Havainnot Nysse-liikenteestä, kevät 2020

28.1.

TKL #58 keskeyttänyt Pirkankadun ylämäkeen Senssin talon kohdalle. Ohi pääsi vain ajamalla osin raitiiovaunukaistaa pitkin, onneksi maavara riitti, kun tuohon on tehty reunaan turhan korkea kivetys.
 
28.1.

TKL #58 keskeyttänyt Pirkankadun ylämäkeen Senssin talon kohdalle. Ohi pääsi vain ajamalla osin raitiiovaunukaistaa pitkin, onneksi maavara riitti, kun tuohon on tehty reunaan turhan korkea kivetys.
Nyt on tämäkin sitten koettu. Eikä varmasti jää viimeiseksi tapaukseksi. Tämä on tätä liikenteen "kehittämistä" kun ohi ei kovin helposti pääse.

Lisäksi äsken hämeenkadulla tuomiokirkonkadun kohdalla lunta lastattiin kuorma-autoon joka blokkasi toisen kaistan. Kyllähän se niinkin käy.
Tamperelainen liikennepolitiikka on varsin onnistunutta erityisesti sujuvan liikenteen estämisessä ja toimivan liikenneverkon romuttamisessa. Näin se kehitys kehittyy kun päästetään vihervasemmisto valtaan.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on tämäkin sitten koettu. Eikä varmasti jää viimeiseksi tapaukseksi. Tämä on tätä liikenteen "kehittämistä" kun ohi ei kovin helposti pääse.

Lisäksi äsken hämeenkadulla tuomiokirkonkadun kohdalla lunta lastattiin kuorma-autoon joka blokkasi toisen kaistan. Kyllähän se niinkin käy.
Tamperelainen liikennepolitiikka on varsin onnistunutta erityisesti sujuvan liikenteen estämisessä ja toimivan liikenneverkon romuttamisessa. Näin se kehitys kehittyy kun päästetään vihervasemmisto valtaan.

Kyllähän se oli Kokoomus ja sen puisto-osasto, eli vihreät ajamassa etunenässä tuota katuratiotietä Tampereelle..
 
Liian matala kivetys, jos siitä kerran pääsee ajamaan yli. Joukkoliikennevälineen kaistan mahdollisimman hyvä eristys on edellytys toimivalle modernille eurooppalaiselle joukkoliikenteelle.
Samalla sellainen on kuitenkin kaiken muun liikenteen totaalisesti tukkiva elementti tällaisissa ajoneuvorikkotapauksissa. Yksi molemmilta laidoiltaan eristetty kaista ei ole sujuvan liikenteen edellytys saati ominaisuus. Ja tämän seikan kyllä huomaa sokeampikin. Ennen oli pääkadut selkeästi paremmat kun toisen ajoneuvon pääsi ohittamaan aina. Nyt ei pääsääntöisesti pääse ollenkaan. Ei hyvä.
 
14.2.

TKL #38/55 (lähti tätä iltapäivllä 14:45 aloittavaa sarjaa).
 
Toinen solarisnivel TKL 80 on palannut linjalle 1, oli poissa usemman kuukauden ilmeisesti korjattavana. Se ajaa lyhyttä osapäivää

7:30 1C Vatialasta -> 8:50 1B Vaitista

ja iltapäivällä

14:45 1A Vatialasta -> 16:06 1A Lentoasemalta
 
Tänään 22.4. oli puolestaan TKL #76 keskeyttänyt Keskustorin pysäkille suunnassa länteen. Mahdollisesti ollut linjalla 3, jolla oli tunnuksilla 130625 ajoneuvo aamupäivällä. Matka Moision pilkkimänä kulki vastakarvaan Hämeenkatua länteen aina S-mutkan kautta Metsolle ja edelleen kiskojen yli hetkeksi, jotta Mustalahdenkadun ja Mariankadun välinen osuus edes omalla puolella kulkien. Lisäksi linjalta 31 löytyi Paunu #80.

 
23.4.
TKL 71/17 (TKL:n OXI Pirkanmaan tilausliikenteen linjalla korvaamassa ilmeisesti hajonnutta Subia (, jonka näin hinauksessa, en numeroa).)
 
23.4.
TKL 71/17 (TKL:n OXI Pirkanmaan tilausliikenteen linjalla korvaamassa ilmeisesti hajonnutta Subia (, jonka näin hinauksessa, en numeroa).)
Linjalla 17 liikkuu yksi TKL:n vuoro ihan vakituisestikin, pääasiallisesti olen tottunut näkemään sillä vuorolla auton #77.
 
Linjalla 17 liikkuu yksi TKL:n vuoro ihan vakituisestikin, pääasiallisesti olen tottunut näkemään sillä vuorolla auton #77.

Välillä myös on ollut TKL:n scalakin tuossa kyseisessä vuorossa ja näin itsekkin olen päätellyt et vakituiseen tuo yksi TKL:n auto tuolla kyseisellä linjalla on, ja pääsääntöisesti on ollut tuo TKL #77
 
Sunnuntailiikenteessä 26.4. maksimoitiin tyhjien penkkien määrää muutamalla ylimääräisellä teliautolla

TKL #18/2
PirTil #40/21
 
Vaihteeksi jotain infrankin puolelta.

Nokian Matkakeskuksella ei edelleenkään opita aiemmista virheistä tai haluta oppia, lieneehän sen joku insinööri suunnitellu. Kaikkien meidän jo aiemmin tässä kuussa näkemä kuva "Nokian asema B"
jäi taas historiaan ja tilalle on rakennettu aivan samalle paikalle samanlainen katos, mikä siinä sijaitsi. Satelliittikuva paikalta https://goo.gl/maps/vFDWK9rhnvQzMrXK7 pistää miettimään, mikä siinä on niin vaikea yhdistää pysäkit Nokian asema A ja Nokian asema B yhteiseksi katokseksi niin, että peräylitys ei rikkoisi sekä katosta että autoa.
 
Takaisin
Ylös