Joukkoliikenteen tarjouskilpailu 1/2022

Liittynyt
30 Heinäkuu 2020
Viestit
453
"Nysse käynnistää avoimen tarjouskilpailun linjojen 2 (Rauhaniemi - Särkänniemi) ja 70 (Tampere - Nokia - Harjuniitty) sekä linjan 103 (Tampere - Pirkkala, lentoasema) liikennepalveluiden hankkimiseksi.

Linjojen 2 ja 70 liikennöinti kilpailutetaan kahdeksan vuoden sopimuskaudeksi alkaen 5.6.2023. Linja 103 kilpailutetaan kahden vuoden sopimuskaudeksi alkaen 8.8.2022. Molempiin kohteisiin sisällytetään optio sopimuksen jatkamisesta enintään kahdella vuodella.

Tarjouspyynnössä edellytetään liikennöinnissä käytettävän ainoastaan EU:n puhtaiden ajoneuvojen direktiivin mukaisia ajoneuvoja. Linjalla 2 liikennöintiin käytettävien linja-autojen tulee olla sähkökäyttöisiä."

https://www.nysse.fi/ajankohtaista/...ilu-linjojen-2-70-ja-103-liikennoinnista.html


Kokouksen pöytäkirjan mukaan linjoja 12 ja 26 ei aiota kilpailuttaa, eli ne ilmeisesti siirtyvät kokonaan TKL:lle 5.6.2023 alkaen, kun taas linja 2 siirtyy TKL:ltä pois. Linjojen 39, 42 ja 49 liikennöinti tullaan kilpailuttamaan myöhemmin, koska näille linjoille ei tulla vaatimaan uutta kalustoa.

https://tampere.cloudnc.fi/fi-FI/To...kkoliikenteen_tarjouskilpailun_12022_(241078)
 
12.JPG

12 säilyy PTL/TKL linjana jos tähän luonnokseen on luottamista. Linja 26 on tuon mukaan PirTil Oy.

Linja 8 siirtyy kokoaan TKL:lle ja Väinö Paunu Oy vetäytyy siitä kokonaan ja sulkee paikallisen varikon. Päätös oli kaupungin antaa 8 kaupungin firmalle, ja sopimukset Paunun kanssa päättyvät 56 päivän kuluttua.

Kesäkuun jälkeen Väinö Paunu oy liikennöi osittain linjaa 6 w/ TKL, 27 kokonaan, 41 w/ PTL, 42 kokonaan, 49 kokonaan, 70 kokonaan ja 79 w/ PTL (Paunulla yksittäiset maaseudun kylävuorot).

Sitten tietysti kun kilpailutus etenee linjoilla niin voi olla että ei enää kauaa liikennöidä Paunulla.

Valmistautukaa siihen, että kun Martti Paunu on eläkkeellä, on myös perinteikäs firmakin.
 
Viimeksi muokattu:
Tulokset:
Kohde 70:
  1. Pirkanmaan Tilausliikenne: Laatupisteet 5,000. Hintapisteet 92,000. Yhteensä 97,000
  2. Pohjolan Liikenne: Laatupisteet 5,000. Hintapisteet 82,86528. Yhteensä 87,86528
  3. Satakunnan Liikenne. Laatupisteet 8,000. Hintapisteet 78,41244. Yhteensä 86,41244
  4. Länsilinjat: Laatupisteet 8,000. Hintapisteet 77,97699. Yhteensä 85,97699
  5. Vekka Group. Laatupisteet 8,000. Hintapisteet 62,42247. Yhteensä 70,42247
Kohde 71:
  1. Vekka Group. Hintapisteet 100
  2. Pirkanmaan Tilausliikenne. Hintapisteet 98,15695
  3. Tokeen Liikenne. Hintapisteet 79,56194
 
Ei muuta kuin onnittelut vaan Pirkanmaan tilausliikenteelle sekä Vekka Groupille voitoista. Mielenkiintoista nähdä mitä kalustoa PirTil nyt hankkii kun se on nyt osa KA:ta. Kenties vaikka uuden sukupolven Scania Citywidejä, se olisi kyllä ihan tervetullut uutuus ”Volvo-Manseen” ettei manselaisen tarvitsis matkustaa päivät pitkät pelkillä göteborgilaisilla. 😉
 
Ei muuta kuin onnittelut vaan Pirkanmaan tilausliikenteelle sekä Vekka Groupille voitoista. Mielenkiintoista nähdä mitä kalustoa PirTil nyt hankkii kun se on nyt osa KA:ta. Kenties vaikka uuden sukupolven Scania Citywidejä, se olisi kyllä ihan tervetullut uutuus ”Volvo-Manseen” ettei manselaisen tarvitsis matkustaa päivät pitkät pelkillä göteborgilaisilla. 😉
Luultavastikin hankitaan sitä mitä on tarjottu, tosin kun Ojankoon on tulossa sähkö-Volvoja, niin kakkoslinjalle tietysti sellaiset on potentiaalinen vaihtoehto. Mitä lie yrittäjä Johansson laskeskellut sen suhteen minkä merkkisisä autoja olisi hankkinut ilman yrityskauppaa...

Ja offtopic, Lahdesta vapautuu kesällä 8 vuotta vanhoja teli-Volvoja ja kevyt-Citeoita. Voisin ennustaa että muutama auto sieltä päätyy tähän konsernin uuteen Tampereen yksikköön syksyksi tienaamaan. Ainakin autot #8 ja #9 olisivat korvattavissa.
 
Takaisin
Ylös