En ainakaan poistaisi asemia, päinvastoin, lisäisin ja osin siirtäisin niitä.
Varsinaisessa pikaratikkaketjussa toin jo esille oman ehdotukseni verkosta, kas tässä.
Olkkuun (ja edemmäs Nurmi-Sorilaan) en ensi vaiheessa pikaratikkaa veisi. Vuoreksesta on tarkoitus tehdä jonkinlainen EcoCity, joten ehdottomasti siis Hervannan kautta sinne ensiksi, ja länsipäässä Lielahden kautta Lentävänniemeen, jossa aamuruuhkan aikaan tilanne on jo nyt toivoton. Vähän sama kuin TASE2025-katuratikan ensimmäinen linjaus, mutta Amurin ja Lielahden välillä rautatien piennarta pitkin, omilla raiteillaan (yksityisraide, VR:n monopoli ei koske, yhdysraide rataverkkoon Lielahden asemalla).
Jos tehdään kadulla kulkeva ratikka, ei Tampella tietenkään saa omaa asemaa. Korkeintaan lähijuna-aseman Tampellan esplanadin yläpuolelle. Mutta jos tehdään tunneliratikka, joka kulkee Järvensivulla radan viertä (miten se mahtuu siihen kapealle Järvensivuntien ja radan eteläpuolisen asutuksen rajaamalle alueelle?), on ratikka käytännössä pakko johtaa Tampellan kautta. Tällöin Tampellan joukkoliikennetarjonta paranee oleellisesti, tosin sitä voi kyllä bussiliikenteelläkin kehittää hyvin paljon.
Hämmästyttävää muuten, että sen kokoinen urbaani kaupunginosa perustuu täysin autoliikenteeseen, linja 32 käväsee pari kertaa päivässä koko alueella. Luulisi, että linja 7 kannattaisi johtaa alueen kautta, tai sitten linjan 32 kaikki vuorot. Tai sitten ihan oma Tampella-linjansa Ranta-Tampellaan asti, kunhan Kekkosentie tunneloidaan ja tien päälle rakennetaan taloja.