Havainnot Nysse-liikenteestä, talvi ja kevät 2021

Liittynyt
30 Heinäkuu 2020
Viestit
453
Kylmän pakkaspäivän havaintoja:

Puolenpäivän aikoihin TKL #15 oli keskeyttänyt Metson pysäkille. En tiedä mikä oli vikana kun pystyi kuitenkin ajamaan muutaman metrin eteenpäin väistääkseen takana tulevaa bussia. TKL #210 (kuorma-auto) oli tullut paikalle apuun.

Neljän jälkeen näin toisesta bussista kuinka Rautatieaseman A-pysäkiltä lännen suuntaan lähti joku Länsilinjojen SNJ-alkuisella rekisterillä ollut auto (siis #126-#129) tekstillä "11B HÄRMÄLÄ-LAHDESJÄRVI". En tajunnut silloin katsoa, että millä linjalla oli oikeasti vai oliko vaan pahasti eksynyt reitiltä. Nähdäkseni kuitenkin otti matkustajan/matkustajia kyytiin, vaikka ei kyllä normaalisti olisi kovin hyvä idea odottaa Härmälän bussia tuolla pysäkillä.
 
Kylmän pakkaspäivän havaintoja:

Puolenpäivän aikoihin TKL #15 oli keskeyttänyt Metson pysäkille. En tiedä mikä oli vikana kun pystyi kuitenkin ajamaan muutaman metrin eteenpäin väistääkseen takana tulevaa bussia. TKL #210 (kuorma-auto) oli tullut paikalle apuun.

Hyvä kun tarkensit että kuorma-auto, on nuo tietyt numerot piirtyneet mieliin niin syvästi 😉😅
 
Länsilinjoille tullut LLR-569 nähdäkseni, eli entinen Transdev. Tämä liikkuu numerolla #107 ja mitä ilmeisimmin oli linjalla 85.
Kuullemma olis myös muuan #65, josta en tiedä sen enempää.

Sinänsä tämä hankinta on kiinnostava, kun kesällä autoja siirtyy maakuntiin. Vaan siirtyvätkö nuo kaksi mainittua, jää nähtäväksi. Ainakin tuo #107 oli siististi puettu nysse-asuun.
 
Länsilinjoille tullut LLR-569 nähdäkseni, eli entinen Transdev. Tämä liikkuu numerolla #107 ja mitä ilmeisimmin oli linjalla 85.
Kuullemma olis myös muuan #65, josta en tiedä sen enempää.

Sinänsä tämä hankinta on kiinnostava, kun kesällä autoja siirtyy maakuntiin. Vaan siirtyvätkö nuo kaksi mainittua, jää nähtäväksi. Ainakin tuo #107 oli siististi puettu nysse-asuun.

Joo tuo #107 on tullut jo joulukuussa. http://jlf.fi/f15/16106-havainnot-nysse-liikenteesta-syksy-2020-a/index3.html
Itse olen havainnut sitä enimmäkseen linjoilla 29 ja 79. En tiedä milloin on ollut 85:lla vai onko ollut ollenkaan, mutta viestiä kirjoittaessa on linjalla 50.

Näköjään on myös tullut tuo #65 liikenteeseen, en tiedä mikä bussi on, mutta avoimen datan mukaan on linjalla 40 tällä hetkellä.
 
Tässä kuvia Länsilinjojen uusimmista tulokkaista, eli #65 ja #107 5.2.2021 Suoraman työväentalon pysäkillä.
 

Liitetiedostot

  • zzz.jpg
    zzz.jpg
    82.3 KB · Lukukerrat: 1,313
  • yyy.jpg
    yyy.jpg
    114.1 KB · Lukukerrat: 1,318
Lähikuukausina on sitten viimeinen mahdollisuus nähdä osaa Länsilinjojen busseista Nysse-liikenteessä, ennen kuin siirtyvät muualle. En kyllä tiedä, mitä kalustoa ollaan siirtämässä, kenties Volvo 8700:sia vai joitakin uudempia?

Ja koska noita TKL:ltä ostettuja Scanioita käytetään vara-autoina keväällä, niin vielähän on tosiaan mahdollisuus nähdä Ikaruskin linjalla.
 
Lähikuukausina on sitten viimeinen mahdollisuus nähdä osaa Länsilinjojen busseista Nysse-liikenteessä, ennen kuin siirtyvät muualle. En kyllä tiedä, mitä kalustoa ollaan siirtämässä, kenties Volvo 8700:sia vai joitakin uudempia?

Ja koska noita TKL:ltä ostettuja Scanioita käytetään vara-autoina keväällä, niin vielähän on tosiaan mahdollisuus nähdä Ikaruskin linjalla.
Uskoakseni juurikin nuo kangasalan-lempäälän sopimuksesta vapautuvat autot ovat niitä jotka lähtee maakuntiin, lähinnä siis #98-106. Ne kun ovat sen ikäisiä että kelvannevat Jyväskylään. Mitä sitten Joensuuhun tulee niin se onkin sitten oma lukunsa. Sinne kelvannee nyt alkuun jotakin vanhempaa kun lopullinen kalusto on pitkälti sähkökäyttöistä. Paljon autoja toki vapautuu ja esim #14, 24,34,59,86,90-93,109 ovat vielä ihan käyttökelpoisia vaihtoehtoja ensialkuun. Toki pitää muistaa että Citeat #75, 76 ja 113 lienevät myös kevään jälkeen työttömänä ja ne olisivat myös erinomaisia autoja maakuntiin.
Itse veikkaisin että Tanskasta hankitut 8500:t sekä jokeri-Volvot päätyvät poistoon kesällä. Näilläkin toimenpiteillä taitaa vielä jäädä siltikin autoja yli tarpeen ja saa nähdä päätyykö osa 8700-teleistäkin poistoon.
 
Uskoakseni juurikin nuo kangasalan-lempäälän sopimuksesta vapautuvat autot ovat niitä jotka lähtee maakuntiin, lähinnä siis #98-106. Ne kun ovat sen ikäisiä että kelvannevat Jyväskylään. Mitä sitten Joensuuhun tulee niin se onkin sitten oma lukunsa. Sinne kelvannee nyt alkuun jotakin vanhempaa kun lopullinen kalusto on pitkälti sähkökäyttöistä. Paljon autoja toki vapautuu ja esim #14, 24,34,59,86,90-93,109 ovat vielä ihan käyttökelpoisia vaihtoehtoja ensialkuun. Toki pitää muistaa että Citeat #75, 76 ja 113 lienevät myös kevään jälkeen työttömänä ja ne olisivat myös erinomaisia autoja maakuntiin.
Itse veikkaisin että Tanskasta hankitut 8500:t sekä jokeri-Volvot päätyvät poistoon kesällä. Näilläkin toimenpiteillä taitaa vielä jäädä siltikin autoja yli tarpeen ja saa nähdä päätyykö osa 8700-teleistäkin poistoon.

Täytyy myös muistaa, että Turun sisäinen linja 99 vaatii myös 5-6 autoa 1.7.2021 alkaen. Sinne saadaan jokunen ehtoopuolen Euro5 dumpattua.
 
Täytyy myös muistaa, että Turun sisäinen linja 99 vaatii myös 5-6 autoa 1.7.2021 alkaen. Sinne saadaan jokunen ehtoopuolen Euro5 dumpattua.
Jaa niin, tämän turun 99-linjan unohdinkin! No, ainakin nykyisille autoille on töitä muualla vielä ja mainittu sopimuskin on vielä varsin lyhyt joten sinne kelpaa hyvin vaikkapa noita 8500-volvoja. #90-93 ovat myös edelleen erinomaisia autoja, mikäli ikä ei haittaa.
 
Mikähän auto mahtaa olla avoimessa datassa näkyvä Länsilinjojen #1000 koodilla 6990_1000?
 
Uskoakseni juurikin nuo kangasalan-lempäälän sopimuksesta vapautuvat autot ovat niitä jotka lähtee maakuntiin, lähinnä siis #98-106. Ne kun ovat sen ikäisiä että kelvannevat Jyväskylään. Mitä sitten Joensuuhun tulee niin se onkin sitten oma lukunsa. Sinne kelvannee nyt alkuun jotakin vanhempaa kun lopullinen kalusto on pitkälti sähkökäyttöistä. Paljon autoja toki vapautuu ja esim #14, 24,34,59,86,90-93,109 ovat vielä ihan käyttökelpoisia vaihtoehtoja ensialkuun. Toki pitää muistaa että Citeat #75, 76 ja 113 lienevät myös kevään jälkeen työttömänä ja ne olisivat myös erinomaisia autoja maakuntiin.
Itse veikkaisin että Tanskasta hankitut 8500:t sekä jokeri-Volvot päätyvät poistoon kesällä. Näilläkin toimenpiteillä taitaa vielä jäädä siltikin autoja yli tarpeen ja saa nähdä päätyykö osa 8700-teleistäkin poistoon.

Olen huomannut, että auto #106 on syystä tai toisesta vakiinnuttanut paikkansa linjalla 80, ja #113 taas on pääosin 83:lla ollut, joten niiden siirtymisestä en olisi niin varma, sen sijaan nuo muut arvaukset saattavat kyllä toteutua. Mutta mitä tarkoitat jokeri-Volvoilla?
 
Takaisin
Ylös