Sivu 2 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen 123456 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/77

Viestiketju: Tampereen talviliikenne 2008-2009

  1. #16
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Miltähän tuo näyttäisi seuraavin muutoksin:
    • 19 ja 29 porrastettuina (joko 30 tai 20 min vuorovälit kummallekin linjalle)
    • 20 ja 39 porrastettuina (20 min vuorovälit molemmille, 39 Vuorekseen)
    • "K13" liikennöimässä myös iltapäivällä (vaihtaisin linjanumeron, sekoittuu liikaa varsinaiseen 13:aan)
    Kulkisiko 19 Lamminpään kautta vai suoraan Myllypuronkatua?
    Varsin kivoja ideoita. Voi toki olla että 29:lle riittää läpi päivän mainittu puolen tunnin väli. Mutta vois siellä osapäiviäkin liikkua, esim vain toisessa välissä, jolloin vuoroväli olisikin 15-30' ja luonnollisesti nuo osapäivävuorot menis silloin peräkkäin 19:n auton kanssa.

    19 ajaisi ehdottomasti suoraan Myllypuronkatua, samoin kuin 17. Lielahdessa reitit menisivät: 18--> Vaasantie - Lielahdenkatu - Harjuntausta - Enqvistinkatu - Paasikiventie jne... 19--> Myllypuronkatu - Teivaalantie - Lielahdenkatu - Paasikiventie jne...

    20 ja 39:n porrastus olisi myös hauska toteuttaa. Jos 13 ajelee 10 minuutin välein, ei 20:lla muutenkaan vartin väliä tarvi. Autopäivissä käy käytännössä niin, että 20:lta siirtynee 1 auto 39:lle. Vaan miten on aamujen laita, silloin kun tarvitaan tiettyyn aikaan tunnista enemmän vuoroja? (linja 39) Iltapäivällä porrastus kyllä toimisi.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  2. #17
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Joo. Mikäs linja sitten ajaisi Lamminpään kautta, siis Pänninsaarenkatu-Kivilevontie-Rauhantie? Jos ei mikään, niin voit olla varma, ettei ideasi mene läpi. Lamminpääläiset älähtivät sen verran rankasti jo viimeksi, kun 22:n korvaajaksi meinattiin 14:a keskustan jatkolla.

  3. #18
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Joo. Mikäs linja sitten ajaisi Lamminpään kautta, siis Pänninsaarenkatu-Kivilevontie-Rauhantie? Jos ei mikään, niin voit olla varma, ettei ideasi mene läpi. Lamminpääläiset älähtivät sen verran rankasti jo viimeksi, kun 22:n korvaajaksi meinattiin 14:a keskustan jatkolla.
    http://jlf.fi/f15/2374-tampereen-tal...9-a/#post37576
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  4. #19
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Päivitetty versio pienine muutoksineen.

    Muutoksia lyhyesti (verrattuna kuluvaan talvikauteen):
    - 13 Tesoman kautta Haukiluomaan
    - 14 lopetetaan
    - 17 jatketaan Epilän ja Myllypuronkadun kautta Ikuriin ja Myllypuroon
    - 18 reitti lännessä Lielahti - Lamminpää - Tohloppi - Länsitori
    - 19 reitti lännessä muuttuu myös: ajetaan Sepänkadun kautta Lielahteen, josta Teivaalantien kautta Myllypuronkadulle, päätepysäkki Haukiluomassa
    - 25 ajaa Raholan sijasta Länsitorille
    - 26 katkaistaan Pyynikintorin ja Multisillan välille
    - 29 jatketaan Keskustorilta suoraan Epilän kautta Raholaan
    - uusi linja 36 Atala - Hermia
    - uusi työ- ja koululaislinja Y37 Hallila - Nekala - Sampola - Tays
    - K13:n uusi reitti Keskustori - Tampella - Hermia
    - Linjat 20 ja 39 tahdistetaan samalle vuorovälille (20 min) ja vuorot porrastetaan (paitsi aamuruuhkassa)
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  5. #20
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Nyt on jotain viitteitä tulevasta havaittavissa. Tuli nimittäin nyt illalla vaihteeksi tutkittua JOHONKIn aikatauluja päivämäärällä 13.8.2008. Esimerkiksi valitsemalla pysäkin 3703 (Hermiankatu 3), voidaan havaita linjojen 20 ja 24 aikataulut. Molemmilla näyttäisi ruuhkissa olevan 20 min vuoroväli. 24:n pääte sijaitseekin näköjään Itä-Hervannassa, eli vissiin kutosen vanha pääte otettaneen käyttöön.

    Toisaalta tutkimalla aikatauluja tuleekin vastaan iso kysymysmerkki länsipuolen suhteen. Näyttäisi, ettei siellä tapahtuisikaan mitään muutosta, vaan ainakin linjat 13, 18, 19 ja 26 näyttävät samanlaisilta kuin tänä talvena. Silti esim. pysäkin 1523 (Winterin alue) lähtöajoissa näkyy myös linjan 29 vuorot.

    Onko niin, että suunnittelu on vielä kesken, vai käykö niin ettei länsipuolen linjastoa sittenkään merkittävästi uudisteta ensi syksyksi, eli myös mm. uusi vahva runkolinja 13 Haukiluoma - Hermia jää toistaiseksi saamatta?
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  6. #21

    Liittynyt
    11.08.2005
    Sijainti
    Tre
    Viestejä
    224

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    ja Satakunnankatu/Armonkallio on edelleen paitsiossa toista talvea peräkkäin. Eikö mene millään jakeluun asioista päättäville, että Hervannan ulkopuolella sitä elämää vieläkin vaan on. Ja juuri sellaista iäkästä asiakaskuntaa, joka ei osaa itse pitää puoliaan.

  7. #22

    Liittynyt
    06.03.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    263

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Käykö niin ettei länsipuolen linjastoa sittenkään merkittävästi uudisteta ensi syksyksi, eli myös mm. uusi vahva runkolinja 13 Haukiluoma - Hermia jää toistaiseksi saamatta?
    Winbusiin on nyt tosiaan syötetty linjasto, jossa on muutoksia linjoille 12, 20, 24, 25 ja 29. Muita lisäyksiä ei ole edes suunnitteilla. Mikä pahinta, budjetti voi vielä pakottaa karsimaan. Ymmärtääkseni eräpäivä on keskiviikkona.

    Linjatunnukset vielä heittävät; 25 Janka - Kaarila, 29 Linnainmaa - Rahola.

    Se 450 000 mikä Aamulehdessä aikoinaan mainittiin on ainoa lisäraha, mikä tälle vuodelle on saatu ja sekin on suunnilleen kulunut koululaisvuoroihin ja kasvaviin liikennöintikustannuksiin. Mitään merkittäviä uudistuksia ei ole varaa tehdä ilman, että hyvissä ajoin suunnitellaan ja esitetään tarvittavat miljoonalisäykset valtuustolle. Toivottavasti tästä vuodesta on nyt otettu opiksi ja vuoden päästä ei olla samassa tilanteessa.

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    Satakunnankatu/Armonkallio on edelleen paitsiossa toista talvea peräkkäin.
    Eikös linjan 32 puolen tunnin vuoroväli iltapäivisin riitä sinne suunnalle palautettavalla reitillä Hämeenpuiston kautta?
    Viimeisin muokkaaja Razer; 03.03.2008 kello 09:10.

  8. #23
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    voidaan havaita linjojen 20 ja 24 aikataulut. Molemmilla näyttäisi ruuhkissa olevan 20 min vuoroväli. 24:n pääte sijaitseekin näköjään Itä-Hervannassa, eli vissiin kutosen vanha pääte otettaneen käyttöön.
    Voidaan myös havaita, että kyseessä on selvästi ruuhkalinja. Lähtöajat Itä-Hervannasta:

    06 00
    07 00 20 40
    08 00 20
    09 00

    14 00 20 40
    15 00 20 40
    16 00 20 40
    17 00

    ja Vanhalta kirkolta:

    05 30
    06 30
    07 10 30 50
    08 10 30 50
    09 30

    14 10 30 50
    15 10 30 50
    16 10 30 50
    17 10

    Ei siis liikennöintiä keskipäivällä eikä iltaisin. Eikä myöskään viikonloppuisin.

  9. #24

    Liittynyt
    02.07.2005
    Viestejä
    319

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Mitä muutoksia linjualle 12 tulee? Tiheneekö mikään linja tähän talveen verrattuna? Entä otetaanko mistään pois autoja?

  10. #25
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Multsun poika Näytä viesti
    Mitä muutoksia linjualle 12 tulee? Tiheneekö mikään linja tähän talveen verrattuna? Entä otetaanko mistään pois autoja?
    Aamuruuhkassa 10 minuutin vuoroväli muuttuu kummassakin suunnassa 15 min vuoroväleiksi. Eli ainakin täältä autoja otetaan pois.

  11. #26
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    On todella harmillista, ettei lännen linjastouudistusta päästy vielä toteuttamaan. Saapa nähdä menivätkö lisärahat oikeaan kohteeseen. Linjan 25 länsipää kun ei kuitenkaan ole niitä kuormitetuimpia, ja silti linjalla joudutaan joka tapauksessa käyttämään teliautoja Sammonkadun takia.

    Vuoden päästä tilanne tuolle lännen linjastouudistukselle voi toisaalta olla vieläkin otollisempi. Jospa Länsitorin parkkipaikkaa uudistettaisiin siihen mennessä siten, että siellä voi sijaita jonkun linjan pääteasema. Lisäksi Lielahden asemakaavamuutos tuo mahdolliseksi yhden linjan ajattamisen reittiä Paasikiventie - Enqvistinkatu - Turvesuonkatu, eli uutta katua pitkin, rakennettavan Prisman vierestä Myllypuronkadulle. Käytännössä molempia edellisiä uudistuksia tulisi mitä ilmeisimmin käyttämään linja 18.

    Ja niin, linjan 12 vuoroväli lienee kuitenkin kohdallaan ensi talvenakin, tuo K12 kun korvaa poistuvan vuoron kapasiteettia. Kuitenkin on yllättävää, että linjalta 8 autoja ei oteta - ainakaan JOHONKIn mukaan.
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  12. #27
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3344

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Eppu Näytä viesti
    Kuitenkin on yllättävää, että linjalta 8 autoja ei oteta - ainakaan JOHONKIn mukaan.
    Vissiin halutaan vielä antaa armonaikaa kasille, jos ihmiset alkavat ottaa sen omakseen. Lupaan itse matkustaa ensi talvikautena kasilla enemmän, ainakin väliä K:tori-Vehmainen!

  13. #28
    Eppu avatar
    Liittynyt
    25.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    1660

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Mustaa valkoisella lautakunnan esityslistassa: http://193.111.93.11/ktwebbin/dbisa....008%2014:32:34
    Kuvasto l Oikoradan Bussisivut
    "Spårväg City i Stockholm har inte lockat fler resenärer än när trafiken kördes med buss. Den så kallade spårfaktorn finns inte, hävdade transportforskaren Maria Börjesson."

  14. #29
    Tunnistettu jäsen killerpop avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    2953

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Onkohan tuo linjan 20 siirto pois Insinöörinkadulta sittenkään ihan tarpeen? palvelutarjonta heikkenee pysäkeillä Hervantakeskus ja Ahvenisjärvi entisestään, kun käytännössä katu jää vain 30:n palveltavaksi. Keskipäivän ja lauantain osalta huononnus on merkittävä.

    Ja onko Hervannan valtaväylän varteen ajateltu pysäkkejä, lähelle ammattikoulua, kun linja on tarkoitus siirtää pois Tieteenkadultakin?

    Aamulehden uutisessakin keskityttiin isoihin muutoksiin, mutta tätä linjamuutosta ei käsitelty muuten kuin nopeuttavana tekijänä. Esim linjan 20 vuorovälin heikentämistä ja Hervannan palvelujen karsimista ei tässä puitu. Puidaan sitten täällä.

    Ehkä tarkoitus onkin, että tämäkin muutos hyväksytään kaikessa hiljaisuudessa ja asiakkaat huomaavat muutoksen vasta talvikauden alkaessa, kun bussi ajaakin "väärää reittiä" tai sitä ei tule tutulle pysäkille lainkaan.
    TSB-Bussisivut | Suomen kirjastoautot | phototrans

    HSL on pääkaupunkiseudun kuntien jätehuoltoa ja joukkoliikennettä koskevasta yhteistoiminnasta annetun lain 3 §:ssä tarkoitettu kuntayhtymä.

  15. #30

    Liittynyt
    24.01.2008
    Viestejä
    10

    oletus Vs: Tampereen talviliikenne 2008-09

    Tämän päivän Aamulehden (10.3.) uutisoinnin perusteella olen kyllä kovin pettynyt, että oiko-/ruuhka-aikavuoro Itä-Tampereelta Hervantaan (työnimellä Atala-Hermia?) on poistettu suunnitelmista. Ihmettelen vaan että olisiko tätä yhteyttä käyttäviä todella niin vähän ettei tällaista vuoroa haluta edes kokeilla.

    Lisäksi Piettasenkadulla asuvana olen ehkä vieläkin enemmän suuttunut siihen että 29:n päätepysäkki siirretään väärään suuntaan kannaltani (eli takaisin Koilliskeskuksen viereen Lahtomäenkadulle, jolla muuten mielestäni ei saisi olla läpikulkuliikennettä ollenkaan). Linjan 29 päätepysäkin siirto poistaa järkevän mahdollisuuden käyttää Ristinarkkua/Jankaa/Messukylää vaihtopysäkkinä Hervantaan (eli 29 <-> 6/13).

    Joten näistä on pääteltävä se että liikennesuunnittelu väkisin haluaa kierrättää koilliskulmasta Hervantaan pyrkivät TAYS:n / Valtion virastotalojen kautta (Teiskontien pysäkki) tai sitten jopa keskustan kautta. Kierto pidentää matka-aikaa ja vähentää matkustusmukavuutta (väli Tays - keskusta on ärsyttävä sumppu ja hidas väli busseissa). Linjan 20 siirto Hervannassa voisi teoriassa vähän nopeuttaa matkaa, mutta epäilen vahvasti koska 20 tulee jatkossa täyttymään erityisesti TTY:n kohdalta kyytiin tulevista/poistuvista.

    Saas nähdä hetken sulattelun jälkeen, olenko valmis tuhlaamaan rahani omaan autoon ja irtisanoutumaan kaupungin linja-autoliikenteestä. Houkutus on suuri.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen talviliikenne 2011-12
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 98
    Viimeisin viesti: 31.01.2012, 13:58
  2. Tampereen talviliikenne 2010-11
    kirjoittanut Eppu foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 78
    Viimeisin viesti: 31.12.2010, 20:10
  3. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 09.01.2010, 11:07
  4. Tampereen talviliikenne 2020-21
    kirjoittanut ultrix foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 8
    Viimeisin viesti: 07.10.2009, 21:31
  5. Tampereen talviliikenne 2009-2010
    kirjoittanut Multsun poika foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 100
    Viimeisin viesti: 31.07.2009, 18:37

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •