Ei oikein aukea tuo uusi kuutoslinja, tehdään heilurilinja ilman että asiakas pääsee heilurin tuomista mahdollisuuksista hyötymään. Esimerkiksi linja 38 tarjoaa vaihdottomia yhteyksiä Teiskontieltä ja Linnainmaalta Hervantaan.
En ymmärrä myöskään ratkaisua Länsi-Hervannassa. Onko tarkoitus ensisijaisesti saada porukka kulkemaan noilla suoraan keskustaan vai vaihtamaan ratikkaan? Matka-aika keskustaan varsinkin vitosella menee pitkäksi. Siihen kehämäiseen liityntälinjaan verrattuna nuo ovat myös selvästi häiriöherkempiä pitkinä keskustaan ulottuvina linjoina, jolloin vaihtosynkroonin saavuttaminen tulee hankalaksi. Kehämäinen liityntälinja olisi kulkenut sellaisissa olosuhteissa, että häiriöriskit olisivat minimaaliset.
Hervannassa sidotaan samalla kaksi runkolinjaa palvelemaan yhtä suhteellisen pientä aluetta, mikä näkyy oikeastaan kaikkialla muualla Hervannassa. Esimerkiksi Näyttelijänkadun suunta on tässä selvä häviäjä.
Linja 5 on muuten edelleen vedetty kulkemaan Hatanpään vt:n kautta (eli sakkolenkki on yhä). En laittaisi uutta runkolinjaa Hatanpäälle ilman bussikaistoja.