Havainnot Nysse-liikenteestä, talvi-kevät 2023

Hämmästyin kuitenkin suuresti, kun katsoin auton tietoja Traficomin sivuilta, ja siellä luki että auton katsastus on umpeutunut 27.2. Voiko tämä pitää paikkansa? Vai onko tietojen päivittymisessä tuonne jokin suurikin viive?

Voi olla, että se on käyty katsastamassa, mutta katsastuksessa on määrätty joitakin vikoja korjattavaksi ja sitten uusintakatsastus niiden korjaamisen jälkeen. Sellaisissa tapauksissa Traficomin sivuilla näkyy alkuperäinen katsastuksen määräpäivä, vaikka uusintakatsastukselle annetaankin uusi takaraja.
 
Hämmästyin kuitenkin suuresti, kun katsoin auton tietoja Traficomin sivuilta, ja siellä luki että auton katsastus on umpeutunut 27.2.

Voihan tuo auto olla katsastettu vaikka silloin 27.2. ja saanut vikalistan ilman ajokieltoa, missä on normaalisti se 1kk aika korjata viat. Ajoaika päättyy siis viimeistään 27.3., ellei saa hyväksyttyä katsastusta ennen sitä.
 
Paunu #165 on tällä viikolla ollut 13.3. linjalla 6 ja tänään messuajoissa. Hämmästyin kuitenkin suuresti, kun katsoin auton tietoja Traficomin sivuilta, ja siellä luki että auton katsastus on umpeutunut 27.2. Voiko tämä pitää paikkansa? Vai onko tietojen päivittymisessä tuonne jokin suurikin viive? Täällä joskus puhuttiin koekilvistä, sellaisia en autossa tänään nähnyt eikä niillä nyt mitään päivittäistä liikennöintiä kai voisi suorittaakaan. Mikähän mahtaisi olla tähän jokin looginen selitys, kun en vaan malta uskoa että täällä ajettaisiin linjaliikenteessä katsastamattomalla bussilla?

Tänään 15.3. myös Paunu #129 ollut linjalla 6.

Syttyihän aikoinaan Veolia Transportin Scalassa palonalku kesken linjan V87 ja sitähän ei ollut edes katsastettu, auton numeroa en muista mutta sarjasta #451 - #461, #475 - #480 se kumminkin oli.
 
Sunnuntailiikenteeseen olikin saatu jo neljä ex Nobinan autoa samanaikaisesti liikenteeseen

19.3. TKL #13/6, #15/7, #16/6 ja #17/7

Ilmeisesti #7 ja #14 ei ole vielä radalla käynyt, tosin eiliseltä ei ole havaintoja.
 
Kellään tiatoo, että mikä Nysse kärähti eilen illalla Steiner-koulun rampissa Hervannan valtaväylällä?

Ei oo muuta tiatoo kuin että aamulehden artikkelista löytyy video. Joku TKL:n 8700 -teli se oli. Käsittäisin että länsipuolelta ajetaan siirtoajot nekalaan tuosta kohtaa joten bussi lie ollut linjalla 7, 8 tai 38.

https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009471659.html

Auto oli TKL #78. Oli eilen linjalla 12. Illalla ilmeisesti vikaantunut, jonka takia 21.40 lähtö Reuharinniemestä oli peruttuna Ratinaan asti, Ratinasta korvaajaksi tuli TKL #49. Oletettavasti #78:n viimeiseksi lähdöksi (koskaan) jäi 20.20 Vaitista Reuharinniemeen, tosin en tiedä pääsikö sitäkään loppuun asti, kun en ole varma missä kohtaa hajosi.

Olen myös ollut siinä käsityksessä, että Pohjolan Liikenteellä on ollut viime viikkoina useampi auto Teiskossa ojassa tai puussa tai missä lie. No yksi näistä ainakin oli PL #238, oli varikon vieressä parkissa ja näkyi myös Lempääläntielle. Vasemmassa kyljessä isoja naarmuja, ikkunoita säpäleinä ja etuosa peitetty pressulla, olisiko sitten tämä auto ollut juuri se joka oli kyljellään ojassa, mahdollisesti siis tämä tapaus: https://www.aamulehti.fi/tampere/art-2000009465823.html
 
27.3.
TKL #11 / 8. Havainto tutkatiedoista. Tämä bussi ei ole tainnut hetkeen olla linjalla, ja sijoituskin on todella erikoinen.
 
11.4.2023

PirTil 87 / 19
TKL 137 / 10

Scalojakin näkee Tampereella, joskin vähälukuisia ne ovat olleet jo jonkin aikaa. Ehtikö olla lähes Scalaton vaihe lyhyen aikaa ennen ex HelBien tuloa PirTilille?
 
Kellään tiatoo, että mikä Nysse kärähti eilen illalla Steiner-koulun rampissa Hervannan valtaväylällä?

”TKL:n linja-auto numero 78 on kärsinyt pahoja palovaurioita sen moottoritilassa 22.3.2023 syttyneen tulipalon takia. Auton käyttöön saattaminen maksaisi hyvin paljon ja autolla on käyttöikää enää alle vuosi. Ei ole mielekästä korjata autoa enää ajokuntoon.

TKL:n palovakuutuksen omavastuu on 20 000€ ja auton arvo on selkeästi alle sen, joten palovakuutuksesta ei ole korvausta saatavilla.

Autosta on irrotettu vaihteisto varaosiksi ja lopulla autosta ei ole merkittävää arvoa.

Auto on sittemmin asetettu myytäväksi Kiertonet-palveluun ja siellä se on ollut avoimesti kaikkien ostettavana julkisessa huutokaupassa.

Korkeimman tarjouksen autosta on jättänyt Truckparts Eesti OÜ (EE100761498), 1950,00€ sis. alv 24%

Esitän, että auto RAI-578 myydään Truckparts Eesti Oü:lle ja poistetaan kirjanpidosta.”

Lähde: https://www.tampere.cloudnc.fi/fi-F...jaauton_RAI578_poistaminen_kaytosta_j(312425)
 
Takaisin
Ylös