Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus kohteista 60 - 62

kuukanko

Moderaattori
Tunnistettu jäsen
Liittynyt
24 Kesäkuu 2005
Viestit
7,557
Kilpailutus lähti käyntiin tänään. Kohteet ovat:
  • Kohde 60: linjat 84 (1 matala), 85 (3 matalaa) ja 87 (1 matala). Sopimuskausi 07.06.2021 - 02.06.2024 + 2 vuoden optio.
  • Kohde 61: linjat 41 (2 matalaa), 44 (2 matalaa) ja 46 (2 teliä). Sopimuskausi 09.08.2021 - 08.08.2024 + 2 vuoden optio.
  • Kohde 62: linja 79 (3 teliä). Sopimuskausi 09.08.2021 - 08.08.2024 + 2 vuoden optio.
Kaikissa kohteissa keski-ikävaatimus on 8 vuotta ja maksimi-ikä 14 vuotta. Päästötasovaatimuksena on Euro 5.

Kalustopisteitä voi saada jokaisessa kohteessa 1,5, jotka tulevat minimimäärän ylittävistä istumapaikoista kohteen bussien keskiarvona (0,25 p / paikka, max. 6 paikkaa / auto). Hintapisteiden maksimi on 98,5.

Tarjoukset on jätetättävä viimeistään 9.10.2020, joten todennäköisesti kohteiden 58 ja 59 kilpailutus ehtii ratketa ennen sitä.

Hankintailmoitus
 
Tätä on korjattu Hilmassa näin: "Tarjouspyynnön liite 4 on vaihdettu. Liitteeseen oli jäänyt tarpeeton vaatimus kaluston keski-iästä."

Onkohan 8 vuoden keski-ikävaatimus siis poistettu?
 
Ratkaisu on joukkoliikennelautakunnan kokouksessa 28.10. Vaikka ratkaisu onkin julkinen vasta päätöksen jälkeen, on vertailutaulukko (lipsahtanut?) esityslistan liitteenä. PirTil on ykkönen kaikissa kohteissa.
 
Ratkaisu on joukkoliikennelautakunnan kokouksessa 28.10. Vaikka ratkaisu onkin julkinen vasta päätöksen jälkeen, on vertailutaulukko (lipsahtanut?) esityslistan liitteenä. PirTil on ykkönen kaikissa kohteissa.

Joko PirTil on suurin yksityinen ensi syksynä Joli-liikenteessä? Nopeasti on kasvanut joka tapauksessa.
 
Kyllä on. Kuka olisi uskonut vielä 5 vuotta sitten :)
Ja Paunu vain jatkaa kuihtumistaan. Sitäkään ei olisi 5v sitten uskonut. Länsilinjat porskuttaa ihan hyvin, mutta mikä lie sitten Paunun lopullinen kohtalo? Tämän vuoden aikana ovat karsineet liikennettä rajusti olosuhteiden takia ja ovat tyystin lopettaneet kilpailutuksiin osallistumisenkin. Liekö vääjäämättä sitten edessä jotain yrityskauppoja lähitulevaisuudessa, jää nähtäväksi. Mieluisin vaihtoehto olisi kahden perinteisen paikallisen firman fuusioituminen jotta Koivisto ei taas kävisi apajilla jos ja kun sellainen tilaisuus tulee...

---------- Viestit yhdistetty klo 14:01 ---------- Edellinen viesti oli kirjoitettu klo 13:59 ----------

Joko PirTil on suurin yksityinen ensi syksynä Joli-liikenteessä? Nopeasti on kasvanut joka tapauksessa.
Mutta kauanko pitää ykköstilaansa? Mm. linjan 25 sopimus on varsin lyhyt ja 21:n sopimuskin on jo muistaakseni ehtoopuolella...

Lisäksi ei pidä väheksyä erästä hämeenlinnalaista operaattoria jota näyttää kiinnostavan tamperelaiset urakat. Ylöjärven kouluvuoroja ja Valkeakosken suunnan ajoja meni jo sille.
 
Liekö vääjäämättä sitten edessä jotain yrityskauppoja lähitulevaisuudessa, jää nähtäväksi. Mieluisin vaihtoehto olisi kahden perinteisen paikallisen firman fuusioituminen jotta Koivisto ei taas kävisi apajilla jos ja kun sellainen tilaisuus tulee...

Tahtoo vaan nykypäivänä olla että mitä ostettavaa bussifirmassa on? Kalusto on käytännössä ainut arvokas osa yhtiötä. Markkinaehtoisessä liikenteessä ja tilausjoissa ei ole muuta arvoa kuin firman nimi ja maine. Sopimusliikenteen sopimuksilla lienee nyt jonkin verran arvoa, riippuen siitä kuinka kannattavia ne on, mutta nekin on määräaikaisia. Ennen psa-aikaa yksi iso arvokas osa firmaa oli liikenneluvat joista oltiin valmiita maksamaan isojakin summia.
 
Ja Paunu vain jatkaa kuihtumistaan. Sitäkään ei olisi 5v sitten uskonut. Länsilinjat porskuttaa ihan hyvin, mutta mikä lie sitten Paunun lopullinen kohtalo? Tämän vuoden aikana ovat karsineet liikennettä rajusti olosuhteiden takia ja ovat tyystin lopettaneet kilpailutuksiin osallistumisenkin. Liekö vääjäämättä sitten edessä jotain yrityskauppoja lähitulevaisuudessa, jää nähtäväksi. Mieluisin vaihtoehto olisi kahden perinteisen paikallisen firman fuusioituminen jotta Koivisto ei taas kävisi apajilla jos ja kun sellainen tilaisuus tulee...
.

Paunuhan sai 600 000 euron sakot kartellista Onnibusin asiassa mutta miten se menee, onko tuollaisella summalla miten paljon vaikutusta toimintaan?
 
Paunulle tullut seuraamusmaksu tuli Kilpailu- ja kuluttajaviraston käynnistämästä kartellitutkinnasta, joka alkoi jo ennen Onnibusin perustamista.
 
onko tuollaisella summalla miten paljon vaikutusta toimintaan?
En usko sen käytännön arjessa vaikuttaneen. Summa on maksettu ja kirjattu tappioksi. Tasainen noin 220 tuhannen vuositappio olikin sillä tilikaudella 609 tuhatta. Paunun tulevaisuus kyllä vaikuttaa huonolta. Aamulehdessä taannoin toimitusjohtaja halusi eläkkeelle, oli hetken virallisesti poissa tehtävästä, mutta palasi siihen. Kilpailutuksiin ei enää edes jätetä tarjouksia ja Onnibus syö pikavuoromarkkinoista sen vähän, mitä koronalta jäljelle on jäänyt.
 
Ja Paunu vain jatkaa kuihtumistaan. Sitäkään ei olisi 5v sitten uskonut. Länsilinjat porskuttaa ihan hyvin, mutta mikä lie sitten Paunun lopullinen kohtalo? Tämän vuoden aikana ovat karsineet liikennettä rajusti olosuhteiden takia ja ovat tyystin lopettaneet kilpailutuksiin osallistumisenkin. Liekö vääjäämättä sitten edessä jotain yrityskauppoja lähitulevaisuudessa, jää nähtäväksi. Mieluisin vaihtoehto olisi kahden perinteisen paikallisen firman fuusioituminen jotta Koivisto ei taas kävisi apajilla jos ja kun sellainen tilaisuus tulee...

Ite kannatan Paunun fuusiota Länsilinjojen kanssa.
 
Joko PirTil on suurin yksityinen ensi syksynä Joli-liikenteessä? Nopeasti on kasvanut joka tapauksessa.
Oulun kilpailutuksissa vaaditaan vähintään 15 prosentin omavaraisuutta kilpailutuksiin osallistuvalta yritykseltä. Koskakohan moinen pykälä saataisiin myös Tampereelle, sillä viimeisen tilinpäätöksen mukaan Pirkanmaan TilausLiikenteen omavaraisuusaste on enää 8 prosenttia ja sijoitetun pääoman tuotte sitäkin alempi, eli varsin riskirajoilla mennään..
 
Takaisin
Ylös