Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeisinViimeisin
Näytetään tulokset 16-30/31

Viestiketju: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

  1. #16
    jtm
    jtm ei ole kirjautuneena
    jtm avatar
    Liittynyt
    24.01.2007
    Sijainti
    Kangasala
    Viestejä
    1938

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut Ozzy Näytä viesti
    Sen sijaan #27 nykyisellään lienee ihan ok.
    Kyllä tuo 27 on ihan kannattava koska sillä kulkee jonkun verran koululaisia ja palvelutalolta väkeä prismaan.

  2. #17
    J_J
    J_J ei ole kirjautuneena
    Tunnistettu jäsen J_J avatar
    Liittynyt
    24.06.2005
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    708

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut jtm Näytä viesti
    Kyllä tuo 27 on ihan kannattava koska sillä kulkee jonkun verran koululaisia ja palvelutalolta väkeä prismaan.
    Joku voisi epäillä lausuntoa hivenen hatusta vedetyksi... Ainakaan oman talousälyni (jos sitä sellaiseksi voi kutsua) mukaan ihan tuolla perusteella ei vielä voi taata linjan/vuoron kannattavuutta.
    Elämä on, mikset sinäkin?

  3. #18

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Lääninhallitukseen on muiden liikennöitsijöitten toimesta toimitettu valitus linjan 7 Toivion lenkeistä, jotka ovat olleet Pirkkalan kunnan aikanaan tilaamaa ostoliikennettä TKL:ltä. Valittajien mielestä Toivio olisi pitänyt Pirkkalan kunnan puolesta kilpailuttaa uudelleen, eikä niputtaa 7 linjaan. Varmasti aiheellinen valitus ja vaatinee pitkän pohdinnan läänissä.

  4. #19
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut deepthroat Näytä viesti
    Lääninhallitukseen on muiden liikennöitsijöitten toimesta toimitettu valitus
    Olen itsekin epäillyt toimenpiteen lainmukaisuutta, mutta onko siis lääninhallitukseen tosiaan toimitettu valitus vai sittenkin hallintokantelu? Vai onko osoite sittenkin Hämeenlinnan hallinto-oikeus? Lähteitä "syväkurkun" tiedoille?

  5. #20

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Paperit nähneenä voin vain todeta , että kantelu on tehty, myöskin jonkinlainen vastine on jo lähtenyt.Ja aivan oikein hallinto-oikeuteen.

  6. #21

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Ja tässä lähteitä kummemin selvittämättä, Tampereen kaupungin joukkoliikennetoimisto vastineessaan vetoaa siihen, että linjan 7 kilpaillutuksessa haettiin toimijaa liikennelaitoksen linjalle 7, jonka liikenneluvat on antanut tampereen maistraatti. Kuitenkin nuo linjan 7 Toivion kierrokset on erikseen lääninhallituksesta haettuja lupia,joiden kilpaillutukseen tai eteenpäin myöntämiseen ei kaupunki pysty mitenkään vaikuttamaan tai määräämään.

  7. #22
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Näköjään olet myös Kansalaiskioskissa asiaa selvittänyt. Periviidan vastaus on hieman ympäripyöreä, herää kysymys, mistä ostoliikenteestä nyt on kyse. Käsittääkseni kyse on kaupungin ostoliikenteestä, vaikka liikennöidään osin Pirkkalan puolella. Toimivaltainen viranomainen on siis sen perusteella väärä, ellei sitten lääninhallitus ole myöntänyt linjaliikennelupaa nimenomaan Tampereen kaupungille (eikä nimenomaisesti TKL:lle), joka sitten ikään kuin alihankkii Veolialta liikenteen.

  8. #23
    Tunnistettu jäsen
    Liittynyt
    28.06.2005
    Sijainti
    Helsinki
    Viestejä
    1319

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut ultrix Näytä viesti
    Toimivaltainen viranomainen on siis sen perusteella väärä, ellei sitten lääninhallitus ole myöntänyt linjaliikennelupaa nimenomaan Tampereen kaupungille (eikä nimenomaisesti TKL:lle), joka sitten ikään kuin alihankkii Veolialta liikenteen.
    YTV-alueella on useita linjoja (ainakin e85A, v71, 633 ja 742), jotka poikkeavat matkalla YTV-alueen ulkopuolella tai ulottuvat alueen ulkopuolelle. En muista kuulleeni, että näiden linjojen kilpailutuksessa olisi mitenkään poikettu muiden YTV-linjojen kilpailutuskäytännöstä. Jo edesmenneen linjan 166 kohdalla tosin käytäntö oli se, että YTV kilpailutti liikenteen Helsingin ja Espoon alueella kulkevalta reitin osalta, mutta Kirkkonummelle ulottuneen muutaman kilometrin pätkän liikennöitsijä hoiti linjaliikennelupaliikenteenä.

  9. #24
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Itse asiassa kumoankin edellisen kirjoitukseni viittaamalla lain luvanvaraisesta henkilöliikenteestä tiellä annetun lain muuttamisesta 4 §:ään.


    Lainaus Alunperin kirjoittanut 662/1994
    4 §

    Joukkoliikennepalveluiden tuottaminen ja hankkiminen

    Kunnat voivat joukkoliikennepalveluita tuottaessaan ja hankkiessaan toimia tarpeen mukaan yhteistyössä toistensa kanssa. Kunta voi tuottaa ostoliikennepalveluita myös toisen kunnan alueelle.
    Ostoliikennepalveluita hankittaessa tulee noudattaa julkisista hankinnoista voimassa olevia säännöksiä.

  10. #25

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    No tämä Toivion tapaus on varsin tavaton ellei jopa Toivoton , varsinkin Tampereen joukkoliikennetoimiston kannalta. Eli ennen linjan 7 kilpaillutusta oli unohdettu selvittää juridiset seikat varsinkin kuntarajan ylityksen osalta. Papereita puolisalaa selän takaa intrasta kurkkineena, tuli käsitys, että yhteistyökumppania, eli Pirkkalan kuntaa ei oltu kovin aikaisessa vaiheessa muistettu informoida kilpaillutuskuvioista. Eli varsin sekavaa sähellystä. No katsotaan nyt mitä hallintovalituksen käsittelyn jälkeen tapahtuu. Pahimmillaan tai parhaimmillaan koko seiska linjan kilpailukierros menee uusiksi ja Toivio erotetaan koko touhusta pois.

  11. #26

    Liittynyt
    10.07.2005
    Viestejä
    316

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Ja sitten vähän aiheeseen liittyen. Eli varsin katkeransävyisiä kommentteja Liikennelaitoksen kuljettajilta on tullut koko kilpaillutusprosessista. Onhan se tietenkin jotenkin ymmärrettävääkin, sillä tällä kilpaillutusvauhdilla koko liikennelaitos lakkaa olemasta vajaan kymmenen vuoden sisään, varsinkin kun kaupungin strategian mukaan omat yksiköt eivät osallistu kilpailuun.

  12. #27
    scala avatar
    Liittynyt
    31.05.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    51

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    ^Mutta eikös sen kilpailutuksen pitäisi mennä niin, että 40% linjoista kilpailutetaan maksimissaan jolloin 60% jää TKL:n hoidettavaksi. Tämähän osaltaan auttaisi myös kuljettajapulaan ja joitain hommia ei tarvitsisi tehdä ylitöinä. Se on sitten eri juttu, että päteekö tuo %-osuus myöhemmin vai muuttuuko se..

  13. #28
    bassman avatar
    Liittynyt
    29.09.2005
    Viestejä
    82

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Mitenkähän ihmeessä se vaikuttaa kuljettajapulan vähenemiseen?

    Toisaalta hauskaa se, että oikeistovetoinen päätäntäorganisaatio "sosialisoi" linjoja takaisin yksityiselle sektorille, mutta pidättää omistusoikeuden itsellään. Hmmm. "Kommuunikapitalismia"?
    Viimeisin muokkaaja bassman; 23.07.2008 kello 15:43.

  14. #29
    ultrix avatar
    Liittynyt
    22.10.2005
    Sijainti
    Tampere Järvensivu (Jvs)
    Viestejä
    3342

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut scala Näytä viesti
    ^Mutta eikös sen kilpailutuksen pitäisi mennä niin, että 40% linjoista kilpailutetaan maksimissaan jolloin 60% jää TKL:n hoidettavaksi. Tämähän osaltaan auttaisi myös kuljettajapulaan ja joitain hommia ei tarvitsisi tehdä ylitöinä. Se on sitten eri juttu, että päteekö tuo %-osuus myöhemmin vai muuttuuko se..
    Varsinkin tulevaisuuden (2010-luvun) tilanteessa, jossa joukkoliikenteen tilaajayksikkö on seudullisen kuntayhtymän tai lautakunnan alaisuudessa.

  15. #30
    scala avatar
    Liittynyt
    31.05.2006
    Sijainti
    Tampere
    Viestejä
    51

    oletus Vs: Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2007

    Lainaus Alunperin kirjoittanut bassman Näytä viesti
    Mitenkähän ihmeessä se vaikuttaa kuljettajapulan vähenemiseen?
    Sitä hain, että kun TKL:llä on vähemmän linjoja ajettavana silloin myös ajosarjojen määrä vähenee -> kuljettajia tarvitaan vähemmän. Siihen en sitten ota kantaa, että millainen kuljettajapula vaivaa yleisesti.

Vastaavia viestiketjuja

  1. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 20
    Viimeisin viesti: 19.12.2010, 12:14
  2. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2010
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 16
    Viimeisin viesti: 15.08.2010, 10:14
  3. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2009
    kirjoittanut K V foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 66
    Viimeisin viesti: 09.01.2010, 11:07
  4. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 2/2008
    kirjoittanut killerpop foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 9
    Viimeisin viesti: 21.11.2008, 11:22
  5. Tampereen joukkoliikenteen kilpailutus 1/2008
    kirjoittanut Allison foorumissa Tampereen paikallisliikenne
    Vastauksia: 30
    Viimeisin viesti: 20.06.2008, 00:10

Lähettämissäännöt

  • Et voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Et voi vastata viesteihin
  • Et voi lähettää liitetiedostoja
  • Et voi muokata viestejäsi
  •