Seudun rahastusjärjestelmän uusiminen

Länsilinjoilla on nyt ainakin yhdessä autossa Pusatec PT10, auto #78 on varustettu ko myyntilaitteella. Muita asennuksia en ole vielä nähnyt yhtiön osalta ja tälläkin autolla pääsääntöisesti ajetaan kaukoliikennettä - eli paikallisliikenteen osalta tilanne on vielä ympäripyöreä nolla.
 
No Paunullakin on kuulemma koulutus aloitettu, noin neljän kuukauden viiveellä alkuperäisestä, laitetoimittajan ohjelmisto ongelmien vuoksi. Mielenkiintoinen kevät ja alkukesä tulossa, joudutaanko vielä vanhat Almexitkin kaivamaan hätävaroiksi pusatec-autoihin...
 
TKL #419 on kylläkin tiettävästi ensimmäinen nivelauto, johon on asennettu uudet laitteet. Eli titteliä ei vie #421, vaan #419. :) Havainto on jo viikon takaa.
 
Pieni tilannepäivitys lienee paikallaan.

TKL: ilmeisesti kaikki Scalat, myös #267 joka oli pitkään vanhoilla laitteilla. Jokusia Omneja ja ainakin yksi City U (#402). Muuten pääasiassa vanhoilla laitteilla.

Paunu: #53 ja #56. Lisäksi kaukoliikenneauto #47

Länsilinjat: #90, #91, #92 ja lisäksi kaukoliikenneauto #78

Nämä tiedot perustuvat omiin havaintoihin

Kummastusta herättänee myös se seikka, että yhteistariffialueellakin kertalippuihin tulee firman logo, joka lipun myy. Tässä saakin olla yritykset tarkkana, kun Länskän autossa tarjotaan Paunun kuittia tai päinvastoin. Hinnasta ja vaihtoajan kelpoisuudesta sen viimekädessä näkee.
 
Yhteistariffi-lippuihin tulostuu myös "vesileimana" morjensmies taustalle.

Muutenhan seutuliikenneliput ja yt-liput ovat kaikinpuolin erilaisia, paitsi firmalogo, joka tulostuu kumpaankin.
 
Ainakin ensimmäinen Lahti402 Pusatec havainto mulla on autosta #642 ja myös CityU #406:ssa on pusatecit.
 
Kummastusta herättänee myös se seikka, että yhteistariffialueellakin kertalippuihin tulee firman logo, joka lipun myy. Tässä saakin olla yritykset tarkkana, kun Länskän autossa tarjotaan Paunun kuittia tai päinvastoin..

Tästä on ihan henkilökohtaista kokemusta, kun TKL:n kuljettaja ei hyväksynyt YT-kertalippua, jossa luki isolla PAUNU. Ilmeisesti ei ole ehditty infota kuljettajia uusista lipuista, joissa lukeekin lipun myynyt yritys, eikä liikennelaitos kuten vanhoissa ETM:llä myydyissä lipuissa.
 
Näköjään Länsilinjojen #19 on saanut kanssa Pusatecit. Minun mielestä pienoinen yllätys.
 
Luopioisten linjan #3 oli saanut Pusatecit. Saakohan myös luoppareitten 2kpl Lahti31 ja 2kpl Kutter9 Pusatecit? Olisi varmaan aika modernin näköstä vm.-80 Lahti31 Pusatecit.
 
Luopioisten linjan #3 oli saanut Pusatecit. Saakohan myös luoppareitten 2kpl Lahti31 ja 2kpl Kutter9 Pusatecit? Olisi varmaan aika modernin näköstä vm.-80 Lahti31 Pusatecit.

No varmaankin kaikiin Luopioisten linjan autoihin on puolipakko Pusatecit laittaa, jos mielivät yhteisliikennettä ajaa.Varsin mielenkiintoista, että ovat moisen suurinvestoinnin uskaltaneet tehdä.
 
Tuplaa autojen arvon :lol:
väittäisin, että lähes kolminkertaistaa... Mitä olen huhuja ja varmaankin oikeastaan suht. totuuksia kuullut, niin Luopioisten linjalla on ollut erittäin vaikeaa saada uusia kuljettajia töihin, nytkin käsittääkseni yksi kuljettaja lienee täyttänyt jo 68v. ja toisellakin paukkuu 65 aivan lähi aikoina. talon ikä ja palvelusvosiltaan nuorin kuljettaja on lähdössä pois yms.. Eli jonkinlaista museoikäistä kalustoa olisi, mutta kuka ajaisi.
 
Takaisin
Ylös