Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234
Näytetään tulokset 46-60/60

Viestiketju: TKL:n talviliikenne 2007-08

  1. #46
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08, linja K13

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Kuullostaa järkevältä molemmat ehdotukset. Miten lie sitten tuon jälkimmäisen toteutus, riittääkö raha...?
    Ei kai porrastaminen sen kummemmin rahaa vaadi? En ehdottanut 13:lle enkä 22:lle yksinään 5 min vuoroväliä vaan ruuhkassa yhteistä, porrastuksen aikaansaamaa vuoroväliä.

  2. #47

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Aamulehden verkkoarkistosta on luettavissa huomisen julkaisun asiasisältö:
    Bussissa 18 ei ensi vuonna enää olla kuin sillit suolassa

    Muuten ajatukset sopivat yhteen, mutta poikittaislinjalle suunniteltu tunnin vuoroväli ja vain toiseen suuntaan ajaminen pistävät pahasti silmään. Itse toivoisin linjan käyttävän suoraan valtatietä 9, jolloin tyhjänä ajamisesta ei edes olisi merkittävää kustannusetua. Tunnin vuoroväli kävisi korkeintaan väliaikaisvaihtoehdosta.

  3. #48
    JudgeT avatar
    Liittynyt
    30.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    144

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Razer Näytä viesti
    Aamulehden verkkoarkistosta on luettavissa huomisen julkaisun asiasisältö:
    Bussissa 18 ei ensi vuonna enää olla kuin sillit suolassa

    Muuten ajatukset sopivat yhteen, mutta poikittaislinjalle suunniteltu tunnin vuoroväli ja vain toiseen suuntaan ajaminen pistävät pahasti silmään. Itse toivoisin linjan käyttävän suoraan valtatietä 9, jolloin tyhjänä ajamisesta ei edes olisi merkittävää kustannusetua. Tunnin vuoroväli kävisi korkeintaan väliaikaisvaihtoehdosta.
    Aamusella julkaistun Aamulehden pdf-versiossa on sitten karttakin uusista linjavaihtoehdoista. Atala-Hervanta ajettaisiin tämän mukaan reittiä Nikinväylä-Orimuskatu-Mäentakusenkatu-Piettasenkatu-Mäentakusenkatu-Aitolahdentie, josta paloaseman rampin kautta juurikin vt 9:lle. Hervannan liittymästä ylös -> Hervannan valtaväylä - Hermiankatu - Hermia.

    Ei tuossa muuta, paitsi kiertämismahdollisuus jonkin alueen kautta tulee väkisinkin mieleen. Kaukajärven kautta kiertäminen ei liene tarpeen, koska on linja 6, mutta entäs Lukonmäki -> Messukylä -> Ristinarkku -> Sammon valtatie? Siitä tulee kyllä ainakin 10 min lisää per suunta.

    Noissa Aamulehdessä julkaistuissa ehdotuksissa myös Tampellasta mentäisiin suoraan Tampellan esplanadi -> Kekkosentie -> Hervanta. Samoin K12 ajaisi Hallilasta Koivistonkylään normireittiä, josta "pikavuorona" Lempääläntie -> Sampola. Raholaan taas voitaisiin jatkaa linja 29 kiertämättä Kaarilan kautta. K18 taas ajanee normireittiä.

    Ainakaan tuossa kartassa ei muuten ole esitetty Hervantaan muuta reittiä ja päätettä kuin edellä mainittu. Onkohan sellaisia ajateltu?
    "Käymälää kyttää ain' junan kissa" -tuntematon

  4. #49
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JudgeT Näytä viesti
    Aamusella julkaistun Aamulehden pdf-versiossa on sitten karttakin uusista linjavaihtoehdoista...
    En oikein millään jaksa uskoa, että 29:ä jatkettaisiin kesken kauden Raholaan. Ei oikein tunnu siltä, että tällaiseen olisi niin suurta tarvetta kuitenkaan. Ehkä jonkinlainen Y-vuoro sen sijaan Raholan ja TAYSin välille voisi sopiakin.

    Toinen ajatus mikä noista esitetyistä reiteistä tuli mieleen, on tuo K12. Voisi jopa olla hyvä idea sekin, että linja jatkuisi TAYSiin. Näin ollen yhteydet kaupungin eteläosista sinne nopeutuisivat. Voisi toimia ihan työmatkalinjanakin omalla numerolla, ei siis koululaislinjan K-tunnuksella.

    No, varmasti ensi talvikaudeksi saadaan voimaan paljonkin hyviä muutoksia, sellaisia jotka vapauttavat autoja mm. sellaisista hukkakohteista kuin 13:n ajattaminen vartin välein Ikuriin.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #50

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Lainaus Alunperin kirjoittanut JudgeT Näytä viesti
    K18 ajanee normireittiä
    Suunnitelmassa K18 on juurikin linja, joka koukkaa Satakunnankatua; tavoitteena on tarjota mm. Tammerkosken ja Pyynikin ammattikoulun opiskelijoille houkuttelevampi yhteys.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    En oikein millään jaksa uskoa, että 29:ä jatkettaisiin kesken kauden Raholaan.
    Missään ei ole ymmärtääkseni mainittu linjan jatkoa jo nykyisen talvikauden aikana. Ensi vuoden budjettiinhan kuuluu myös ensi talvikauden syyspuolikas.

    Sen sijaan koululaislinjoja ollaan toteuttamassa hyvinkin lyhyellä tähtäimellä, sillä kapasiteetista nykyverkossa on pulaa. K18 onkin tavallaan välttämätön. Raha tässä ratkaisee ja luultavasti yksi suuren hintaluokan projekti joudutaan sivuuttamaan toistaiseksi. Ottamalla suuret uudistukset käyttöön vasta vuoden lopussa mahdollistaa yhteensä useamman muutoksen toteuttamisen, joten eiköhän suunnata katseet Raholan jatkeeseen hieman pidemmälle.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Toinen ajatus mikä noista esitetyistä reiteistä tuli mieleen, on tuo K12. Voisi jopa olla hyvä idea sekin, että linja jatkuisi TAYSiin. Näin ollen yhteydet kaupungin eteläosista sinne nopeutuisivat.
    Ajoajan riittävyyden sekä linjauksen houkuttelevuuden (suhteessa lisäkustannuksiin) puolesta mainio ajatus. Mitään näistä linjauksista ei varmasti ole vielä loppuun asti mietitty, kunhan periaatteiden pääpiirteet on näkyvissä; mistä ja minne nopeinta mahdollista reittiä
    Viimeisin muokkaaja Razer; 07.11.2007 kello 17:23.

  6. #51
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Jos Atala-Hermia-bussi ajetaan ysitietä (linjanumeroksi niinikään 9?), eikö linjaa voisi sekä aamulla että iltapäivällä ajaa kumpaankin suuntaan? Luulisi, että Atala-Hervanta-sivu on n. 20 minuuttia, tai ainakin alle puoli tuntia, joten eikös kannattaisi myös Hervannasta Koilliskeskukseen aikovat ottaa kyytiin?

  7. #52

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    318

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Miksi 29 pitäisi jatkaa Raholaan? Onko siellä tungosta? En tunne asiaa, mutta tarjontaa Raholaan on jo nyt aika lailla.
    Paunu ajaa kymmenen minuutin välein ja linja 25 vielä 3 kertaa tunnissa. Lisäksi Tesoman valtatiellä kulkevat linjat 13 ja 26.

  8. #53
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Miksi 29 pitäisi jatkaa Raholaan? Onko siellä tungosta? En tunne asiaa, mutta tarjontaa Raholaan on jo nyt aika lailla.
    Paunu ajaa kymmenen minuutin välein ja linja 25 vielä 3 kertaa tunnissa. Lisäksi Tesoman valtatiellä kulkevat linjat 13 ja 26.
    Toinen vaihtoehto on 29:n jatko Kaarilaan. Jos 29 jatketaan Raholaan, 25 typistetään Kaarilaan. Tärkeimpänä syynä Kaarilan-Hyhkyn kierron aiheuttama lisäys matka-aikaan, mikä karkoittanee osan Raholan matkustajista.

    Tarkoitan Raholalla tässä yhteydessä Nokiantien pohjoispuolista osaa, eteläpuolisen alueen niputan yhteen Kaarilan kanssa.

  9. #54
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1658

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Tarkoitan Raholalla tässä yhteydessä Nokiantien pohjoispuolista osaa, eteläpuolisen alueen niputan yhteen Kaarilan kanssa.
    Paitsi että ne Jurmalankadun ym. kerrostalokorttelit ovat niitä, joista matkustajia 25:lle eniten tulee. Nehän ovat Nokiantien eteläpuolella.

    Joka tapauksessa tämä 25:n ja 29:n järjestely vois olla ihan sopiva. 25 vois sitten kuitenkin jatkua Länsitorille. Ajoaika Kaarilan aukiolta sinne on ehkä 3 minuuttia, joten tuskin vaikuttaa aikataulutukseen mitenkään...
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  10. #55

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Miksi 29 pitäisi jatkaa Raholaan? Onko siellä tungosta? En tunne asiaa, mutta tarjontaa Raholaan on jo nyt aika lailla.
    Paunu ajaa kymmenen minuutin välein ja linja 25 vielä 3 kertaa tunnissa. Lisäksi Tesoman valtatiellä kulkevat linjat 13 ja 26.
    Täältäpä ongelmanratkaisua ja Länsi-trelaisten aktiivikirjoittajien suuri osuus
    asettuu oikeisiin mittasuhteisiin


    http://www.tampere.fi/koulutus/perus...TENT.otsikko.2.

    Noi kaksi alinta siis lähinnä kyseessä.
    Noiden äidit ja lähinnä Herwood-bound isät kulkevat autoilla ok. Niitäkin autolijoita voi toki vähentää täällä vaadituilla omaan napaan bittiniilomaisesti ajatelluilla Atala-Herwood-vuoroilla- mutta entäs lapset jota teillä vaatijoilla ei vielä taida olla.

    Mutta ne suuret massat tuolta Treen kasvualueelta kulkevat keskustaan kouluun ja niitä on satoja ja käytännössä Armonkalliolta Atalaan lähtevät
    K-vuorot Tuomiokirkon kupeesta tasatunnein iltapäivisin lienevät vähintäänkin paikallaan- samoin kuin yleensäkin jonkunnäköistä vuoroliikennetta Satakunnansillan itäpuolelle ja Lapintielle.... mukaanlukien Tampella & Finlayson
    Viimeisin muokkaaja Ozzy; 08.11.2007 kello 23:20.

  11. #56
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Toisaalta Atalasta ja muualta Itä-Tampereen alueelta Hervantaan kulkee myös ammattikoululaisia, ei pelkkiä Hermian "bittiniiloja". Ensisijainen kohde uusille bussivuoroille olkoon kuitenkin tuulilasikuormien helpotus K-vuorojen avulla.

  12. #57

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Kokemus eiliseltä perjantaiaamulta taasen tältä linjalta 32.

    Kuski ajaa Sokokselta suoraan Tammelan puistokadulle, koska on kuulemma aikataulusta jäljessä ja pitäisi olla jo lähdössä Kaupista kohta takaisin päin- Niin olikin. Lähti 7 minuuttia Sokkarilta myöhässä. Mammat ja vaarit valittavat,että pitäisi päästä Lapintielle jne- turhaan. Mulle oli henk.koht.
    parempi näin, kun pääsin nopeammin määränpäähäni.

    Oli muuten sama kuski, jota olen ennenkin arvostellut.Mutta jos homma ei rupea toimimaan, niin arvosteluja tulee varmaankin muiltakin ja muuallekin kuin tänne foorumille.

    EDIT: kuskin vastaus Lapintielle pyrkiville oli, että kyllä teillä vanhoilla on aikaa käydä Kaupin päättärin kautta- pääsette sitten paluumatkalla pois haluamallanne kohdalla.


    Kilpailutus-jippii!!!
    Viimeisin muokkaaja Ozzy; 18.11.2007 kello 01:50.

  13. #58

    Liittynyt
    28.10.2007
    Viestejä
    4

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Siis aivan käsittämätöntä toimintaa. Jos aikataulut on liian tiukat, niitä on
    rukattava eikä alkaa oikomaan reittiä. Taatusti ei asia jää tähän, varsinkaan
    jos tämä toistuu jatkuvasti.

  14. #59
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus K18 aloittaa

    Tampereen kaupungin www-sivuilta poimittua:


    Lainaus Alunperin kirjoittanut Hanne Tamminen
    Koululaislinja K18 Atalan ja Pyynikintorin välillä aloittaa liikennöinnin maanantaina 26.11.2007.
    Linjalla on kaksi lähtöä päivässä.

    Atalasta klo 7.25: Atala – Nikinväylä – Orimuskatu – Mäentakusenkatu – Piettasenkatu – Mäentakusenkatu – Heikkilänkatu – Teiskontie – Itsenäisyydenkatu – Rautatienkatu – Satakunnankatu – Hämeenpuisto – Pirkankatu – Pyynikintori

    Pyynikintorilta klo 15.45: Pyynikintori – Pirkankatu – Hämeenkatu – Itsenäisyydenkatu – Teiskontie – Heikkilänkatu – Aitolahdentie – Atanväylä – Nikinväylä – Atala.

    Linjaa K18 liikennöidään vain koulupäivisin.

  15. #60
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: TKL:n talviliikenne 2007-08

    Onkos muuten noita uusia K-tunnuksella ajettavia koululaislinjoja merkitty pysäkeille? Perinteisestihän Y- ja muita poikkeusreittejä (edes nyttemmin kiinteiksi muuttuneita hiljaisen ajan linjoja) ei ole pysäkkikilvissä Tampereella mainostettu, vaikka juuri tuollaisista spesiaalitapauksista tällaista tietoa olisi toivottavaa pysäkeillä olla.

Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen talviliikenne 2011-12
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 98
    Viimeisin viesti: 31.01.2012, 13:58
  2. Tampereen talviliikenne 2010-11
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 31.12.2010, 20:10
  3. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.10.2009, 21:31
  4. TKL:n talviliikenne 2006-2007
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 70
    Viimeisin viesti: 06.01.2007, 18:18

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •