Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

Tässä pieni yhteenveto:
  • Kohde 1: linja 7 (2 matalaa. Päästötasovaatimus Euro4)
  • Kohde 2: linja 27 (2 teliä, 2 matalaa. Päästötasovaatimus Euro4)
Yhdistelmätarjous kohteista on sallittu.

Molempien kohteiden sopimuskausi on 11.8.2008 - 11.8.2013. Tulokset tulevat tammikuun 2008 loppuun mennessä.
 
Veikkaan että voittajaksi selviytyy joko Veolia tai Länsilinjat. Varsinkin jälkimmäisen näistä voisin jopa toivoa voittavan, sillä kun olisi jo nyt potentiaalista vara-kalustoa. Ei tarvitsisi hankkia kuin 2 teli- ja 4 pätkävolvoa EEV-tasoisena. Varikon sijainnistakin on selvästi etua toisen kilpailukohteen suhteen.

Saa nähdä miten käy.
 
Tai sitten Veolia Tampere = Alhonen & Länsilinjat, sitä on "kulisseissa" odoteltu ja nyt kohta jo liki aboriginaalit täällä toivookin, ettei Metsäpietilä rynnisi tännekin...
 
Huvittavaa kuinka tämäkin uskalletaan jo suoraan todeta:
"Nykyinen PARAS-järjestelmä on elinkaarensa päässä ja sitä ei siksi vaadita."

Kun katselee vaikka Vuohensillan uutta hienoa näyttötaulua, niin sekin näyttää komeasti että paikalta hurahtaisi linjan 27 lähtöjä Ryydynpohjaan xD
 
Paljonkohan poijjaat sai tuohonkin verorahnaa menemään.Kalliita leluja poikain hiekkalaatikon kupeeseen. Noh, hienoja pylväitä on siellä sun täällä jo nyt ja tulevaisuudessa enemmänkin tyhjänä. ....

Pantakoon vaikka PARAS-Facebook niihin ja asiaa hoitaneiden poikain kuvat niihin... jospa ne olisi CV:hen liitettynä kivoja liitteitä valokuvina heidän haluamiinsa " oikeisiin töihin " pyrkiessä.Meinaan semmoisia, joissa on talon puolesta ilmaiset Cokikset ja perjantaisin pukeutumisessa Casual friday.
 
Yhdyskuntalautakunnan esityslistalla kerrotaan, että voittaneen tarjouksen linja-autot ovat uusia, jäähdytysilmastoituja ja ne täyttävät tiukimman EEV-luokan päästövaatimukset.
Merkkiä ei ole tuolla kerrottu, mutta ei olisi yllätys, mikäli uutuudet olisivat Tampereella jo nyt varsin tuttua Lahti Scala -mallia. Onhan Veolia juuri hankkinut niitä pääkaupunkiseudun liikenteeseenkin 20 kappaletta. Vaan mielenkiintoista olisi tietää tarkemmin kilpailun tuloksista ja annetuista pisteistä.
 
Eppu: uusia autoja tulee 6 kpl, joista 2 kpl teliautoja. Kaikki tarjotut autot ovat Scaloja.

Voisin olla aika varma, että ensi viikolla tiedetään muidenkin tarjoama kalusto.
 
Ensi viikolla siis nähdään myös se, millaista vara-kalustoa Veolia on mahdollisesti tarjouksessaan ilmoittanut Tampereelle tuovansa. Se lienee selvää, että vara-autot siirretään tänne pk-seudulta. Varmasti tulossa on useampi auto, sillä myös Teiskon liikenteeseen tarvitaan jotain uudempaa laatikko-Wiimojen tilalle.

Täytyy toivoa, että tulevaisuudessa muutkin yhtiöt voittavat kilpailukierroksia, sillä olisi aina parempi, mikäli Tampereen sisäinen liikenne ei olisi pelkästään kahden kauppa.
 
Teiskon liikenteeseen tarvitaan jotain uudempaa laatikko-Wiimojen tilalle.

Täytyy toivoa, että tulevaisuudessa muutkin yhtiöt voittavat kilpailukierroksia, sillä olisi aina parempi, mikäli Tampereen sisäinen liikenne ei olisi pelkästään kahden kauppa.

Nimenomaan näin - ennalta aavistettu/ jollei jopa ennalta sovittu homma tuo " kilpailu".

Scalaa ja perslihaksille kipeitä reissuja ko. täryjyrällä aina vaan - ja tuo linja #7 on nykyään valitettavasti kai nyt sitten sidottu turhan pitkäksi aikaa kilpailutuksen tuloksena Keskustorille.

Vanha seiskan linjaus oli parempi- nykyisellään sillä kulkevat aamulla Sarankulmaan rasvamonttuihin töihin menevät ja iltapäivällä sieltä poistuvat . Eli nykylinjauksen mukainen Y- vuorohan tuo vain on...Aamulehden poistuttua sieltä ei tuo suunta tarvitse messupäivien ulkopuolella edes tuota vuorotiheyttä- itse Härmälä/Rantaperkiö alueella asuneena ja siellä edelleen asuvien tuttujen kanssa jutelleena tuo seiskan pätkäisy torille on todella iso virhe.

Pirkkahallin urhelijijat , joita on 1- 5 per vuoro eivät tarvitse omaa linjaa kun #1 kulkee samoja polkuja.... sen sijaan #27 nykyisellään lienee ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Takaisin
Ylös