- Liittynyt
- 2 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 374
HKL:n talous on yllättävän hyvässä jamassa. Sen sekä Hgin kauungin myöntämän lisärahan turvin liikennetarjontaa aiotaan lisätä Helsingissä. Sama on tilanne Tampereella, ylimääräistä rahaa on käytettävissä.
Ratkaisut vain eroavat toisistaan rannikolla ja Hämeessä.
Helsingissä HKL on ilmoittanut että lisäraha käytetään kokonaan poikittaisliikenteen vuorovälien tihentämiseen. Ensi syksystä ruuhka-ajan vuorovälejä aiotaan painaa selvästi alle 10 minuutin neljällä linjalla (58, 59, 78 ja 79). Esimerkiksi Herttoniemen ja Malmin väliä kulkeva 79 ajetaan 13 autolla 5,5 minuutin välein.
Tampereella laitetaan 2 lisävuoroa linjoille 14 ja 31. Itse olisin pistänyt nämä autot linjoille 15 ja 30. Näin autojen hyöty olisi maksimoitu. Ehkä myös 17 olisi kaivannut lisäauton, jotta Sammonkadulle olisi saatu 17 ja 25 tahdistus.
Vai miten itse olisitte sijoittaneet lisäautot?
Joka tapauksessa Helsinki ja Tampere ovat positiivisessa tilanteessa:minne sijoittaa lisäautot?
Turussa mietitään mistä autot pitäisi vähentää
Ratkaisut vain eroavat toisistaan rannikolla ja Hämeessä.
Helsingissä HKL on ilmoittanut että lisäraha käytetään kokonaan poikittaisliikenteen vuorovälien tihentämiseen. Ensi syksystä ruuhka-ajan vuorovälejä aiotaan painaa selvästi alle 10 minuutin neljällä linjalla (58, 59, 78 ja 79). Esimerkiksi Herttoniemen ja Malmin väliä kulkeva 79 ajetaan 13 autolla 5,5 minuutin välein.
Tampereella laitetaan 2 lisävuoroa linjoille 14 ja 31. Itse olisin pistänyt nämä autot linjoille 15 ja 30. Näin autojen hyöty olisi maksimoitu. Ehkä myös 17 olisi kaivannut lisäauton, jotta Sammonkadulle olisi saatu 17 ja 25 tahdistus.
Vai miten itse olisitte sijoittaneet lisäautot?
Joka tapauksessa Helsinki ja Tampere ovat positiivisessa tilanteessa:minne sijoittaa lisäautot?
Turussa mietitään mistä autot pitäisi vähentää