Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456
Näytetään tulokset 76-79/79

Viestiketju: Linjasto2021

  1. #76

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    339

    oletus Vs: Linjasto2021

    Linjasto 2021 viedään kaupunginhallituksen käsittelyyn 4.3. pykälä 95. Esityslista löytyy kaupungin nettisivuilta päätöksenteko-kohdasta.

    Pykälässä esitelllään, millä tavoin runkolinjasto aiotaan toteuttaa ratikan käynnistymisen jälkeen. Linja 8 on kartassa katkaistu Taysille, linja 1 kulkee Pirkkalasta Haukiluomaan ja kuutonen Hervannasta Iidesrannan ja Koskipuiston kautta Vatialaan. Seiska siirtyy Kalevantielle ja Kaukajärven kympin läntiseksi päättäriksi tulee Tahmela.

    Tuskinpa kh kovin paljoa muuttelee esitystä. Suurempi vääntö saattaa tulla pikkulinjoista kuten ajetaanko jatkossa Korkinmäkeen, Järvensivulle ja Pispalanharjulle lainkaan. Noissa osissa kaupunkia painostusryhmät on elementissään ja tietää, miten poliitikkoja ahdistetaan.
    Saattaa olla, että 11- linjoista päätetään vasta kevään eduskuntavaalien jälkeen.

  2. #77

    Liittynyt
    12.05.2008
    Viestejä
    173

    oletus Vs: Linjasto2021

    Lopullinen linjastokokonaisuus vuodelle 2021 tulee päätöksentekoon kaupunginhallituksessa viikon päästä torstaina 11.4. Viimeiset, pääosin palautteen perusteella tehdyt muutokset ovat:

    -Linjan 9B jatkaminen Annalasta Ruskon kautta Hervantakeskukselle (aiemmin linja 65, joka jää nyt Hervannan kampukselle)
    -Linja 15 jatkettu Kaarilasta Raholan kautta Tesomalle
    -Linja 72 siirretty Paasikiventielle ja päätepysäkki siirretty Pyynikintorilta Hämeenpuistoon
    -Linja 115 Järvensivu-Pispalanharju lisätty
    -Linja 500 Vuores-TAKK-keskusta lisätty ruuhkiin

    Linkki tiedotteeseen ja linjastosuunnitelmiin:

    http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohj...njastosta.html

    Tarkemmat linjakohtaiset perusteet reiteille ja reittimuutoksille sekä palvelutasomäärittelyt löytyvät esityslistan liitteestä:

    http://tampere.cloudnc.fi/download/n...636%7D/3004807
    Viimeisin muokkaaja Bussimies; 04.04.2019 kello 17:01.

  3. #78
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    23.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    3091

    oletus Vs: Linjasto2021

    Lainaus Alunperin kirjoittanut killerpop Näytä viesti
    Kaarilaan päättyvässä 15:ssa taas lienee taustalla ajoaika, mutta aiempi esitys, jossa linja olisi jatkunut Tesomalle Westerin ympyrään, olisi ollut huomattavasti parempi. Vaikka Simolankadulta ja Peurankadulta nyt ei ihan hirveästi varmaan kysyntää ole joukkoliikenteellä, niin silti kuitenkin alueen lähipalvelut ovat Tesomalla.
    Lainaus Alunperin kirjoittanut Bussimies Näytä viesti
    Lopullinen linjastokokonaisuus vuodelle 2021 tulee päätöksentekoon kaupunginhallituksessa viikon päästä torstaina 11.4. Viimeiset, pääosin palautteen perusteella tehdyt muutokset ovat:

    - Linja 15 jatkettu Kaarilasta Raholan kautta Tesomalle
    No kappas. Samalla myös saadaan Raholan Nokiantien varresta yhteys Tesomalle. Hyvä hyvä. Ja näemmä tulihan tuo tosiasia tunnustettua tuossa esityslistan liitteessä ” Linjan jatko Tesomalle Raholan kautta tarjoaa yhä laajemmalle alueelle mahdollisuuden päästä oman aluekeskuksen palveluihin”
    Bussikirjasto | Suomen kirjastoautot

    Nämä ovat vakioita.

  4. #79
    Metsätähti avatar
    Liittynyt
    20.08.2019
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    5

    oletus Vs: Linjasto2021

    Tällä hetkellä linja 25 (Linjasto 2021:n mukaan se on sitten linja 10) päätypysäkki on Tahmela Viikinsaarenkadun kohdalla. Jos halutaan mennä länsin suuntaan täytyy kävellä noin 10 minuttia Pispalantorille asti, tai täytyy mennä keskustaan suuntaan ja vaihtaa bussi Metson pysäkillä. Se on tottakai sama juttu
    päinvästöin että jos tullaan länsistä ja halutaan mennä Tahmelaan. Idea olis että linja 25 (10) jatka Pispalantroin asti. Siellä olis hyvä mahdolisuus vaihtamaan busselle mitä menevät länsin suuntaan.

    Ongelma on että Tahmelan viertotie on Pispalantorin kohdalla liian jyrkkävä. Mulla on sitten tämä idea että linja 25 (10) menee Uittotunnelinkaudun kautta Pispalan valtatielle. Tällä hetkellä siellä ei oo katu-liitymä, vain polku. Mutta tämä polku vois leventää että linja 25 (10) voi mennä sinne kautta Pispalan valtatielle. Se uusi katu-liitymä ei olisi niin jyrkkävä. Toki se liitymä olisi vain bussin-liikennen varten. Uittotunnelinkaudulle voi tulla myöskin uusi bussi-pysäkin pari. Bussi 25 (10) voi kääntää Porintien ja Pojanmaantien kautta tai voi jatkaa enemään länsin suuntaan pitkiin. Jatko-yhteytyt Länsi-tamperelle, Nokialle ja Ylöjärvelle Tahmelasta ja Pyynikinrinnelta on huomatvasti parempi ja nopeampi sitten.

Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 23456

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •