Sivu 8 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456789101112 ... ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 106-120/187

Viestiketju: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

  1. #106
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1836

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    12.2

    209/28 on VAKIOVUORO, uskokaa jo!

    Näkikö kukaan pikku 402 tai pikku scaala 16, 18 tai 28 tänään 12.2?

  2. #107

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Jykä Näytä viesti
    #406/23 (Hajosi Lukonmäki pohjoinen pysäkin kohdalle ainakin 30 minuutiksi)
    Eikä myöskään päässyt omin avuin jatkamaan vaan hinattiin Hallilan kautta Nekalaan.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    209/28 on VAKIOVUORO, uskokaa jo!
    Ja tämän toistaminen alkaa jo mielestäni olla täysin turhanpäiväistä...

    Olen kyllä siinä samaa mieltä, että Aamulehti-Scala -havaintojakaan ei pitäisi minun mielestäni ilmoittaa linjalta 13, mutta se että toteat vuoron olevan mielestäsi vakio ja vielä lisäksi havainnoit sen itse useampaan otteeseen on jo liikaa.
    Viimeisin muokkaaja Razer; 12.02.2007 kello 18:38.

  3. #108

    Liittynyt
    12.02.2007
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    40

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    12.2.2007

    Tkl
    204/13
    208/26
    613/10

  4. #109
    Tunnistettu jäsen Kinmo avatar
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    74

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    12.2
    209/28 on VAKIOVUORO, uskokaa jo!
    Havainnot eivät kylläkään kerro onko auto ollut vakiovuorossa, pitkässä osapäivässä tai osapäivässä. Nämä tiedot tulisi olla havainnossa mukana. Saattaahan olla, että vakiosijoitettu auto on saman linjan eri vuorossa.
    There are people talking in sentences that have no punchline and they don't even care.

  5. #110
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    693

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Kinmo Näytä viesti
    Havainnot eivät kylläkään kerro onko auto ollut vakiovuorossa, pitkässä osapäivässä tai osapäivässä. Nämä tiedot tulisi olla havainnossa mukana. Saattaahan olla, että vakiosijoitettu auto on saman linjan eri vuorossa.
    Täsmälleen samaa mieltä tästä asiasta edellisen kirjoittajan kanssa!

    Tänään TKL 209 (jätti-Wiima) oli muuten linjalla t28 ;-)

    Ei vaan, ihan tosi. Jotain järkeä toivoisin näihin havainteisiin ja niiden julki tuomiseen...
    Elämä on, mikset sinäkin?

  6. #111
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2858

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    12.2

    209/28 on VAKIOVUORO, uskokaa jo!
    Takerrumpa minäkin tähän seikkaan nyt. Se, että tämä 1992-mallinen Wiima-Volvo on linjalla 28 arkipäivisin, näyttää olevan hyvinkin pysyväisluontoista.

    Mutta. Käytännössä auton ei pitäisi olla linjalla lainkaan tekemässä pitkiä vuoroja vakisijoitettuna. Seuraavassa on otteita Joukkoliikenteen tuotantosopimuksesta, joka löytyy täältä

    1§ Sopijapuolet

    Tämän sopimuksen sopijapuolina ovat Tampereen kaupungin yhdyskuntapalvelut (jäljempänä Tilaaja) ja Tampereen kaupungin liikennelaitos (jäljempänä Tuottaja).

    8 §
    Käytettävät linja-autot

    Liikenteessä käytettävien linja-autojen on täytettävä tyypiltään ja muilta ominaisuuksiltaan liitteen 3 vaatimukset.
    Liite1: Yleiset ehdot

    3. Käytettävät linja-autot

    Liikenteessä käytettävien linja-autojen on oltava hyväkuntoisia ja siistejä sekä täytettävä ominaisuuksiltaan ja tyypiltään liitteen 3 vaatimukset.

    Ominaisuuksiltaan ja tyypiltään muunlaisia linja-autoja saadaan käyttää ainoastaan poikkeuksellisesti ja tilaajan suostumuksella silloin, kun linja-autoja ei ole välttämättömien korjaustöiden, varaosien saantivaikeuksien tai valmistajan toimitusvaikeuksien vuoksi taikka jostakin muusta liikennöitsijästä riippumattomasta syystä käytettävissä. Tämän vaikutuksesta tuottajalle maksettavaan korvaukseen on määrätty näiden ehtojen kohdassa 6.

    6. Korvauksen vähentäminen

    Jos käytettävien linja-autojen ominaisuudet tai ikävaatimukset ovat huonommat kuin liitteessä 3 esitetty, vähennetään sopimuksen perusteella kuukausittain maksettavaa korvausta 13 %:lla näiden linja-autojen liikenteen osalta.

    13. Reaaliaikainen informaatiojärjestelmä (PARAS)

    Reaaliaikaista matkustajainformaatiota palvelevia laitteita on käytettävä kaikilla tuotantosopimuksen mukaisilla linjoilla. Käytön laiminlyönnistä voidaan vähentää kohdan 6 mukaisesti 13 % liikennesuoritteen korvauksesta näiden linja-autojen liikenteen osalta.
    Liite 3: Linja-autokalustoa koskevat vaatimukset

    2. Kaluston ikä ja päästörajat

    Kaluston ikä lasketaan vuosissa yhden desimaalin tarkkuudella siten, että

    auton ikä = Tarkastelupäivä - Käyttöönottopäivä

    Kaluston ikää laskettaessa peruskorjaus ja uudelleenkoritus hyväksytään seuraavasti: uudelleenkorituksen katsotaan alentavan kaluston ikää kaksi (2) vuotta, mutta pelkkä peruskorjaus ei alenna kaluston ikää.

    Kaluston ikä- ja päästörajavaatimukset määräytyvät alla olevan taulukon mukaisesti.

    Kaluston ikä [v] (1.8.2006)
    - vakituisesti linjalla käytettävän kaluston maksimi-ikä 12v
    - varakaluston maksimi-ikä 15v

    (Jos tuottajan liikennöintimäärä oleellisesti muuttuu tilaajan vaatimuksesta, niin silloin kaluston ikä- ja päästörajavaatimuksista neuvotellaan erikseen.)
    TKL #209 on kuitenkin tätäkin viestiä kirjoitettaessa yli 14 vuotta vanha ja siinä ei ole PARAS-laitteita. Liikenne on kylläkin lisääntynyt, joten ilmeisestikin käytettävän kaluston osalta on neuvoteltu tämän kuluvan talvikauden osalta, ja maksimi-iät ja PARAS-vaatimukset ovat tältä osin unohdettu.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    Raitiovaunuliikenteen elinkaari oli yhtä pitkä kuin sosialistipuolueen vaalikampanja. – Koko raitiovaunuprosessi on täynnä absurdeja piirteitä ja julkisen rahan tuhlausta.

  7. #112
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2858

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Näkikö kukaan pikku 402 tai pikku scaala 16, 18 tai 28 tänään 12.2?
    Sen sijaan itse bongasin auton TKL #625/22.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    Raitiovaunuliikenteen elinkaari oli yhtä pitkä kuin sosialistipuolueen vaalikampanja. – Koko raitiovaunuprosessi on täynnä absurdeja piirteitä ja julkisen rahan tuhlausta.

  8. #113
    Jykä avatar
    Liittynyt
    06.02.2007
    Viestejä
    13

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    No mutta aiheesta bongauksiin

    13.2
    Tkl:
    #619/3
    #625/25
    #660/27
    #207/19

  9. #114
    laatikko avatar
    Liittynyt
    17.01.2007
    Viestejä
    20

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    13.2
    Tkl#411/23

  10. #115
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1836

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    13.2 Tkl:
    #266/23
    #637 ja 623/7
    #412/18
    #410/16

  11. #116
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1836

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Tohon killerpopin Wiima-viestiin jatkoa:

    Itsekkin ihmettelen, että se 209-Wiima jaksaa ahertaa siellä 28:lla suurinpiirtein kokopäivää. En ole ihan varma, mutta se ehkä lepää aamupäiväst vähän aikaa.

  12. #117
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1579

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Tohon killerpopin Wiima-viestiin jatkoa:

    Itsekkin ihmettelen, että se 209-Wiima jaksaa ahertaa siellä 28:lla suurinpiirtein kokopäivää. En ole ihan varma, mutta se ehkä lepää aamupäiväst vähän aikaa.
    Minä puolestaan en ihmettele yhtään ko. auton jaksamista, mahurivolvot kun ovat tunnetusti aina olleet melkoisen varmoja autoja. Sen sijaan ihmetystä voisi herättää se, että ainakin päivisin ja iltaisin olisi 28:lle saatavissa matalakin auto mutta silti kokopäiväisesti tällä korkealattiaisella autolla ajetaan...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  13. #118

    Liittynyt
    18.01.2007
    Viestejä
    92

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    13.2.

    Tkl
    #206/12
    #204/13
    #208/26

  14. #119
    laatikko avatar
    Liittynyt
    17.01.2007
    Viestejä
    20

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    12.2
    #259/23, soittokellossa bugi. Bling-ääni kuului seitsemästi peräkkäin, eikä kukaan nähdäkseni rämpyttänyt stop-nappia!

  15. #120
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2858

    oletus Vs: Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu-helmikuu 2007

    Ti 13.2.

    TKL #638/1 (18:00 Härmälästä Keskustorille)
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    Raitiovaunuliikenteen elinkaari oli yhtä pitkä kuin sosialistipuolueen vaalikampanja. – Koko raitiovaunuprosessi on täynnä absurdeja piirteitä ja julkisen rahan tuhlausta.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2011
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 22
    Viimeisin viesti: 28.01.2011, 16:43
  2. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - helmikuu 2010
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 61
    Viimeisin viesti: 26.02.2010, 19:38
  3. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2010
    kirjoittanut Rester foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 74
    Viimeisin viesti: 07.02.2010, 12:36
  4. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2009
    kirjoittanut jtm foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 26
    Viimeisin viesti: 02.02.2009, 20:29
  5. Havainnot paikallis- ja lähiliikenteestä - tammikuu 2008
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 36
    Viimeisin viesti: 01.02.2008, 13:28

Tämän viestiketjun aihemerkinnät

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •