittynyt
    29.10.2010
    Viestejä
    289

    oletus Vs: Linjasto2021

    Melko alkutaipaleelle jää Atalan suunnassa. Idässä melkoisia aukkoja, ja toisaalta taas paikoitellen älytöntä ylitarjontaa, esim. 3 linjaa Koilliskeskukseen. Lännessäkin ehkä kannattaisi hakea lisää peittoa kiemurtelulla.

  9. #39
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1797

    oletus Vs: Linjasto2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Olen tehnyt oman versioni linjastosta: https://drive.google.com/open?id=1J0...4s&usp=sharing
    Olen päivittänyt karttaa ja värkännyt ihan uutta versiota: https://drive.google.com/open?id=1J0...4s&usp=sharing

    Tässä versiossa perustin uuden kolmoslinjan Vatialasta Partolaan, ikäänkuin nykyisiä 1, 11 ja 27 -linjoja mukaillen.

    Sorinaukiolle kuvittelin pienen terminaalin linjoille 4 ja 8, mutta voisi pääteasema olla muuallakin, esim. Keskustorilla, mikäli sitä ei päätetäkään pilata.

    Erikoisuutena tässä versiossa palvelisi "citylinja" 15 A,B ja C versioineen Pispalanharjun, Petsamon ja Järvensivun välisellä vyöhykkeellä. Näistä A-versio liikennöisi kaikkina päivinä, muut vain ma-la.

    Osa linjoista on vielä merkitsemättä karttaan, mutta niissä ei olisi mitään dramaattista.

    Palautetta en tietenkään jättänyt suunnittelijoille

  10. #40

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Linjasto2021

    Uusi ja lopullinen, hiontaa vaille valmis linjastosuunnitelma esitellään joulukuussa. Linjastosuunnitelma on kehitetty aiempien linjastoluonnosten ja niiden saaman palautteen pohjalta. Suunnitelmasta pääsee keskustelemaan neljässä Nyssen järjestämässä tilaisuudessa:

    Lielahtikeskuksessa tiistaina 4.12. klo 17–19
    Hervantakeskuksessa maanantaina 10.12. klo 17–19
    Pääkirjasto Metsossa tiistaina 11.12. klo 17–19
    Koilliskeskuksessa keskiviikkona 12.12. klo 17–19

  11. #41
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1797

    oletus Vs: Linjasto2021

    Länsipuolen linjastoa esiteltiin ensimmäisessä "spektaakkelissa" lielahtikeskuksella. Kartasta löytyi mm.:
    1 Pirkkala - Haukiluoma
    7 Kalkku - Ratina - yliopisto - Janka - Linnainmaa, vuoroväli parhaimmillaan 10 min, mikä herättää kysymään onko idässä toinen haara Vehmaisiin nykyreittiä.
    9 Annala - Lentävänniemi
    12 Hallila - Lamminpää
    14 Pere - Reuharinniemi. Reitti kiertää Ryydynkadun kautta ottaen 37:n reittiosuuden haltuun.
    15 Petsamo - Kaarila
    21 Tesoma - Lielahti - Turtola
    26 Höytämö - Myllypuro, korvaa 29: Villilässä ja Kalkussa. Lisäksi jokin linja piirretty myös Nokiantietä pitemmällekin länteen. Vuoroväli parhaimmillaan 20min
    29 Risso - Rahola
    71 Lielahti - Tesoma Nokia jne.

  12. #42

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    683

    oletus Vs: Linjasto2021

    Ykkösen reitistä päätellen ilmeisesti idässä vieläkin pakkosyötetään Taysilla busseista ratikkaan Linnainmaan suunnan reiteiltä. Näemmä Tampereen suunnittelijoiden pitää saada itse tehdä länsimetrot ennenkuin uskovat, ettei tuo tule ainakaan matkustajia lisäämään. 4-5 minuutin odottelu vs. bussilla samassa ajassa jo Itsenäisyydenkadulle asti. Päällekkäisyyttä saa ja pitää jonkin verran olla noillakin reiteillä. Tays on epäluonteva vaihtopaikka mm. siksi, että tuolla tehtävä vaihto häviää sujuvuudeltaan henkilöautolle tehtävälle matkalle. Koskipuisto on vaihtopaikkana paljon loogisempi, kahden erillisen liikennesuunnan vaihtopaikka.
    Viimeisin muokkaaja Rester; 10.12.2018 kello 13:34.

  13. #43
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1797

    oletus Vs: Linjasto2021

    Hervannan osalta näemmä suunnitelmista löytyi uusi linja 6, joka noudattelee nykyistä ykköslinjaa vatialasta koskipuistoon, siitä nykyistä neloslinjaa iidesrannan läpi ja sen jälkeen nykyistä kutosta lukonmäen kautta. Hervannassa ajettaisiin teekkarinkatua länsi-hervantaan. Vuoroväli parhaimmillaan 7,5 min.

  14. #44

    Liittynyt
    17.09.2009
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    683

    oletus Vs: Linjasto2021

    Tuo kuulostaa kieltämättä fiksulta ratkaisulta, vältytään samalla erillisen Hervannan sisäisten tynkälinjojen luonnissa yhdistämällä ratikan syöttöliikenne tuollaiseen pitkään heilurilinjaan, eikä koillispuoli kaupungista jää pelkän syöttöliikenteen varaan. Muuten tuo linjasto, jos toteutuu, vaikuttaa ihan järkevältä. 12 (Hallila - Lamminpää) on sellainen, mikä olisi jo aiemmin toteutunut ilman poliittista suhmurointia. Toivottavasti näissä ei nyt tehdä pispalanharjuja, ja tehdä reitteihin älyttömiä koukkauksia turhan takia.

  15. #45

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    167

    oletus Vs: Linjasto2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Rester Näytä viesti
    Ykkösen reitistä päätellen ilmeisesti idässä vieläkin pakkosyötetään Taysilla busseista ratikkaan Linnainmaan suunnan reiteiltä. Näemmä Tampereen suunnittelijoiden pitää saada itse tehdä länsimetrot ennenkuin uskovat, ettei tuo tule ainakaan matkustajia lisäämään.
    Taaaaai sitten voi vaan odottaa, että suunnitelma julkistetaan ja todeta, että linja 6 ajaa 7,5 min vuorovälillä vaihdotta keskustaan.

    Tämänpäiväisessä Metson tilaisuudessa ei paljastunut vielä hirveästi uutta, esillä olleessa keskustan kartassa näkyi vasta runkolinjat 1-10 (paitsi 8) ja se näytti seuraavanlaiselta:

    1 Pirkkala-Keskustori-Haukiluoma
    2 Rauhaniemi-Tampere-talo-Keskustori-Pyynikintori
    3 Pyynikintori-Hervanta (ratikka)
    4 Pyynikintori-TAYS (ratikka)
    5 Länsi-Hervanta-Vuores-Keskustori (ei Hatanpään koukkausta)
    6 Vatiala-TAYS-Koskipuisto-Järvensivu-Lukonmäki-Länsi-Hervanta
    7 Linnainmaa-Janka-Yliopisto-Keskustori-Kalkku (linjan 25 ensi kesän reittiä Jankasta Metsolle asti)
    9 Annala-Keskustori-Lentävänniemi
    10 Kaukajärvi-Keskustori-Tahmela

    Hervannan tilaisuudessa on eilen esitelty lisäksi linjat:

    38 Hervantakeskus-Hermia-Kaukajärvi-Koilliskeskus-TAYS-rantatunneli-Lentävänniemi
    330 Hervantajärvi-Lintuhytti-Hervantakeskus
    65 Hermia-Turtola-Hatanpää-Härmälä-Pere-Pirkkala

    Huomenna julkistetaan vielä Koillis-Tampereen linjoja.

    Luonnos 3 julkaistaan kokonaisuudessaan vasta tammikuun alkupuoliskolla, selvisi myös tänään.

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •