- Liittynyt
- 2 Heinäkuu 2005
- Viestit
- 374
Nyt on oikea aika pohtia talven 2008-9 liikennettä. Lisätarpeita on jo hahmoteltu toisessa viestiketjussa, kuten Atalan ja Hervannan välistä liikennettä, 29:n jatkoa Raholaan ja erinäköisiä koululaisvuoroja.
Mutta onko nykyisessä liikenteessä supistettavaa tai korjattavaa. Sitä on hyvä pohtia ja spekuloida eikä vain lisätä ajokilometrejä.
Tässä hiukan omia havaintojani:
-linjan 15 matkustajamäärät ei edellytä ruuhkassa 10 minuutin välejä ehkä muutamia yksittäisiä vuoroja lukuunottamatta (ks Johonki)
-linjan 8 kuormitus on erittäin kevyt, autot olisivat enemmän hyödyksi jollakin muulla linjalla
- linjan 23 kierrosajan voisi supistaa 50 minuuttiin, jolloin ruuhkassa saataisiin 10 minuutin väli
- vaihtaisin myös linjojen 22 ja 20 päätepysäkit keskenään. 20: on suurimmaksi osaksi erittäin väljä ajoaika. Linja 22:lta taas saataisiin yksi auto pois ilman että vuoroväli kärsii. Samaan tapaan kuin 30 siirrettiin P:torilta Keskustorille pari vuotta sitten
Haluaisin nyt siis arvon kollegat mielipiteitänne siitä mistä supistaa ja rationalisoida.
Mutta onko nykyisessä liikenteessä supistettavaa tai korjattavaa. Sitä on hyvä pohtia ja spekuloida eikä vain lisätä ajokilometrejä.
Tässä hiukan omia havaintojani:
-linjan 15 matkustajamäärät ei edellytä ruuhkassa 10 minuutin välejä ehkä muutamia yksittäisiä vuoroja lukuunottamatta (ks Johonki)
-linjan 8 kuormitus on erittäin kevyt, autot olisivat enemmän hyödyksi jollakin muulla linjalla
- linjan 23 kierrosajan voisi supistaa 50 minuuttiin, jolloin ruuhkassa saataisiin 10 minuutin väli
- vaihtaisin myös linjojen 22 ja 20 päätepysäkit keskenään. 20: on suurimmaksi osaksi erittäin väljä ajoaika. Linja 22:lta taas saataisiin yksi auto pois ilman että vuoroväli kärsii. Samaan tapaan kuin 30 siirrettiin P:torilta Keskustorille pari vuotta sitten
Haluaisin nyt siis arvon kollegat mielipiteitänne siitä mistä supistaa ja rationalisoida.